משפט

הפסד נוסף להסתדרות: התביעה בסך 15 מיליון שקל נדחתה על הסף

בית הדין הארצי דחה את ערעור ההסתדרות בעניין התארגנות עובדים בחברת סודהסטרים וחייב את ההסתדרות בתשלום של 300 אלף שקל

כפיר אדר |  3
ההסתדרות (צילום ויקיפדיה)
היום (9.5.21) התקבל פסק הדין הסופי של בית הדין הארצי לעבודה בעניין ערעור ההסתדרות בעניין התארגנות עובדים בחברת סודהסטרים ודחה את הערעור על הסף. נקבע שסודהסטרים לא היא זו שגרמה לביטול החברות של עובדיה בהסתדרות ובהמשך לכך - לאבדן היציגות.
בית הדין הארצי הותיר על כנו את חיוב ההסתדרות בהוצאות בסכום של 300,000 שקל וקבע כי על אף שמדובר בסכום גבוה וחריג, בשקלול נסיבות המקרה המיוחדות והחריגות לרבות היקף ההליכים ובמיוחד קביעת בית הדין האזורי על התנהלות ההסתדרות - יש להותיר את הסכום הנפסק על כנו.
כזכור, בפסק דין תקדימי שניתן  ב-3.9.20 על ידי בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע (מותב בראשות כבוד השופטת אנגלברג שוהם) – נדחתה תביעת ההסתדרות הכללית נגד חברת סודהסטרים, בה נטען לפגיעה בהתארגנות מצד החברה. בנוסף, נקבע כי ההסתדרות איננה ארגון יציג בחברה ומחויבת לשלם לחברה 300,000 שקל.
לפני כן,  בחודש מאי 2017 הגישה ההסתדרות תביעה נגד החברה על סך 15 מיליון שקל, בה נטען לפגיעה בהתארגנות מצד החברה. סודהסטרים הכחישה את כל הנטען, וטענה מנגד שההסתדרות מסיתה עובדים לאלימות; מאיימת עליהם; חורגת מחוקתה במינוי חברי ועד לא כשירים ובאופן כללי – יוצרת במפעל אווירת אימה.
אייל שוחט מנכ"ל הגלובלי של סודהסטרים ציין: "אני מברך על החלטת בית הדין הארצי לעבודה אשר פסק סופית ובאופן נחרץ כי אין מקום להתנהגות בריונית בחסות ההסתדרות במדינת ישראל. כפי שפעלנו לכל לאורך הדרך למען העובדים, סודהסטרים תעביר את הפיצוי שיתקבל מההסתדרות לקרן לרווחת העובדים".
התייחסות ההסתדרות לפסק הדין בעניין סודה סטרים: "בית הדין הארצי לעבודה קיבל את עמדת ההסתדרות לעניין הכללים שנקבעו על-ידי בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע לגבי התנהגות ארגון העובדים, כי לא היה מקום להידרש לעצם הצורך בקביעת הכללים, תוכנם ובדגש על השלכות הפרתם. בית הדין הארצי הבהיר כי אין בהפרות של חובות מצד ארגון עובדים כדי לסתור את החזקה שנקבעה בפס"ד פלאפון שלפיה: "הבעת עמדה על ידי מעסיק או מטעמו בנוגע להתארגנות או השלכותיה מצד המעסיק, במישרין או בעקיפין, מהווה הפעלת לחץ וכפייה והשפעה בלתי הוגנים על העובדים".
"בית הדין הדגיש את חובות הצדדים ליחסי העבודה הקיבוציים שנקבעו בדין בכל הנוגע להפעלת כוחם וסמכויותיהם. לסיכום: בית הדין לא מצא לנכון להתערב בקביעות בית הדין האזורי בנסיבותיו הקונקרטיות של הסכסוך, אבל קבע שלא היה מקום לקבוע כללי התנהגות כפי שעשה בית הדין האזורי והותיר את ההלכה הקודמת בעינה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המושחתים הארורים,
    דודו 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היסתדרות ארורה,מפעל של כספי מיסכנים,שעובדים מצאת החמה, עד צאת הנשמה,ויושבים שם טפילים מיום היוסדה ועד היום הזה,חוץ מלעשות כסף על חשבון העובדים לא נותנים כל פיתרון לעובד שניקלע בעבודה לסיכסוך עים המנהלים,והם מיתנערים ממנו,מושחתים עים משכורות של מנכלי חברה ממשלתית,כל פישר מיסתובב עים רכב,על זה אומרים שמונה אפס ארבע, באים בשמונה עושים אפס והולכים בארבע,אלה הפרזיטים והכסף של התביעה מכספי העובדים ששילמו את מס חבר, ( עוונתה)
    סגור
  • 1.
    אומנם
    ח.ח 05/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל שוחט מנכ"ל הגלובלי של סודהסטרים ציין: "אני מברך על החלטת בית הדין הארצי לעבודה אשר פסק סופית ובאופן נחרץ כי אין מקום להתנהגות בריונית בחסות ההסתדרות במדינת ישראל. כפי שפעלנו לכל לאורך הדרך למען העובדים, סודהסטרים תעביר את הפיצוי שיתקבל מההסתדרות לקרן לרווחת העובדים". במשך עשרות שנים לא ראיתי התנהלות שיש בה מאפיינים של אירגון פשע כפי שפעלה חברת סודה כלפי אנשי הוועד עוד ידובר ויסופר
    סגור
  • מה נגיד אם אמת תצא לאור
    נסים 05/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אם נגלה שאייל שוחט פעל בדרכים לא כשרות למנוע בכל מחיר את התאגדות מה יקרה אם נגלה שמעורבות אישית שלו פגע בעובדים ובמשפחות אשר רצו להתפרנס בכבוד אני מציע לאייל תסכל היטב במראה כל יום בבוקר
    סגור