תקשורת ומדיה

הממונה על קבילות הציבור על המערכון 'עמית סגל' בכאן 11: "סר טעם"

אורלי ממן בתגובה לטענות כי בתכנית 'שעת אפס' ביזו את העיתונאי במערכון בו הוגדר בן של טרוריסט: "חופש היצירה והביטוי אינם חסינים מפני ביקורת על איכות המוצר וסרות הטעם המופגנת בהם, לא עמד באמות המידה של סאטירה חדה ומושחזת"
כפיר אדר |  3
כאן 11 שעת אפס (צילום צילום מסך כאן 11)
המערכון הסאטירי ששודר בשבוע שעבר בתכנית 'שעת אפס' בכאן 11 ובמרכזו עמד חיקוי לעמית סגל, הכתב הוותיק של חדשות 12, גרם לסערה גדולה ולביקורת קשה אפילו בערוץ עצמו, כעת גם הממונה על קבילות הציבור מסרה הודעה בנושא.
בעקבות פניית 'בצלמו', כי מדובר בביזוי של העיתונאי שכן נכתב עליו 'בן של טרוריסט', אורלי ממן הממונה קבילות הציבור בדקה את הסוגייה וביקרה בחריפות את התכנים ששודרו ובמרכזו המערכון מעורר המחלוקת.
 
"תוכניות הומור וסאטירה נהנות מחופש יצירה וביטוי בדרגת חופש גבוהה", פתחה ממן. "תוכניות מסוגה זו נחשבות לאחד הכלים החשובים והאפקטיביים של כל מדינה דמוקרטית והתערבות בתכנים, בעיקר בנושאים שעניינם פוליטי, אינה מקובלת, ובצדק. עם זאת, חופש היצירה והביטוי אינם חסינים מפני ביקורת על איכות המוצר וסרות הטעם המופגנת בהם".
"מכאן, שכממונה על קבילות הציבור איני מתערבת בתכני סאטירה, להוציא מקרים חריגים בהם הולעגו בעלי צרכים מיוחדים או חסרי ישע או במקרה של סילוף עובדות. בד בבד, וכעניין של דעה אישית - אני מוצאת שהצגת הכתב הפוליטי עמית סגל כ-"בן של טרוריסט", היתה סרת טעם במיוחד ולא עמדה באמות המידה של סאטירה חדה ומושחזת".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדבר אחד, אורלי ממן, הממונה על קבילות הציבור צודקת
    קמיר 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    16 5
    היא כותבת ש"אני מוצאת שהצגת הכתב הפוליטי עמית סגל כ-"בן של טרוריסט", היתה סרת טעם במיוחד ולא עמדה באמות המידה של סאטירה חדה ומושחזת". ---- והאמת? האמירה-"בן של טרוריסט" אינה סאטירית כלל ועיקר אלא עובדה יצוקה בבטון שאיש לא יכול לערער עליה. מבאס אתכם, ביביסטים חמוצים? שימו קרח ותלחצו חזק.
    סגור
  • מטומטם וקנאי זה מה שאתה.עמית סגל הפרשן הטוב בארץ על אפך (ל"ת)
    תומר 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • גם אם הוא הפרשן הטוב בארץ, אבא שלו הורשע בעבירות טרור,
    אין קשר בין הדברים, 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כדאי שתדע על מה אתה מדבר לפני שאתה מקלל סתם. אתה יצאת מטומטם ולא מי שהגיב לך.
    סגור