השוק

החברה של ברק דותן ויוסי בן שלום מצטרפת לבורסה בתל אביב

חברת הלוגיסטיקה והמימון החוץ בנקאי ETGA מקבוצת DBSI השלימה בהצלחה גיוס של כ-130 מיליון שקל, כאשר שווי החברה אחרי הכסף הוא כ-400 מיליון שקל
כפיר אדר | 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום Miriam Alster פלש 90)
חברת ההשקעות DBSI שבשליטת ברק דותן ויוסי בן שלום השלימה בהצלחה הנפקת IPO של ETGA, חברה מהוותיקות ומהמובילות בתחום הלוגיסטיקה בישראל להובלה ימית ואווירית של מטענים וסחורות במגוון ענפים, ובעלת פעילות בתחום המימון החוץ בנקאי. ETGA מתמחה בתחום השילוח והלוגיסטיקה ומהווה One stop shop ללקוחותיה בנושאי סחר בינלאומי ושינוע מוצרים וסחורות ליעדים שונים ברחבי העולם.
במסגרת הגיוס נרשמו ביקושים של כ-215 מיליון שקל והחברה בחרה לגייס סך של כ-130 מיליון שקל הון מניות, לפי שווי של כ-400 מיליון שקל אחרי הכסף. את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום.
מכירות ETGA ברבעון הראשון של 2021 זינקו ב-54% והסתכמו בכ-103 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-67 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (נתוני הרבעון הראשון של 2021 הינם פרופורמה וכוללים את פעילות תואם שנרכשה במהלך 2020 במלואה). הרווח הנקי הכלכלי (בנטרול הפחתות והוצאות בגין רכישות) הסתכם בכ-4.5 מיליון שקח בהשוואה לרווח נקי של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של ETGA לאחר ההנפקה עומד על כ-200 מיליון שקל.
בתחום הלוגיסטיקה לחברה התמחות מיוחדת והינה מהמובילות בתחום הצומח של האחדת מטענים (LCL), המבוצעת ע"י אלדן, חברת בת של ETGA. האחדת מטענים הינה פתרון לוגיסטי עבור יבואנים ויצואנים המעוניינים לשלוח סחורה שאינה מגיעה לכדי מכולה שלמה. אלדן מספקת ללקוחותיה פתרון בדמות איחוד של מספר משלוחים למכולה אחת. תחום האחדת המטענים נהנה בשנים האחרונות מפריחה, בין היתר, בגין הגידול החד בפעילות ה-e-commerce.
ETGA פועלת בתחום המימון החוץ בנקאי באמצעות חברת תואם, אשר לה התמחות ייחודית במימון יבוא. תואם מספקת מענה כולל ללקוחותיה: מימון סחורות, מימון מיסים ומכסים, ניהול שרשרת האספקה וניהול הרכש עבור הלקוח. במסגרת זו תואם מתקשרת ישירות מול הספקים עבור לקוחותיה ומנהלת עבורם את כל תהליך הרכש. החברה ציינה כי היא פועלת להרחיב את פעילות המימון לתחומים חדשים, לדוגמא בתחום מימון נדל"ן, פקטורינג, מימון חברות אשראי חוץ בנקאיות אחרות ועוד. היקף האשראי בניהולה של תואם נכון ל-31.3.21 מסתכם בהיקף של כ-285 מיליון שקל גידול של כ-22% לעומת היקף האשראי המנוהל נכון ל-31.12.20.
DBSI רכשה את השליטה בחברה בשנת 2018 ומאז, כפי שנהגה בעבר בשורה של חברות אותן רכשה כמו ראדא, דנאל, טלדור, פוינטר, שגריר וסימטרון, ביצעה שורה של פעולות התייעלות ומיזוגים ורכישות שהביאו לשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות של החברה. עם רכישת החברה מונה לתפקיד המנכ"ל לירן יעקבסברג שהינו בעל ניסיון של 16 שנים בתחום הלוגיסטיקה. ברק דותן, בעל השליטה ב-DBSI, משמש כיו"ר פעיל. בשנת 2019 נרכשה חברת ק.ד.ם לוגיסטיקה הפועלת בתחום הבלדרות וב-2020 נרכשו ממשקי הקיבוצים החברות תואם, חברת מימון חוץ בנקאי ו-TFC, הפועלת בתחום השילוח הבינ"ל ולה התמחות בתחום היצוא הימי.
ברק דותן, יו"ר ETGA, מסר: "ETGA ממשיכה להתקדם והצלחת ההנפקה מהווה הבעת אמון של שוק ההון בחברה ובפעילויות הלוגיסטיקה והמימון שלה. אנו גאים בכך שגופים מוסדיים מהשורה הראשונה בישראל בחרו להשקיע בנו. החברה תמשיך לפעול להגדלת השירותים המוצעים ללקוחותיה, הן באמצעות גידול אורגני והן באמצעות מיזוגים ורכישות כפי שעשתה מאז כניסתנו לחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה