משפט

טאבולה ספגה קנס של 5 מיליון שקל וזו הסיבה לכך

בית המשפט המחוזי אישר צו מוסכם של רשות התחרות של משרד האוצר במסגרתו טאבולה תשלם סכום של חמישה מיליון שקלים לאחר שביקשה את עמדתה התומכת של Ynet במיזוג החברות עם אאוטבריין
אביחי דלאל | 
אדם סינגולדה. טאבולה (צילום טאבולה)
בית המשפט המחוזי אישר היום (רביעי) צו מוסכם במסגרתו טאבולה תשלם חמישה מיליון שקלים לאוצר המדינה, לאחר שלא גילתה שהיא זו שביקשה מ-YNET להעביר לרשות עמדה שתומכת באישור מיזוג טאבולה-אאוטבריין.
כזכור, ב-10 באוקטובר 2019, הגישו החברות טאבולה ואאוטבריין, העוסקות בפרסום באינטרנט, הודעת מיזוג לאישור רשות התחרות. במהלך הבדיקה קיימה הרשות שיחות עם אתרי אינטרנט שונים, שהם לקוחותיהן העיקריים של טאבולה ואאוטבריין בישראל. בין השאר, קיימה הרשות שיחות עם נציגי YNET. בשיחות אלו הביעה YNET התנגדות למיזוג.
העניינים הסתבכו כשבחודש אוגוסט 2020 התקבל ברשות מכתב מטעם YNET התומך במיזוג. בעקבות בדיקה שערכה הרשות התברר כי טאבולה הייתה מעורבת בייזום ובניסוח המכתב, וכי הוא נשלח לרשות בתיאום איתה ולאחר שאישרה את נוסחו. מעורבות זו לא הובאה לידיעת רשות התחרות. על רקע דברים אלו פתחה הרשות בחקירה פלילית כנגד טאבולה וכנגד YNET.
במסגרת החקירה התברר כי הפעולות לוו באופן צמוד על ידי עורכי דינה ונעשו על פי עצה שגויה שלהם.על רקע דברים אלו הגיעה מ"מ הממונה על התחרות, מיכל כהן, עם חברת טאבולה.קום בע"מ. לצו סיכום שאושר היום, עם טאבולה.
כהן הבהירה כי: "צדדים המגישים בקשת מיזוג חייבים להביא בפני הרשות מידע מלא נכון ועדכני ובכלל זה להביא לידיעת הרשות את דבר מעורבותם במידע שצד ג' מסר לרשות בנוגע למיזוג. אי מסירת המידע פוגעת בהליך הבדיקה של הממונה ומשבשת את יכולתה לקבל החלטות נכונות בבקשות המובאות בפניה".
תגובת טאבולה אאוטבריין תעלה כשתתקבל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה