דיגיטל וטק

הסוף הטראגי של "ממציא האנטיוירוס" רגע לפני שעמד לשלם בגדול

ג'ון מק'אפי, שפיתח את אחת מתוכנות האנטיוירוס הנפוצות בעולם ובשנים האחרונות הצליח להסתבך בשורה של שערוריות, נמצא מת בספרד שעות לאחר שבית המשפט במדינה החליט להסגירו לארה"ב
יאיר מור |  1
ג'ון מקאפי (צילום פייסבוק/ג'ון מקאפי, pixabay)
הבריחה האחרונה: ג'ון מק'אפי, אחד האישים הבולטים בתחום הטכנולוגיה בעשורים האחרונים, מת אתמול בספרד, כך לפי דיווחים בעיתונים המקומיים ובסוכנויות הבינלאומיות רויטרס ואסושיאייטד פרס. לפי הרשויות בספרד, מק'אפי, שנעצר בנמל התעופה של ברצלונה באוקטובר 2020 והיה מוחזק בבית הכלא בעיר, נמצא ללא רוח חיים שעות לאחר שבית המשפט החליט לאשר את בקשתה של ארה"ב להסגיר אותו לידיה. הוא הואשם בהלבנת הון, מרמה והעלמת מסים. הסוהרים ניסו לבצע בו החייאה, אך זה היה מאוחר מדי. סיבת המוות נחקרת, אך הנחת היסוד היא שמדובר בהתאבדות. 
מק'אפי בן ה-75 נחשב לממציא האנטיוירוס, לאחר שב-1987 הקים את החברה שנושאת את שם משפחתו כדי למכור את תוכנת האנטיוירוס שגם היא נקראת באותו שם. ב-1994 הוא פרש מהחברה, שנמכרה לאחר מכן לאינטל והפכה ל-Intel Security בעקבות תביעות הדדיות בינה לבין המייסד, שטען ב-2013 כי החברה על שמו מוכרת את "התוכנה הגרועה בעולם" - מה שלא הפריע לה להמשיך להיות אחת מתוכנות האבטחה הנפוצות בעולם, עם נתח שוק של 12.2% ב-2019 (מקום שלישי( ו-7.5% ב-2020 (מקום שישי). 
לאחר פרישתו לפנסיה מוקדמת בשנות ה-90 ניהל מק'אפי חיים ראוותניים, ונודע בזכות הבזבזנות, המין והסמים בהם היה מעורב. הוא גם היה ליברטריאן מושבע, שהתנגד לשתי המפלגות הגדולות בארה"ב וניסה לרוץ לנשיאות מספר פעמים מטעם המפלגה הליברטריאנית, כולל בבחירות של 2020. 
עם זאת, הוא הצליח להסתבך לא מעט: ב-2012 הוא נס ממדינת בליז לאחר שנחשד במעורבות ברצח שכנו, ומאז הוא חי בבריחה ממדינה למדינה, מלווה בפמליה של מאבטחים פרטיים חמושים מכף רגל ועד ראש. בארה"ב הוא נחשד בהעלמת הכנסותיו מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים וממכירת הזכויות לסרט על חייו, כמו גם באי דיווח לרשויות המס בשנים 2014-2018. 
לפני שבועיים הוא כתב בטוויטר כי "יש צער רב בכלא, שמוסווה כעוינות. הצער הזה ניכר לעין אפילו בפנים הכעוסות ביותר. אני זקן ומסתפק באוכל ומיטה, אך עבור צעירים הכלא הוא זוועה - השתקפות של מוחותיהם של אלה שהמציאו אותו". 
 
אחד הציוצים האחרונים שלו היה: "ארה"ב מאמינה שהחבאתי קריפטו. הלוואי וזה היה נכון, אבל (הקריפטו שלי) התמוסס בידיים הרבות של צוות מק'אפי (אתם לא חייבים להאמין בזה), והנכסים הנותרים שלי מעוקלים כולם. החברים שלי התאדו מחשש להיות קשורים אלי. אין לי כלום. ולמרות זאת איני מתחרט על כלום". 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגד הדיפ סטייט (ל"ת)
    בגלל שדיבר 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור