תקשורת ומדיה

רותם ישראל עם פוטנציאל ענק, אז למה באתר הארץ לועגים לה?

הבלוגרית יסמין לוי, לקחה את ביקורת הטלוויזיה שלה צעד יותר מידי בניסיון נואש להידמות לרוגל אלפר. אבל היא בניגוד אליו, בחרה לטנף, לרדת לפסים אישיים לא מקצועיים, ואפילו מרושעים. הניסיון הפתטי לטראפיק זול העביר אותה על דעתה 
יהודה לוינגר |  14
רותם ישראל (צילום פייסבוק/רותם ישראל)
השדרנית ואשת הטלוויזיה רותם ישראל הצטרפה רק לפני שלושה חודשים לרשת 13 ולתוכנית "העולם הבוקר" הוותיקה, לאחר מהלך של מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, שהימר עליה ושכנע אותה לחצות את הקווים מקשת 12. ישראל הבריקה בנינג'ה ישראל, היא פרצוף מוכר ואהוב, עם יכולות הסתגלות מרשימות, במיוחד אל מול מנחה וותיק ומשופשף וכריזמטי כמו אברי גלעד.
אבל כל זה לא מספיק לאתר "הארץ". הבלוגרית יסמין לוי, שמקבלת במה באתר "הארץ" החליטה לטנף באופן חסר תקדים על המנחה, בצירוף של ביטויי לעג ובוז חסרי פרופורציות.
כבר בכותרת של מאמר הדעה התמוה של לוי, הבנו לאן אנחנו נכנסים: "העולם הבוקר עם רותם ישראל ודני רופ היא מוטציה מטרידה", זעקה הכותרת בהתייחסה הן למחליפו של גלעד מדי שבוע, דני רופ, והן למנחה שלצידו שהייתה על הגריל הפעם: "קשה לצפות בישראל בלי להידבק בחוסר הנוחות הפיזית שלה. לא פחות קשה לשמוע את דעותיה הבוסריות בנושאי משפט ומוסר", המשיכה בכותרת המשנה הבלוגרית.
אם הביקורת הייתה עניינית על התוכנית עצמה, על האייטמים בה, הרי שניתן היה לקבל זאת. אבל מה לה ליסמין לוי לתקוף באופן אישי, לעגני ומרושע, כן מרושע, דמות שלא נחשבת כדמות שנואה במיוחד, בלשון המעטה, ואפילו אחת הדמויות האהובות בטלוויזיה?
איך לוי מכנה את ישראל ואת הנחייתה? "שדרנית קווים", "ליידי נינג'ה", "מברברת" ועוד. אבל זו רק ההתחלה. עבור הבלוגרית: רותם ישראל צריכה לעוף מהר מאוד מהגשת תוכנית הבוקר: "לא ברור מה חטאו המשכימים, בבואם להתחיל את היום עם הקפה הראשון ונאלצים לשאת את הצחקוקים האווריריים והראיונות הדלים, באדיבותם של ליידי נינג'ה ומר טסלה - רותם ישראל ודני רופ", ביקרה לוי את הנחייתם של השניים.
עוד: לוי מאשימה שאין כימיה בין ישראל לגלעד, ואפילו מבקרת את החלטת הערוץ להביא את הטאלנטית - זו שהעזה להתחרות בניב רסקין בערוץ 12: "על מה חשבו מנהלי הערוץ כשהחליטו להמר על מי שבלטה, בצדק, בעיקר כשדרנית קווים חיננית עם חיבה מובהקת לספורט וכפרשנית ב"נינג'ה ישראל", כדי להתחרות בבקרים בקולגה עיתונאי, ניב רסקין, בערוץ 12, כאילו היתה "תגלית" שחייבים לטפח בכל מחיר", כתבה הבלוגרית.
אבל הטינופים של לוי לא נעצרו כאן, והמשיכו בלי גבולות - ואנחנו כאן רק בחצי המאמר שלה: "האינטונציה הפיקודית של קולה, שאותה כנראה גייסה מעברה הצבאי כמפקדת כיתת בנים בקורס מ"כים ומדריכת קליעה, לא עוזרת", כתבה הבלוגרית והמשיכה: "לאחרונה פורסם שהיא אמורה להגיש גם תוכנית בישול. טובה ככל שהיא בספורט ובריאליטי האתגרי, רותם סלע היא לא".
אז הפעם לוי צודקת. רותם ישראל היא לא רותם סלע. היא גם לא אברי גלעד. היא מגישת טלוויזיה עם פוטנציאל ששווה לתת לו ניסיון, אינטליגנטית, שהראתה כל פעם הסתגלות מהירה ושאם נותנים לה זמן היא מצליחה בכל תוכנית שהיא מגישה. אם זה היה כשהיא החלה להנחות את "חדשות הספורט", את "מגרש פתוח", שמשם המעבר לעולם הספורט, אבל המיינסטרימי ב-"נינג'ה ישראל", כאשר בכל מקום היא משאירה אחריה קהל אוהב ואוהד, עם הנחייה מקצועית, ובו זמנית נעימה, עם הומור, ועוברת מסך בצורה מעולה.
נכון, להיות לצד אברי גלעד זה לא פשוט. רותם ישראל ידעה למה היא נכנסת - הנחייה לצד מנחה מבריק ששולט בתוכנית ביד רמה, זה לא דבר פשוט. אבל רותם, כמו רותם, מתקדמת בצעדים קטנים וזהירים. האם אפשר באמת להגיד על השיח של רותם ישראל "שיח רדוד" או "שעמום אלמותי"? האם אפשר להגיד על מגישת הטלוויזיה שהיא מביעה "חוסר נוחות פיזית, שאין לה מושג כיצד לשבת נינוח או מה לעשות עם אצבעות כף ידה"? - הבלוגרית באמת ראתה את אותה רותם ישראל, הנינוחה להפליא, באותו שידור כמונו? ובכלל, האם באמת צריך לרדת ללעג כזה, נמוך שלא לומר בזוי מול מגישת טלוויזיה?
לוי יורדת הכי נמוך שאפשר: "הקריטריונים הצטמקו לכדי חיוך לבבי ויכולת להחזיק שיחה שלוש דקות", כתבה בציניות על ליהוק של תוכנית הבוקר, "מקומם של רופ וישראל בתוכניות בוקר מאוחרות, שם יוכלו להשתעשע עם אייטמים היברידיים" - המשיכה.
ההבדל בין שתי נשות התקשורת הוא פשוט: יסמין לוי מנסה להיות קליק בייט זול במקום שרוצה לשדר איכות וללעוג לקולגה באופן אישי, מרושע ומנותק מהמציאות. רותם ישראל ממשיכה וכובשת עוד יעד ועוד תחום כשהיא רק בת 33 - כעשור של שנים מתחת ללוי. האם אתר "הארץ" צריך רוגל אלפר בגירסה רדודה לביקורת טלוויזיה? כנראה שלא. אבל לטנף באופן אישי ולא ענייני זה תמיד הרבה יותר קל ואולי אלה סימני הזמן שהעצלות הפכה לדרך חיים.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    בכל התיאורים שכתבת לא ראיתי טינופים
    gri 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 2
    יותר כמו תיאור עובדתי של איך נראית תוכנית הבוקר של רשת.
    סגור
  • 13.
    אתה מקורב לרותם? מה זאת ההגזמה הזאתי? היא מגישה מזעזעת
    חחחחח 08/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    רותם ישראל היא מעפנה לא מוכשרת, לא יפה ולא מעניינת לא ברור מה פשר הטור דעה הדבילי הזה, ומה הקשר שלך אליה, אבל הטור של יסמין נכון במיליון אחוז
    סגור
  • 12.
    יסמין לוי
    קול העם 07/2021/15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    יסמין לוי היא מבקרת טלביזיה חדשה ב"הארץ". אין זה מפתיע: כצפוי, רשימותיה נכתבות בהשראת הקו הפוליטי של העיתון. כלומר, דיווח, או כתבה בעלת גוון ימני, מיד תזכה לביקורת קטלנית, ואין זה משנה מהי איכותה של הכתבה. מכאן, כל כתבה בעלת גוון שמאלני תזכה לתשבחות. אז אני שואל: הזוהי באמת ביקורת טלביזיה המודדת שידור טלביזיה לפי העמדה הפוליטית שמאפיינת אותו. זו איננה ביקורת טלביזיה! זו עוד רשימה פוליטית, בחסות השראה פוליטית, אף ללא קמצוץ של אתיקה.
    סגור
  • 11.
    לוי מעדיפה אותן בלונדיניות ושמאלניות
    לא צפינו 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לוי מעדיפה אותן בלונדיניות ושמאלניות
    סגור
  • 10.
    יש אמת בדבריה
    א. 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 4
    אכן יסמין לוימגזימה אבל יש הרבה אמת בדבריה. קשה להתחיל את הבקר עם הטון התוקפני של ישראל, מרגיש כאילו אני במסדר צבאי. ניתן להבחין בצורך של ישראל להפגין כוח ולומר את המילה האחרונה.
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    רותם מדהימה
    שני 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כתבת מדהים ונכון. קנאה וצרות עין זה לא אופנתי! רותם מדהימההה!!!!
    סגור
  • 8.
    רותם מהממת,יפה,חכמה וחיננית
    גוד ווייבס 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    5 5
    עברתי לצפות בתכנית שלה מהתכנית של רסקין בעיקר בגלל הפאנל הטרחני של רסקיו.שטרסלר,איילת פריד והשמנמן מהארץ מלאי אהבה עצמית ורועי שחורות.רותם והפאנל החביב הרבה יותר קלילים המחוברים לקרקע
    סגור
  • 7.
    לכותב הכתבה-החלפת את יסמין לוי?
    נעמה 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אפשר להעביר ביקורת על הבלוג, אבל הדרך בה עשית זאת יורדת בדיןק לאותה רמה של ילדים בגיל 12, ולא איכותיים במיוחד. לא נים לקרוא, כתוב בצורה מאוד פופוליסטית ורדודה
    סגור
  • 6.
    קשור לרב לוינגר?
    לוינגר מי? 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גם אתה עם פוטנציאל לא קטן. אז איך זה שבסוף אתה התקוע באתר הכי זניח במדינה?
    סגור
  • 5.
    רייטנג
    בורקיטוס 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה הויכוח??תבדקו את הרייטינג בכל אמצעי התקשורת,בתהום מפני שלתושבים נמאס לראות ולשמוע את המגישים,והנושאים,כל אחד מהמגישים עף על עצמו,וחושב שהוא דובר לטיפשים
    סגור
  • 4.
    כל מילה
    רועי 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וגם מה שרוגל אלפר עושה לא קשור בכלל לביקורת טלוויזיה
    סגור
  • 3.
    מי זו חסמין לווי?!
    רמי טוליאבסקי 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עוד "כתבת" מתוסכלת מבית מדרשו של מתעב האדם והצלחתו וקבוצת מרעיו. מן מקבץ של רשעי מקלדת שרמת העניין בהם כבר כמעט לא קיימת. ראו TGI
    סגור
  • 2.
    חחח.. מי קורא עוד את "עיתון" "הארץ"???
    סמי הסוס 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אוסף מתוסכלי על, ממורמרי חיים ובעיקר לא רלוונטיים
    סגור
  • 1.
    הארץ
    עותניאל 07/2021/13
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בושה לעורך העיתון על יסמין לוי קטונתי מלבקר כי טיפשת לעגנית וחוסר כבודה נם לחם חוקה בושי לך יסמין ולא יכולתי להיתאפק את מטומטמת גדולה
    סגור