השוק

ביקושים של 565 מיליון שקל בהנפקת האג"ח של דוראל

דוראל הנפיקה סדרת אג"ח חדשה ומעניינת; האג"ח סגרו בריבית 1.58% צמודת מדד; למרות שהריבית נמוכה משמעותית מריבית המקסימום עדיין מדובר בריבית אטרקטיבית למוסדיים
ניצן כהן | 
אנרגיה ירוקה (צילום pixbay pexels edit ice)
דוראל השלימה הלילה גיוס של 307 מיליון שקל באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה. הביקושים בהנפקה היו גבוהים והסתכמו ב-564 מיליון שקל. הריבית במכרז נסגרה על 1.58% (צמוד מדד) לעומת ריבית המקסימום שעמדה על 3%.
האג"ח שהונפקו הם במח"מ בינוני של 4.7 והריבית למרות שהייתה נמוכה משמעותית מריבית המקסימום עדיין אטרקטיבית למוסדיים בשל העובדה כי היא צמודת מדד וגבוהה מ-1% וזאת כשמדובר על חברה מעניינת מאוד.
כאמור, סדרה א' שהונפקה תיפרע ב-6 תשלומים לא שווים בין השנים 2023-2028. 
החברה מייעדת את כספי ההנפקה להרחבת פעילות הליבה שכוללת שמירה על קצב צמיחה משביע רצון ופיתוח מואץ של החברה ולרכש משמעותי לקראת תחילת הביצוע של פרויקטי סולאר ואגירה בישראל ובאירופה.
כיום דוראל מחזיקה כ-40% מהמכסה למתקנים סולאריים משולבי אגירת חשמל במדינת ישראל,  לאחר זכייה בשני ההליכים התחרותיים שפרסמה רשות החשמל והיא תקים כ-750 MWp בשילוב 1,400 MW/h אגירה במהלך השנים הקרובות. הזכייה במכסה הגדולה בשני המכרזים ממקמת את דוראל כמובילת תחום סולאר ואגירה בישראל ובעולם. 
החתם המוביל בהנפקה: לידר הנפקות, חתמים נוספים - מנורה, לאומי פרטנרס, אייפקס ורוסאריו. את ההנפקה ליוו גיזה זינגר אבן ומשרד עו"ד אגמון.
דוראל, הוקמה בשנת 2007, והיא חברה יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת ותשתיות סביבתיות. נכון לחודש מאי האחרון, עמד צבר הפרויקטים של דוראל על כ-6.3 ג'יגה-וואט, מתוכו כ-3.1 ג'יגה-וואט בארה"ב והשאר בישראל ובאירופה (איטליה, פולין, רומניה ודנמרק). החברה הונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב בחודש יוני 2020 ונסחרת במדדים ת"א 125 ומדד הקלינטק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה