טלוויזיה

ועדת המדרוג נגד התאגיד: המכרז תמוה, בזבוז כספי ציבור

מנכ"ל ועדת המדרוג, רוני ארן, תוקף את החלטת התאגיד לצאת למכרז למדידת צפייה משולבת לדיגיטל, רדיו וטלוויזיה, וזאת לאחר שלדברי הוועדה הוצע לתאגיד מדידת דיגיטל ורדיו: "פרשו מהוועדה למרות שלאורך כל השנים שילמו תעריף מופחת"
מערכת ice |  2
רוני ארן, אלדד קובלנץ (צילום הוועדה למדרוג, רונן אקרמן)
בוועדת המדרוג מגיבים בתקיפות להודעת תאגיד השידור הישראלי היום (שני) כי הוא יוצא במכרז למדידת צפייה אחודה בדיגיטל, ברדיו ובטלוויזיה. זאת לאחר שפרש מוועדת המדרוג לפני כשנתיים, לאחר שלטענתם לא מדדה את נתוני הדיגיטל של התאגיד.
כזכור, כאן 11, שפרש לפני כשנתיים מוועדת המדרוג המודדת צפייה בטלוויזיה בלבד, מוציא לדרך מכרז ראשון מסוגו בישראל במטרה למדוד צפייה בטלוויזיה, האזנה לרדיו וצפייה  בדיגיטל (אתר אינטרנט ,יוטיוב ,פייסבוק). על פי הודעת התאגיד: "בשונה מהמצב כיום, על המציעים להציג פתרון טכנולוגי וסטטיסטי, ולהיות בעלי מכשיר או שיטה טכנולוגית למדידת קטעי וידאו אשר מתנגנים בדיגיטל ויכולת לזהות את הרשת החברתית בה נוגן הקטע".
עוד הוסיפו בתאגיד: "מרבית הצפייה בתכני כאן היא בדיגיטל ומדידה משולבת תספק את נתוני החשיפה הרלוונטים ביותר עבור התאגיד".
בוועדת המדרוג מספקים גירסא אחרת. לדבריהם, בוועדה באו לקראת התאגיד למדידת הרייטינג, אך לאור העובדה כי בתאגיד משדרים את הדיגיטל דרך יוטיוב, ואין הסכמה מגוגל לשיתוף פעולה שכזה, הרי שהחברות הגדולות בעולם, והאמינות, לא יוכלו למדוד נתוני דיגיטל ללא שיתוף פעולה של המקור המשדר.
נסביר: ברוב המוחלט של האתרים היום בעולם, הדיגיטל משודר באתרי האינטרנט עצמם, ולכן שיתוף הפעולה למדידת הרייטינג הוא בבעלות האתר. אבל תאגיד השידור הציבורי, על פי הידוע היום, הוא הוא הערוץ היחידי בעולם המשדר את הדיגיטל שלו דרך גוגל ויוטיוב. היינו: שיש צורך בהסכמה של יוטיוב למדידה. משכך, כל עוד אין הסכמה, לוועדת המדרוג לא הייתה יכולת למדוד את הרייטינג דרך שלוש החברות הגדולות בעולם שמודדות רייטינג, והתאגיד החליט לפרוש בכל זאת מהוועדה.
מנכ"ל הוועדה הישראלית למדרוג, רוני ארן, גם תוקף את המכרז שהוציאו בתאגיד: "הוועדה הישראלית למדרוג התארגנה למדוד גם את הצפייה בדיגיטל, וזאת בעיקר עקב בקשת תאגיד השידור הישראלי", מסר ארן ל-ice, והוסיף כי "למרות זאת, בסוף 2019, בחר התאגיד לפרוש מהוועדה למרות שלאורך כל השנים שילם תעריף מופחת - חצי מהתשלום שחל על רשת, קשת וערוץ 10".
לדברי מנכ"ל הוועדה: "המכרז שמתפרסם כעת הוא תמוה שכן בעולם ידועות 3 חברות שמכסות את העולם המערבי וכולם מציעות את השירות בתעריפים דומים. אין פיתרון אמין למדידת הרייטינג בטלוויזיה ובדיגיטל בעלויות זהות לעלות שהייתה לתאגיד בחברות בוועדה למדרוג".
עוד הוסיפו בוועדה כי המכרז עצמו שהוציאו בתאגיד "מוזר" שכן הוא כולל גם מדידת רדיו: "מדובר בסכום עצום של כספי ציבור בעוד שפתוחה להם הדלת לחזור לוועדה שבזמנו אישרה לבקשתם גם את מדידת הרדיו".
מכאן נמסר: "ועדת המדרוג הבטיחה פיילוט למדידת הדיגיטל,  כאשר הבינה שהתאגיד עומד לפרוש מהוועדה אך עד היום לא ידועות תוצאות אותו הפיילוט. המכרז אליו יצא התאגיד יציג תמונה אמינה של הצפיה בתכנים המשודרים בטלוויזיה ובדיגיטל וכן במדידת המאזינים לרדיו וכל גוף שיחפוץ בכך יוכל להצטרף".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    משקשקים בקשת
    אביעד 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מאיימים על המונופול שלהם
    סגור
  • 1.
    תאגיד השידור ממשיך לבזבז כספי ציבור
    ערן 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בתאגיד הציבור יודעים היטב שאין שום כלי מדידה אמין למדידת הצפייה ביוטיוב כל עוד גוגל לא משתפים פעולה (והם לא משתפים פעולה). הם בוחרים לצאת למכרזים ולבזבז כספי ציבור במקום לבחור בפתרון הפשוט והמשתלם ביותר עבורם ולהתרכז בעשייה הטלוויזיונית.
    סגור