תקשורת ומדיה

ישראל שורפת את הגשרים עם פולין, השגריר יעזוב מיידית

אושר הערב חוק הפיצויים הפולני שימנע מעתה לתבוע פיצויים מפולין על ידי יהודים שרכושם אבד או נגנב במלחמת העולם השנייה. בנט ולפיד מגיבים ונוקטים בצעדים חריפים
מערכת ice |  2
יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום מארק ישראל סלם פול)
ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחסו הערב (שבת) עם צאת השבת לחוק הפולני שאושר היום (שבת), בצעדים חריפים. החוק שאושר בפולין הכריע לא יתקבלו יותר תביעות רכוש מיהודים שמבקשים פיצוי על רכושם או רכוש משפחתם שאבד או נגנב במהלך מלחמת העולם השנייה.
עם צאת השבת צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו, "ישראל רואה בחומרה את אישור החוק שמונע מיהודים לקבל פיצוי על רכוש שנגזל מהם בתקופת השואה, ומצרה על העובדה שפולין בוחרת להמשיך לפגוע במי שאיבדו את עולמם. מדובר בהחלטה מבישה ובזלזול מחפיר בזיכרון השואה. זהו צעד חמור שישראל לא תוכל לעמוד מולו בשיוויון נפש".
גם שר החוץ וראש הממשלה החליפי התייחס לחוק בחשבו ןהטוויטר שלו והודיע על צעד חריג שנקט, "פולין אישרה היום, לא בפעם הראשונה, חוק אנטישמי ולא מוסרי. הוריתי הערב לממונה על השגרירות בוורשה לחזור מיד לישראל להתייעצויות ללא הגבלת זמן. השגריר החדש לפולין, שאמור היה לצאת בקרוב לוורשה, לא ייצא לפולין בשלב זה".

במסגרת החוק, לא תינתן יותר אפשרות ליהודים ניצולי שואה או יורשיהם לתבוע פיצויים עבור רכושם שנבזז או נלקח במלחמת העולם השנייה. מדובר ביציאה הנגד הצהרת טרזין משנת 2009 שקראה לכל המדינות הרלוונטיות להחזיר ליהודים רכוש שנגזל מהם בתקופת השואה. נשיא פולין טען עם אישור החוק, "הצהרת טרזין משנת 2009 וקראה לכל המדינות הרלוונטיות להחזיר ליהודים רכוש שנגזל מהם בתקופת השואה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האם ככה לפיד מקווה לקבל כסף מפולין? ע"י ניתוק היחסים?
    הרוב הדומם 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש תחרות בין יהיר לפיד לבין בניטו מי הפוליטיקאי הכי גרוע במדינה מאז הקמתה לפחות.... בכוח לא הולך כלום!!! תקללו את סרבני החיסון, תירקו לפולנים בפרצוף, תקבלו קדחת.... להפך, היה צריל להציע להם סוג של הסדר טיעון שישלמו סכום כזה וכזה, יותר טוב מכלום, ודי עם זה אחרי כל כך הרבה שנים... מי עוד נשאר להוכיח את הבעלות על הרכוש הזה? במילא זה מתיישן.... אז ללכת ולנתק את היחסים??? אין גבול לטמטום.... ואגב, כל הנסיעות של יהודים לפולניה מביאות לה המון כסף.... ומפרנסות בעקיפין את כל האנטישמיים האלה....
    סגור
  • 1.
    לפיד חלשלש
    חיים 08/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ובנט חלשלש מאוד
    סגור