תקשורת ומדיה

בן כספית נכנס בשלמה פילבר: "בור מוחלט"

עד המדינה במשפט נתניהו צייץ בלעג את המשפט המפורסם של ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל "איפוק זה כח" וניסה להקנות השוואה למדיניות הביטחונית הישראלית הנוכחית, בן כספית נכנס בו: "מבין בסקרים ובלהיות עד מדינה. בכל שאר התחומים, בור מוחלט"
מערכת ice |  5
בן כספית ושלמה פילבר (צילום הדס פרטוש ומרים אלסטר פלאש 90)
אחד המשפטים הזכורים ביותר שנצרבו בתודעה הישראלית הוא משפטו לתקשורת של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון ז"ל, שלאחר הפיגוע המזעזע בדולפינריום במהלך האינתיפאדה השנייה אמר "איפוק זה כח", וזה תוך כדי זעם ציבורי רחב ותחושת אובדן הביטחון האישי שהייתה לרבים מהישראלים.
מי שהחליט להשתמש במשפט הזה בכדי לנסות ללעוג למדיניות ממשלת ישראל הנוכחית הוא עד המדינה במשפט נתניהו שלמה פילבר, שצייץ "שובו של: 'איפוק זה כוח' (א. שרון 2003)". מי שעט לתקן אותו בפרטים ובמידע הנכון סביב המשפט הזה הוא בן כספית שזעם מההשוואה, מחוסר הדיוק בתאריכים שבה, ומחוסר ההבנה המוחלט של מה שעמד מאחורי המשפט הזה בזמנו.
כספית ראשית לעג אישית לפילבר "אלוקים, האיש הזה לא לומד לקח. הוא מבין בסקרים ובלהיות עד מדינה. בכל שאר התחומים, בור מוחלט". לאחר מכן המשיך להסבר הענייני בצמד ציוצים.
 
"שרון אמר "איפוק זה כוח" ביוני 2001, ולא 2003. זה היה אחרי פיגוע הדולפינריום. כשהוא אמר את זה, צה"ל היה כבר עמוק בהכנות ל"חומת מגן". שרון ידע שעדיין אין מספיק לגיטימציה למבצע שירסק את הרשות הפלסטינית ויכבוש את הערים הפלסטיניות. כעבור זמן לא רב, הוא קיבל את ההחלטה וישראל יצאה למבצע, שריסק את הטרור. למרות הספקות, למרות האיומים ב"נהרות של דם", למרות הסיכון בכניסה למחנות הפליטים ולקסבות. אז להדביק דווקא על שרון תבוסתנות, זו פשוט טפשות. היו לו פאשלות אחרות".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    עיתונאי קטן
    אליריס 08/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קרא לא עובד לפי התכניות שלך אתה חושב שאתה מומחה לכל ובמיוחד בשנאת ביבי קצת צניעות לא יזיק לך
    סגור
  • 4.
    בונבוני
    לאו 08/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בן בונבון נראה כמו תמהוני מדופלם
    סגור
  • 3.
    בן כזבית הוא תחתית הביב השפכים שיצרה התקשורת ! (ל"ת)
    אסף 08/2021/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    הדולפינריום היה ביוני 2001, חומת מגן, כעבור 8 חודשים
    יאל 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חומת מגן הייתה תגובה לטבח במלון פארק. האם מבצע חומת מגן היה יוצא לפועל ללא הפיגוע במלון פארק? בשורה התחתונה, נראה ששרון התאפק, ועוד איך התאפק.
    סגור
  • 1.
    בן כספית מונע משנאה צרופה
    לילך 08/2021/19
    הגב לתגובה זו
    4 7
    אדם מאוד אלים, חסר מודעות עצמית, שקרן
    סגור