תקשורת ומדיה

גנץ התקפל? נראה שגל"צ לא תיסגר בקרוב

שר הביטחון בני גנץ שהראה נחישות לסגירת התחנה הצבאית יצא בעוד התבטאות מפתיעה בנוגע לסגירת גל"צ, האם פעילות התחנה תמשיך גם במשמרת שלו?
מערכת ice | 
בני גנץ, גל"צ (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, תומר נויברג)
למרות הצהרות חוזרות ונשנות של שר הביטחון בני גנץ על סגירת התחנה הצבאית אחרי 70 שנות פעילות ונתוני האזנה גבוהים במיוחד, בימים האחרונים נראה ששר הביטחון מתחיל לסגת באלגנטיות מהרעיון. בתחילת השבוע הודיע גנץ על ממלאת מקום לתפקיד מפקד התחנה כשבחר בגלית אלטשטיין, ראש מערכת החדשות בכלכליסט להחליף את שמעון אלקבץ עם סיום תפקידו. 
יחד עם ההודעה על מינוי - שמשמעותה הקפאת ההוצאה לפועל של תוכנית סגירת התחנה, גנץ התייחס אתמול (רביעי) למהלך שהוא מנסה לקדם חודשים רבים ואמר, "האופציה לסגירה של גלצ נשארה על השולחן ואני מקווה שהתחנה תמשיך לפעול". מדובר בתפנית משמעותית בנושא שמרמזת באופן מובהק יותר כי בסבב הזה, כנראה שהתחנה תמשיך לפעול.
נזכיר כי לפי התוכנית, במקרה של סגירת גלי צה"ל, התחנה צפויה להישאר אך להפוך תחנת רדיו צבאית ששונה מאוד ממה שאנו מכירים כיום - ללא כתבים ותוכן אקטואליה, ורק עם תוכניות שמיועדות לחיילים ועוסקות בצבא. לצד שינוי התוכן, האזרחים המשרתים בה יפוטרו ואילו רוב החיילים שמשרתים בה יוחזרו לבקו"ם וישובצו מחדש בדובר צה"ל. לצד זאת פרסם סגל כי סימן השאלה הגדול שמעסיק ישראלים רבים הוא מה יעלה בגורל גלגלצ, שנחשבת לתחנת רדיו פופולרית בישראל. דילמה זו עדיין קיימת ובשלב זה עדיין לא ברור אם תיסגר גם היא או שיוחלט לאפשר את המשך פעילותה.
כזכור שר הביטחון הראה כי הוא נחוש בדעתו להוציא לפעול את סגירת התחנה כשהוא מגובה על ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי. גנץ התבטא מספר פעמים בנושא כשהוא והרמטכ"ל טוענים כי אין לתחנה זכות קיום יותר במתכונתה הנוכחית תחת משרד הביטחון. עם זאת המינוי הנוכחי מעלה שוב סימן שאלה לגבי היתכנות המהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה