תקשורת ומדיה

"דניס קצת יותר חכם מחברו", כתב כאן 11 תוקף

כתב כאן 11, דניאל אלעזר שחשף את פרשת "אמוזה" של כוכבי הרשת דניס צ'רקוב ומישל טרוני, יצא נגד דניס צ'רקוב לאחר הסרטונים שהעלה בשבוע האחרון ובהם שבר שתיקה. אלעזר: "למה עד עכשיו לא הגשתם נגדי ונגד תאגיד השידור תביעת דיבה?"
מערכת ice |  23
מישל טרוני ודניס צרקוב (צילום אינסטגרם)
דניאל אלעזר, כתב כאן 11 לענייני משפט ופלילים בתל אביב והסביבה, מי שחשף את פרשת "אמוזה" של כוכבי הרשת דניס צ'רקוב ומישל טרוני, יצא אתמול (ראשון) נגד כוכב הרשת דניס צ'רקוב, לאחר שלפני כשבוע וחצי כוכב הרשת עלה לסרטון בשידור חי בו הוא מדבר לראשונה על הפרשה. 
באותו הסרטון, צ'רקוב וטרוני סיפרו כי בימים אלו הם מפיקים סדרת רשת. צ'רקוב יצא נגד התקשורת: "סדרה שאנחנו מפיקים תוך כדי הליכה - על כל הסיפור המורכב של 'אמוזה', על הנזקים שנגמרו לנו על ידי קבלן העבודה (פאפא דיגיטל) שנעלם לנו ביום אחד, ועל ידי גורמים חובבניים צמאי דם בתקשורת שעשו הכל כדי לפגוע בשם שלנו, אחוזי אמוק לעשות לנו שיימינג, מבלי שבדקו לעומק, ובהעלמת מידע מכוונת וברורה, כמו גם עיוות המציאות לטובת הכתבות שלהם".
אתמול, דניאל אלעזר פתח בהתקפה חריפה נגד אותה סדרת רשת על התחקיר. בדף הפייסבוק שלו כתב אלעזר: "זוכרים שלפני כמה ימים כתבתי שמאחורי שקר הלייב של דניס עמדה מטרה זדונית אחרת? המתנתי ולא כתבתי מיוזמתי כי חיכיתי לראות מה הצמד חמד מישל ודניס יפרסמו הפעם. באופן לא מפתיע, הם שוב ניצלו את הפלטפורמה העצומה שלהם כדי לנסות להסיח את דעת הקהל, להוציא את דיבתי, ולעשות עוד ספין לתרמית לכאורה והמעשים הפליליים שביצעו לכאורה כפי שעולים מבקשת הפירוק שהוגשה נגד אמוזה, והפעם ניסו ללכת לי על הראש, בלי תחכום רב יש לציין".
אלעזר סיפר כי: "בשבוע שעבר הגענו אני והצלם שלי למשרדי החברה החדשים של אמוזה בת"א, לטובת שידור הלייב החגיגי שדניס הפיק לעצמו ודאג לפמפם אותו היטב – 'דניס מדבר בפעם הראשונה'. חשבנו שזאת יכולה להיות הזדמנות נהדרת כך שגם הצופים הרבים, ובעיקר המשקיעים הכואבים והמיואשים של אמוזה – שרבים מהם נותרו מרוששים ואיתם אני מדבר מעת לעת, יוכלו לקבל תשובות אמיתיות, לא מהונדסות וערוכות מפי אחד מבעלי החברה, שמשום מה הצליח לחמוק מתחת לרדאר בזמן שמישל ואריאל חטפו את כל האש – ודי בצדק, הרי הם אלה שכיכבו באינספור הסרטונים שאמוזה דאגה חיש מהר להעלים מהרשת".
לאחר מכן, אלעזר הסביר את תפקידו של דניס באמוזה: "רבים חשבו שדניס, הוא סוג של קוף. שהוא ומישל נפלו קורבן לאריאל אהרוני. שאין לו באמת מושג מה קורה בחברה כי הוא לא זה שהופיע בסרטונים ופיזר הבטחות שווא כמו שותפיו. אבל האמת שונה לחלוטין – דניס היה מעורב בכל מה שקורה באמוזה לפרטי פרטים. הכל עבר דרכו. פריק קונטרול הגדירו אותו אנשים שעבדו לצידו בחברה. הוא פשוט כנראה קצת יותר חכם מחברו והבין שלומר '80 אלף שקל פאסיבי' ועוד שלל שקרים זה כנראה לא הדבר הכי חכם לעשות. וככה שיצא שלכלפיי חוץ, הוא נותר מאחורי הקלעים. זה ההבדל היחיד ביניהם שלא תטעו. לפי התגובות זה עבד לו די טוב".
לאחר מכן, אלעזר ניסה להסביר את האסטרטגיה של צ'רקוב לאחר חשיפת הפרשה: "אחרי פיצוץ הפרשה לדניס ומישל הייתה אסטרטגיה מאד ברורה. להאשים את אריאל אהרוני בכל ההונאה לכאורה כפי שעלתה בבקשת הפירוק של החברה. הרי הוא גם כך עם עבר בעייתי בחברת פירמידה ובעוד חברות אחרות. מישל אפילו נפגש עם היריב המר שלו – גולן שחר כך סיפרו לי מקורות, וככה חשבו השניים לרקום את התוכנית שלהם לחזור למיינסטרים. הייתה בעיה קטנה שגם אריאל לא טרח להסתיר אותה – הוא יודע יותר מדי על השניים והמעורבות שלהם בחברה, הוא כנראה הבנאדם האחרון שהם היו רוצים להתעסק איתו. מחשש שהוא יפתח עליהם, הם בסופו של דבר ירדו מהרעיון להתנתק ממנו. שום סנטימנטים. נטו אסטרטגיה".
אלעזר טען בין היתר כי: "הגענו שוב פעם לא כדי להשפיל את דניס כמו שהוא כתב והתקרבן אלא כי מאז שידור התחקיר הצטבר אצלי הרבה מאד מידע מאד בעייתי בנוגע להתנהלות של החברה ובעליה. חשבתי שאולי אחרי הביקור הקודם המאיים של מישל, הפעם נוכל לקבל תשובות ברוגע, ועל הדרך שגם המשקיעים והציבור יוכל לשמוע את זה – מההתחלה ועד הסוף בלייב. בלי עריכה, שלא יגידו שהוצאנו דברים מהקשרם כמו שהם נוהגים לעשות כל הזמן".
אלעזר עקץ בהמשך את הסרטונים שעלו במקום הלייב: "אז חיכינו וחיכינו וחיכינו אבל במקום הלייב, העלו סרטון מביך עם רמת משחק סוג ז' ושוב עבדו על כולם כדי לגרוף צפיות ואולי לשלשל עוד כמה ג'ובות לכיס. אמרתי לעצמי אם כבר הטרחנו את עצמנו ואנחנו שם, לא נצלם סטנדאפ לכתבה עתידית אם תהיה. אז צילמנו, וכמו שאמרתי גם בצילום שעשיתי (דניס, למה חתכת את זה מהעריכה?) – אנשי אמוזה עשו מהלימון לימונדה. גם עבדו על האנשים ולא עלו ללייב וגם במקום העלו סרטון. לגמרי הרימו לי להנחתה".
אלעזר המשיך במתקפה ושוב עקץ: "'שימו לב לאותנטיות של התחקיר', דניס אמר בסרטון. לידעתך דניס, הפרקטיקה של צילום הבולדוג, כמו שאתה וחברך מכירים היטב מקרוב ובניתם קריירה עליה, היא ממש לא התחקיר אלא השלב הסופי והאחרון שלו. אחרי שכל הממצאים נאספו והם התגבשו לכדי תמונה רחבה ומטרידה. אז שוב שיקרת, וחבל – כי כמי שמצלם סרטונים אתה בטח יודע שלא תמיד מרוצים מהטייק הראשון נכון?"
העיתונאי המשיך במתקפה וכתב: "לא המצאנו ולא רימינו בשום דבר. בינתיים לא זכור לי שהצלחת להפריך במשהו את ממצאי התחקיר, עדיין מחכים שתעשה את זה. עברו כבר 3 חודשים, לא מעט זמן. מי שאמת בפיו ויושרה לנגד עיניו לא צריך כל הזמן לחזור על המנטרה שהכל שקרים והנה תיכף, ממש מיד, אוטוטו, הוא יציג את האמת. אלא הוא פשוט מציג אותה. ומי שלא עשה זאת עד עכשיו כנראה זה לא סתם. מי יודע, אולי בהמשך זה עוד ייחשף – אחרי שאולי הספקתם בינתיים להלבין את הכל".
עוד הוסיף כי במידה ודבריו היו שקריים, היתה לאמוזה עילה לתביעת דיבה: "אם כמו שאמרתם אני מפרסם שקרים מגמתיים, מסלף עובדות (זאת דיבה בפני עצמה קחו בחשבון), ופגעתי במוניטין שלכם נזק בלתי הפיך - למה עד עכשיו לא הגשתם נגדי ונגד תאגיד השידור תביעת דיבה? למה אתם מחכים בדיוק? אני כל כך משתוקק לתביעה שלכם – אם היא תגיע, היא לחלוטין תהיה אחת מהקלות שנזכה להתמודד איתן. אם נמשיל את זה לעולם הפלילי שהרי בבקשה לפירוק זה בדיוק מה שמייחסים לכם – מעשים פליליים – זה כמעט כמו רוצח שמודה כמה פעמים ברצח שביצע, כל הראיות הפורנזיות מצביעות אל כיוונו והוא לתומו חושב שהוא יוכל להילחץ מזה ללא הרשעה. שיהיה לכם בהצלחה".
אלעזר גם דאג להגן על מקום עבודתו וכתב: "תמשיכו לצחוק על מקום העבודה שלי בכאן 11 ועל הרייטינג שלנו (כמו שאתם יודעים, באז לא נקבע רק במספר הצופים מול מסך הטלוויזיה, מה לעשות שיש לנו את מחלקת הדיגיטל הטובה בישראל) – המציאות, שוב פעם קצת הפוכה. שני החלקים של התחקיר עליכם זכו ביחד לכמיליון צפיות ביוטיוב ועוד מספר דומה של צפיות בפייסבוק. אין אחד כמעט שלא נחשף לתחקיר ועל המעללים שלכם, אתם בעצמכם סיפרתם למקורבים שלכם שלא יכולתם ללכת ברחוב בימים שלאחר השידור. מפתיע בהתחשב בעובדה שמדובר בערוץ זניח, אה?"
אלעזר סיכם: "אתם יכולים להעלות עוד עשרות סרטונים כאלה ואולי לזכות לכמה לייקים מהמעריצים, זה בטח מחזק עוד קצת את האגו הנפוח שלכם, אבל בסוף, אל תשכחו - המבחן האמיתי הוא איזה חברות, עסקים ואנשי ציבור (אהלן, צביקה ברוט) יסכימו לשתף איתכם פעולה מחדש אחרי הממצאים המטרידים שעלון נגדכם. עופר אבניר הרי כבר הקפיאו איתכם את ההתקשרות. צל כבד ואפוף עשן יהיה מעל כאלו שיסכימו לשכור את שירותכם מחדש".
תגובות לכתבה(23):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    תכלס חבל שנפלת למלכודת שלו, בכל מקרה לא היו נותנים לך,
    דני 10/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל , שיחקת לו לידיים
    סגור
  • 20.
    כל הכבוד דניאל ! צריך ללמד את שני הליצנים
    אלי 09/2021/19
    הגב לתגובה זו
    9 1
    האלה לקח
    סגור
  • 19.
    שאלה לכל הטיפשים שנפלו בפח של אמוזה
    אבי 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    האם ראיתם פעם את יצחק תשובה או כל טייקון אחר עושה קורס שמלמד איך לעשות כסף? מי שיודע לעשות כסף לא ילמד אתכם לעשות כסף ולמי שיש מוצר מרוויח ביד הוא לא ימכור לכם אותו. אם לאמוזה היה באמת מוצר מרוויח ביד אתם חושבים שהם היו מוכרים לכם את המוצר? למה שמישהו ימכור לכם מוצר מרוויח ויתחלק איתכם ברווח? אותו סיפור קיים עם כל הנוכלים שמוכרים קרקעות חקלאיים וכל הנוכלים שמוכרים לכם קורסים להתעשרות בבורסה. אם הקרקעות החקלאיים האלה היו שווים משהו אף אחד לא היה מוכר אותם ואם הקורסים להתעשרות בבורסה היו עובדים אז אלו שמעבירים את הקורסים האלה היו יושבים על יאכטות ולא באים לקושש ממכם כמה שקלים עבור הקורס.
    סגור
  • 18.
    מי שמבטיח לכם הכנסה פאסיבית
    אורן 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כנראה שאתם ההכנסה האקטיבית שלו
    סגור
  • 17.
    החצר האחורית
    שנה טובה שהיה לכולם 09/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 8
    כול המטרה כאן זה להיות יותר מפורסם תשחרר עשית כתבה ? למה אתה דבוק להם לתחת כול הזמן ולא עוזב אותם ? לא לשכוח אתה רק כתב חדשות לא שופט לא שוטר ולא חוקר תוריד פרופיל ותגיד תודה שהסכימו לדבר איתך אני מזמן הייתי מוצאי נגדך צב הרחקה
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    הם עדיין לא בכלא? (ל"ת)
    עדי 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 15.
    דניס ומישל שני רמאים פופליסטים בשקל
    שמעון 09/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    דניאל כל הכבוד על העבודה!! חשפת את שני תאווי הבצע האלה שעושים סרטוני רגש ולקבל חיבוקיצופים כדי למנף את זה אחר כך ולעשוק אותם..זה שקוף גם בלי הכתבה מקווה שישלמו את כל מה שגזלו מאנשים ישר כח דניאל.
    סגור
  • 14.
    גנבים
    דניס רמאי מלידה 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    7 1
    2 נוכלים רק כלא מגיע לכם
    סגור
  • 13.
    תחזור לרוסיה נוכל
    רוסי תחזור לרוסיה 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    6 3
    תחזור לרוסיה שם יש כסף
    סגור
  • תחזור אתה
    משה 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    תחזור אתה למורוקו בזכות הרוסים המדינה הזאת קיימת עדיין מטומתם אחד
    סגור
  • 12.
    הזוי
    מוטי 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אנשים כאלו חייבים לשבת בבית סוהר,הם פשוט מגוחכים!!! האנשים שתומכים בהם הם בדיוק אנשי הפייק ניוז שמאמינים לשטויות ברשת. חבל חבל חבל שיש כאלו אנשים !
    סגור
  • 11.
    שתי הצדדים נבלות
    ירון 09/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 9
    כל אחד מחפש רייטינג אן לנקות את שמו ולאף אחד לא אכםת מהלקוחות...כולם תחמנים.
    סגור
  • 10.
    וואוו כנראה שאני לא חי בכדור הארץ ... רק מלראות
    ליאור 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    11 0
    את 2 החברה האלו מספיק לי להבין שמדובר בבדיחה הזויה ואשכרה מדברים כאן סרטונים ולייקים וצפיות ומעריצים ומשקיעים... מה זה כזה פשוט ? כל טמבל שכאילו נראה מגניב יכול ככה לעשות כסף ? למה שמישהו יתן לשני אלה שקל ? איזה עולם הזוי ?
    סגור
  • 9.
    ווא דניאל
    דניאל 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 15
    תשיג לעצמך חיים , מה זה האגו שהולך לפנייך , אתה מלא ברעל ושנאה ,עשית את מה שעשית כעיתונאי /תחקירן או מה שלא תהיה ,הבנו ..... תשחרר שנה חדשה, אין עוד נושאים או פרוייקטים לכתוב עליהם ????
    סגור
  • 8.
    רשות ניירות ערך תעשה להם סוף (ל"ת)
    רומן 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 7.
    80 אלף פסיבי (ל"ת)
    מישל 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    דניאל אלעזר עשה תחקיר חשוב
    קיפי 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    20 6
    אבל רבאק, מה רע בלשמור קצת על פאסון. לא יכול להיות שאחרי כל פיפס שמושאי התחקיר שלך מפריחים לאוויר תשב ותכתוב מגילות תגובה עמוסות ציניות. יש לך מה לחדש - תיצור כתבת המשך לתחקיר.
    סגור
  • 5.
    כולם גנבים
    מדינה של קקות 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    10 7
    הם עשו מה שכל אחד יעשה וימשיכו לעשות! כי כולם כאן אותו הדבר גנבים
    סגור
  • כנראה אתה גנב, ורוצה להצדיק עצמך. (ל"ת)
    מיקי 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 4.
    אם היו כאלה גאונים היו משקעים אצליהם כל העולם (ל"ת)
    רן 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 3.
    דניאל אתה מלאך ומלך
    ישר כוח דניאל 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    19 4
    דניס ומישל שני פושטקים נוכלים רמאים וגנבים מקומם בכלא לכמה שנים
    סגור
  • 2.
    אמוזה חברה גמורה לחלו והמוניטין של דניס ומישל נשרף בארץ
    קונרי 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    25 1
    עסקים הם כבר לא יוכלו לעשות בישראל וכמובן המוח מאחורי ההונאה לכאורה אריאל אהרוני הטפלון...אבן כל זה לא יעזור להם הם שרופים בישראל
    סגור
  • 1.
    דניס ומישל לא צדיקים אבל דניאל הוא בעיה יותר גדולה
    אהוד 09/2021/13
    הגב לתגובה זו
    7 27
    היתרון היחיד כרגע שיש לתקשורת על פני כוכבי רשת, זה סוג של אמינות. כאשר כתב, כמו דניאל, עורך כתבה, זה בעצם תאגיד השידור עורך כתבה ועדיין יש לזה ערך ואמינות כלפי הצופים. הבעיה מתחילה שעיתונאים מתאהבים בלוק אנד פיל של כוכבי הרשת ורוצים להפוך לכאלה. דניאל אלעזר לא לבד, גם יפעת גליק מרגישה שהיא רובין הוד כשהיא רצה במרחבים עם צלם מאחוריה. בסוף האמינות שלהם נדפקת וכך גם של התאגיד. בסוף התקשורת המוסדית הופכת להיות בדיחה בגלל כמה עיתונאים שלא נולדו וגדלו לתוך הערכים האתיים של המקצוע. ונחזור לדניאל, אני לא אומר שאין פה סיפור, הפוך, יש סיפור. בדיוק זו הסיבה שלא היה צריך את כל התיאטרליות המוגזמת בכתבות. זה שמור לכוכבי רשת, שמהם נהנים, אבל לא מייחסים להם רצינות רבה. ולפני שמישהו יטען שאני מטעם מישל או דניס, אני חושב ששניהם הוליכו שולל עדת עוקבים, ניצלו את הכוח שלהם בחוסר אחריות ועכשיו הם משלמים על זה.
    סגור