השוק

אבן קיסר מציגים: דו"חות טובים ולקראת העלאת מחירים

יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר, בריאיון ל-ice על מחירי התובלה הימית ששחקו את שיעורי הרווח של החברה, אולם כבר עכשיו נשלחו מכתבים ללקוחות על העלאת מחירים שתיכנס לתוקף בחודש ינואר הקרוב
ניצן כהן | 
יובל דגים, מנכ"ל חברת אבן קיסר (צילום יוסי מסה)
חברת משטחי השיש הבינלאומית, אבן קיסר, בניהולו של יובל דגים, הציגה דו"חות יפים ברבעון השלישי. מהדוחות של אבן קיסר עולה כי ההכנסות ברבעון השלישי של השנה צמחו בכ-31.8% לשיא של כ-163.3 מיליון דולר לעומת כ-123.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס שערי מטבע קבועים, ההכנסות ברבעון השלישי היו גבוהות בכ-29.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות מיוחס בעיקר לגידול בביקושים ברוב השווקים בהם אנו פועלים, וכן מתרומת הרכישות שהושלמו לאחרונה.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-26.2% לעומת כ-31.4% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי המותאם ברבעון השלישי עמד על כ-26.3% לעומת כ-31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר ממחירים יקרים יותר ברבעון של חומרי הגלם, בעיקר פוליאסטר, וכן עלייה בעלויות השילוח. עלייה זו בעלויות קוזזה בחלקה, בשל תמהיל מכירות ומוצרים טוב יותר, העלאת מחירי מכירה וכן  השפעה חיובית של שערי מטבע.
הוצאות התפעול ברבעון השלישי הסתכמו בכ-33.9 מיליון דולר, או כ-20.7% מההכנסות, לעומת כ-23.8 מיליון דולר, או כ-19.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות התפעוליות בנטרול הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה עמדו על ברבעון כ-21% מההכנסות, לעומת כ-18.8% ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל הוצאות שיווק ומכירה גבוהות יותר הקשורות ליוזמות במסגרת תוכנית האצת הצמיחה הגלובלית של החברה .
הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם בכ-8.9 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של כ-15 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע בעיקר מהגידול בהוצאות התפעול.
הרווח הנקי ברבעון השלישי, המיוחס לבעלי המניות, עמד על כ-5.9 מיליון דולר לעומת של 12.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה ברבעון השלישי עמד על כ-0.17  דולר לעומת כ-0.37 דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי המתואם למניה עמד ברבעון השלישי על כ-0.20 דולר (בדילול מלא) על 34.6 מיליון מניות, לעומת רווח נקי מתואם למניה של כ-0.41 דולר (בדילול מלא) ברבעון המקביל על 34.5 מיליון מניות.
מהחברה נמסר כי מדיניות הדיבידנד של החברה מאפשרת חלוקת דיבידנד רבעוני במזומן של עד 50% מהרווח הנקי, על בסיס מצטבר, בניכוי כל סכום שכבר שולם כדיבידנד לתקופה בהתאמה. הדירקטוריון הכריז על דיבידנד במזומן בסך 10 סנט למניה לרבעון השלישי. הדיבידנד ישולם ב-30 בנובמבר 2021 לבעלי מניות רשומים ביום 17 בנובמבר 2021. הדיבידנד ישולם בניכוי מס במקור של 20%.
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר, מרחיב על המצב לדו"חות הטובים למרות המשבר בענף הספנות: "התמודדות של החברה עם משבר הספנות הייתה בסדר ודי בהתאם למה שציפינו. אנחנו מרגישים את עליית מחירי התובלה הימית בשולי הרווח שלנו שנשחקו".
הפתרון של החברה, נעוץ לדברי דגים, בהעלאת המחירים: "הפתרון שלנו יגיע בינואר 2022, הודענו לשוק על התייקרות בכל האזורים הגיאוגרפיים שאנחנו פועלים בהם. כבר הוצאנו מכתבים ללקוחות באוסטרליה ובימים האחרונים הוצאנו ללקוחות בארה"ב וקנדה בארה"ב. ההודעה שלנו מדברת על העלאת מחירים של 9.5%. אני יודע שלא נראה עלייה ישירה של 9.5% במכירות. אנחנו נצליח להעלות מחירים אבל לא יודעים בכמה. מה שברור שאי אפשר להוסיף את זה למחזור".
מתי תחול העלאת המחירים? "באוסטרליה העלאת המחירים תהיה בתוקף כבר בדצמבר אבל בקנדה וארה"ב זה יכנס לתוקף בינואר. הפרקטיקה היא להוציא מכתב חודשיים שלושה לפני שזה קורה בפועל ולכן אנחנו מודיעים היום בארה"ב וקנדה וזה תקף החל מהראשון בינואר". אמר השבוע מנכ"ל אבן קיסר, יובל דגים ל-ice לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה שהיו בסך הכל טובים למדיי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה