תקשורת ומדיה

ימיני תוקף: "צריך להיאבק בסגנון הדוחה והמסוכן של אמסלם"

העיתונאי הוותיק יוצא בטור חריף ב"ידיעות אחרונות" על מערכת המשפט ותקף על הדרך את חבר הכנסת דודי אמסלם. ימיני: "שופטי בג"ץ כופים עלינו אג'נדה שהם מאמינים בה, לפעמים תוך כדי רמיסת החוק והדמוקרטיה"
מערכת ice |  3
בן דרור ימיני (צילום תומר נויברג, פלאש 90)
בן דרור ימיני פרסם הבוקר (שלישי) טור בעיתון "ידיעות אחרונות" כשבמוקד הטור ח"כ דודי אמסלם מהליכוד. ימי תוקף גם כן את מערכת המשפט ומה שכינה בטור שלו כדורסנות המשפטית.
ימיני פתח את הטור שלו וכתב: "היום אמור להיות יום הדין. אם לא תהיה דחייה של הרגע האחרון, ייבחרו היום ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. כבר יותר מדי שנים האקטיביזם השיפוטי מנצח. יותר מדי שנים אנחנו חיים, ברמה זו או אחרת, במצב של 'חבר מביא חבר'. יותר מדי שנים שופטי בג"ץ כופים עלינו אג'נדה שהם מאמינים בה, לפעמים תוך כדי רמיסת החוק והדמוקרטיה".
ימיני התייחס גם למשפט נתניהו: "רק לאחרונה זכינו לעוד דוגמה, כאשר העבירה של 'הפרת אמונים', שהיא בלתי חוקתית, זכתה לשדרוג שהופך גם מעשה חוקי למעשה פלילי. פה ושם כבר נשמעות טענות שמדובר בפסיקה שתשפיע על משפט נתניהו. אולי כל מתנה כשלעצמה, שקיבלו ראש הממשלה ורעייתו, לא מגבשת עבירה פלילית, אבל הרבה מתנות, גם אם אין ביניהן שום קשר, יוצרות עבירה. לא שיש להלכה הזו בסיס כלשהו בחוק – אבל מה זה חשוב. האג'נדה קובעת.אנשים פוליטיים ומשפטנים, גם משמאל, זועקים שמדובר בפגיעה בשלטון החוק. אבל מה לנו שלטון החוק מול עוד הרחבה של שלטון השופטים".
העיתונאי הוותיק תקף גם את ח"כ דודי אמסלם לאחר הביקורת שלו על הפקידים בריאיון ב"דה מרקר" וכתב: "ברקע מצויים דבריו הקשים, הבוטים, המכוערים, של ח"כ דודי אמסלם. הוא רוצה להכניס משפטנים למכלאות, גם משום שנמאס לו מהדורסנות המשפטית והשיפוטית. צריך להיאבק בסגנון הדוחה והמסוכן של אמסלם בלי קשר לדורסנות המשפטית, וצריך להיאבק בדורסנות המשפטית בלי קשר לאמסלם. אין צורך לדבר על מכלאות, גם לא כעניין מטפורי. יש צורך בהפרדת רשויות. יש צורך במינוי שופטים שנאמנים לשלטון החוק יותר מאשר לשלטון האקטיביזם ולשלטון המשפטנים".
 
ימיני סיכם: "תוספת אקטיביסטים היא מתנה ל'חזון אמסלם'. משום שהכלל ברור: ככל שחסידי האקטיביזם מנצחים בתחום המינויים, כך נזכה לעוד ירידה באמון הציבור בשלטון החוק. אפשר להציל את שלטון החוק. אפשר לחזק את אמון הציבור במערכת המשפט. אבל כדי שזה יקרה יש צורך בבית משפט שיש בו, כהמלצת ועדת זמיר בעניין מינוי שופטים, שיקוף של מגזרי אוכלוסייה. ומכיוון שכיום יש עודף של אקטיביסטים, אין צורך בתגבורת.
נשיאת בית המשפט העליון היא הראשונה שאמורה להבין את זה. הרי הכישרון והמומחיות אינם נחלה בלעדית של אקטיביסטים, שרק יעמיקו את חוסר האמון בביהמ"ש העליון. המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, השופט המנוח מנחם אלון, כתב ש'יסוד היסודות של הדמוקרטיה' הוא 'שלטון החוק ולא שלטון המחוקק, שלטון המשפט ולא שלטון השופט'. כאשר תשב הוועדה לבחור שופטים חדשים, ראוי לה שתניח את דברי אלון על שולחנה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ימיני
    אדי 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן דרור,אתה הולך בלי אבל מרגיש עם,אתה מנסה להיתחבב על השמאל,לא ילך,תהיה אמיתי בלי היתחנפיות
    סגור
  • 2.
    פייק ימין
    בן 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמפרסם מאמר בידיעות אחרונות יכול להתקרא כל חוץ מימין
    סגור
  • 1.
    תרבות לפידוס
    יורי 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מילה של אמסלם אמת. די לתרבות לפידוס תרבות החפיפניקיות החלולה. תרבות החטיארים השבעים מרמת אביב שמוכנים שיחסנו ילדים כדי שיוכלו לטוס ולזלול עד יום האחרון. לכו נוכלים וצבועים
    סגור