תקשורת ומדיה

אברי גלעד מפציץ: "מה עם אלימות נשים כלפי גברים?"

העיתונאי פרסם טור נוקב בישראל היום בו טען: "יש פה מסע תעמולה אנטי־גברי בלתי פוסק, שמנסה לצייר את הגברים כמנועי האלימות היחידים במשפחות". מדוע לדעתו הנושא טוטא מתחת לשטיח?
מערכת ice |  7
אברי גלעד בתכנית הבוקר של רשת 13 (צילום רשת 13)

רגע אחרי יום המאבק באלימות נגד נשים, אברי גלעד פרסם טור נוקב שכותרתו "ומה עם אלימות נשים כלפי גברים? יש פה מסע תעמולה אנטי־גברי בלתי פוסק, שמנסה לצייר את הגברים כמנועי האלימות היחידים במשפחות".

גלעד כתב בטורו: "השבוע צוין יום המאבק באלימות נגד נשים. לא הייתה תוכנית שלא עסקה בנושא. מה שדובר הרבה פחות היה "יום הגבר", שצוין בסוף השבוע שעבר. נסו להיזכר בתוכנית אחת, חוץ מתוכנית הבוקר של רשת, שעסקה בו. האם שמעתם איזשהו דיון באלימות כלפי גברים? ברור שלא. האלימות הזאת ממשיכה להיות מטואטאת אל מתחת לשטיח בסלון. זה נכון, כמעט רק גברים רוצחים. רצח גברים בידי נשותיהם הוא נדיר".
 



"אלימות של נשים כלפי גברים אינה מגיעה לרצח, אבל בהחלט מגיעה לחבלות חמורות, גופניות ונפשיות. הנה מספר מטלטל: 2,068 תיקים על חבלה חמורה נפתחו השנה נגד נשים שפגעו בבעליהן, לעומת 177 תיקים נגד בעלים שפגעו בנשותיהם. פי 11 נשים פוגעות. הידעתם? ברור שלא. הנתון מועלם ומושתק, כי יש פה מסע תעמולה אנטי גברי בלתי פוסק, שמנסה ומצליח לצייר את הגברים כמנועי האלימות היחידים במשפחות. וזאת עלילת דם, כפשוטה. עוד נתון מעניין: באירועי אלימות ביתיים, על פי מחקרים עדכניים, נשים מתחילות קצת יותר ממחצית הקטטות".


"אז זה לא שיש פה נשים קורבנות וגברים טורפים. ממש לא. יש כמות זהה של בני ובנות זוג שמוצאים.ות באלימות את הדרך הנוחה, הזמינה, האוטומטית - ליישוב מחלוקות בבית. במשך שנים טורחת מכונת תעמולה משומנת לצייר את אחיי הגברים כמסוכנים, רעילים, רצחניים, ולגרום גם לגורמי אכיפת החוק, השיפוט והטיפול לראות בגברים שנופלים קורבן לנשים אלימוֹת אנשים נלעגים, חלשים, לא גבריים, ולסבל שלהם להיות מוסתר ומבוזה. מספר הנשים מהחברה היהודית הנרצחות על ידי בני זוגן הוא נמוך מאוד לעומת המספר הכללי של הנרצחות. במשפחות ערביות יש רבות שנרצחות על ידי בני משפחה שאינם הבעל, על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה", ויש נרצחות מקבוצות חלשות באוכלוסייה, שערכי החברה הישראלית טרם הוטמעו בהן".

"זה חשוב, כי המספר הגבוה של נרצחות משמש הדלק העיקרי בקמפיין השנאה והעלילה על גברי ישראל - כאילו כל אחד הוא רוצח קטן, וכולנו רוצח אֵיתן. יום המאבק באלימות נגד נשים חייב לשנות את פניו ולהפוך להיות יום המאבק באלימות בתוך המשפחה. לגברים האומ ללים הנופלים קורבנות לנשים אלימות חייב להיות קול, וחייב להיות להם כבוד, וחייבת להיות להם תמיכה. כיום הם לא רק סובלים, הם גם מבודדים ומנודים. סיפורם לא רצוי במרחב השיח הישראלי. אלימות גברית ואלימות נשית הן לא אותו דבר, אבל הן כואבות באותה מידה. אם לא נכיר בבעיה במלוא היקפה, לא יהיה תהליך ריפוי. מתי יהיה האשטג #מאמינים_לךָ?"

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אברי גלעד
    יוני 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שמנחה וגאון טלוויזיה כאברי גלעד נפל בחטא היוהרה וכנראה בגלל זה החל לזלזל באנשים שמגיעים לראיונות אצלו ואפילו החל להתעמת עם כל מי שלא מסכים לדיעותיו יורד עליהם בהתנשאות וחבל בערוץ המתחרה מולו מגיש ניב רסקין גאון טלוויזיה מגיש בחסד עליון שמביא לפאנל המומחים שלו פרופסורים יועצת תקשורת מדהימה כאיילת פריש שהינה יועצת תקשורת ואסטרטגיה של נשיא המדינה לשעבר פשוט תענוג להחכים מימנה ומשאר חברי הפאנל כגון ברק סרי יועץ תקשורת של הרבה ח"כ כשהבכיר ביניהם הוא אריה דרעי שלדעתי אמור להיות מאחורי סורג ובריח ולא עיסקת טיעון שהפרקליטות מציעה לו ולהבנתי הוא עדיין מהסס אולם כששומעים את ברק סרי מבינים שהוא יועץ התקשורת הטוב ביותר שיכול להיות והוא תורם לפאנל המון שלא לדבר על פרופסורים שמגיעים ומחכימים אותנו!הכל בניצוחו של ניב רסקין המנחה את התוכנית בצורה מדהימה ואין פלא שאברי גלעד שכנראה ירד לו החשק והתשוקה להגיש את התוכנית ש15 שנה ניהל בצורה מעולה מעניינת וחבל שביגלל מספר פליטות פה של יהירות נפסיד מנחה מעולה טוב שיש את ניב רסקין כתחליף בהצלחה למחליפים צביקה הדר לא מובן לי מה לו ולתוכנית בוקר חדשותית
    סגור
  • 6.
    נכון, צודק. יש לפעול כנגד אלימות לשמה (ל"ת)
    רמי 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    #מאמינים_לך! (ל"ת)
    חיים 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 4.
    הוא קיבל נתונים הפוכים ומופרכים ולא בדק
    שמעון 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אברי הסתמך על פרסום של המשטרה רק שנפלה טעות ״קטנה״ בפרסום ולמעשה היחס הוא הפוך. כצפוי גברים הם שמכים נשים ולא להפך. רק אדם עיוור עם אג׳נדה אנטי-פמיניסטית ושמרנית לא בודק נתון מוזר כזה שמגיע אליו לפני שכותב מאמר.
    סגור
  • 3.
    בזה הרגע אברי גלעד הוכיח את עצמו כאינסל
    אחד 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא פלא שזה בא מפופוליסט
    סגור
  • 2.
    צודק במאה אחוז
    ש. 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    רק הצעקניות הפמנסטיות עושות עלילת דם נגד גברים.. ואתם התקשורת, אל תתנו להם במה!!
    סגור
  • 1.
    נכון מאד מניסיון אישי. אלימות נשית היא רעה חולה (ל"ת)
    די לאלימות 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור