תקשורת ומדיה

אלאור אזריה מקבל תמיכה מענת קם: "מגיעה לו הזדמנות"

עורכת מדור דעות בהארץ, ענת קם, בטור תמיכה באלאור עזריה ועל עתידו: "שנינו עברנו עבירה חמורה במסגרת השירות הצבאי, ושנינו נתנו לתיבת התהודה של המחנה הפוליטי שאנחנו משתייכים אליו לבלבל אותנו"
מערכת ice |  4
אלאור עזריה, ענת קם (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
לאחר הריאיון בערוץ 14 אצל בועז גולן, אלאור אזריה מקבל תמיכה מפתיעה מהעיתונאית ענת קם, עורכת מדור דעות של הארץ: "הרבה שנים חשבתי שיש משהו עמוק שמשותף בין אלאור וביני".
בטור דעה שכתבה באתר הארץ, התייחסה קם לריאיון של אזריה אצל בועז גולן, בו סיפר עזריה כי קיבל איומים על חייו ולא מאשרים לו מאז המקרה הידוע להחזיק נשק. לדברי קם, למרות שעברו שש שנים מאז אותן דקות בחברון בהן הואשם אזריה שירה במחבל כפות, "המעשה שלו והשלכותיו רלוונטיים ומורגשים עד היום", כתבה קם, והוסיפה שלמרות ההבדליים האישיים והדמוגרפיים בין השניים, יש לדעתה הרבה מן המשותף ביניהם.
מה משותף? על כך פירטה עורכת מדור דעות בהארץ: "שנינו נשלחנו מטעם מדינת ישראל למקום שלא היינו הולכים אליו מבחירה. שנינו ניסינו להפיק את המרב מהסיטואציה - אזריה יצא לקורס חובשים ואף הצטיין בתפקידו זה, אני יצאתי לקצונה והתקדמתי בתוך לשכת אלוף הפיקוד - ושנינו עברנו עבירה חמורה במסגרת השירות הצבאי. אבל יותר מכך, שנינו נקלענו לסיטואציה שאחרי כן שימשה אנשים סביבנו, מכל קצוות הקשת הפוליטית, לטעון טיעונים על גבנו. טיעונים שלא בהכרח היו קשורים אלינו או למעשה שעשינו. ושנינו נתנו לתיבת התהודה של המחנה הפוליטי שאנחנו משתייכים אליו לבלבל אותנו".
העיתונאית הוסיפה על הפער בין המערכת הצבאית התמיכה והגינויים: מצד אחד המערכת הצבאית והמשפטית נגדך, כמו גם רבים מהמדינה שמגנים את המעשה, אך מצד שני ישנה תמיכה רבה עד כדי אהדה לגיבור: " זה דיסוננס שבגיל 20 קשה לעבד אותו. קל ומתבקש נפשית וקוגניטיבית לאמץ את הטיעונים של הצד שרואה בך גיבור, גם אם הם מייחסים לך מניעים שלא בהכרח היו שם כשעשית את מה שעשית".
 
אך כשם שקם עצמה שיקמה את חייה ויצאה לדרך חדשה, כך היא מאחלת גם לאלאור: "אזריה לא צריך להישאר לשארית חייו "החייל היורה מחברון", וכמו כל מורשע בפלילים, בוודאי מגיל צעיר, מגיעה לו הזדמנות נוספת, ואני באמת מקווה שהמאפייה שלו תצליח ותפרנס אותו בכבוד. אבל הוא מוכרח להתנער מ"אלאור אזריה" ולחזור להיות אלאור".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    המחבל אזריה
    חסן 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עדיין חיי ימח שמך וזכרך יא מנייק
    סגור
  • אתה מחבל ימח שמך (ל"ת)
    ציוני גאה 06/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    חוצפה להכליל אותף איתו - את בגדת במדינה שלנו
    א 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לעומתך חשף את היות המדינה שלנו מדינה עלובה שדואגת לזכויות המחבלים
    סגור
  • 1.
    אליאר חייל דמיקולו כלומניק
    ארי 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אליאר חייל דמיקולו כלומניק
    סגור