תקשורת ומדיה

בעלי נופר אנרג'י נגד שרת האנרגיה: "מתקשה להבין אותה"

עופר ינאי בפוסט נוקב נגד השרה קרין אלהרר: "העמידה בסכנה את רציפות אספקת החשמל במדינת ישראל, היום כותרת חדשה - חיפושי הגז ייעצרו, חש לא בנוח"
מערכת ice |  1
קארין אלהרר (צילום פלאש90)
הבעלים של נופר אנרג'י, מחברות האנרגיה הירוקה הגדולות בישראל, יצא נגד ההחלטה של שרת האנרגיה קרין אלהרר, שרבים הגדירו כתמוהה במיוחד לאור הרווח בגובה 130 מיליארד דולר מגז טבעי, שדרשה להפסיק את קידוחי הגז.
ינאי כתב: "מודה שאני מתקשה להבין את שרת האנרגיה שלנו. רגע אחרי שסגרה הסכם (תיאורטי שלא נראה בר יישום) שנשמע מעולה של חשמל תמורת מים ועל הדרך העמידה בסכנה את רציפות אספקת החשמל במדינת ישראל, היום כותרת חדשה - חיפושי הגז ייעצרו".
"אני חושב שאין צורך להבהיר באיזה צד אני נמצא של הגז או של המתחדשות אבל אני מרגיש קצת חוסר נוחות אל מול ההצהרה הזו. אם העתיד הוא מתחדשות הפתרון צריך להיות לשחרר את הגז לייצוא. בודאי במפת המחירים הנוכחית. מאגרים חדשים אם יתגלו יהפכו את סלילת הצינור ליוון וקפריסין לכדאית ולכן רצוי מאוד שיתגלו כאלה".
"מדוע אני חש שלא בנח לאור ההצהרות האחרונות? מפני שמה שהאנרגיה המתחדשת זקוקה לו זו עבודה מהסוג שלא מביא כותרות. עבודה סיזיפית שכרוכה בשיתוף פעולה בין גורמים שונים במשק כדי לשחרר חסמים, היבטי הקניין, הרישוי וניהול משאב הרשת מצריכים שכלול רציני. לא תהיה בזה שום כותרת אבל אם זה לא ייעשה לא נצליח להתקדם בצורה הנדרשת".
 
לסיום כתב: "יעדי הממשלה ל 2030 הינם 30%. כיום אנחנו עם 7%. בשנה שעברה הוספנו קצת פחות מאחוז וב-2021 נוסיף קצת יותר מאחוז. אז אנא, פחות כותרות יותר עבודה. תודה"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המטורללים ששולטים כאן יחזירו אותנו לשנות השמונים
    מישהו 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הם באו להרוס. נקודה.
    סגור