תקשורת ומדיה

זיר"ה מעלה הילוך בקמפיין חדש, האתרים הפיראטיים בסכנה?

קמפיין חדש של זיר"ה - הגוף שנלחם למען זכויות יוצרים באינטרנט -  יזהיר את הצופים מפני הסיכונים הטמונים בצפייה פיראטית ויעלה לשידור בטלוויזיה, ברדיו ובבתי הקולנוע. האם הצפייה הפיראטית בישראל תחוסל?
מערכת ice |  15
צפייה בטלוויזיה (צילום pixabay)
זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) מעלה היום (שלישי) קמפיין חדש ששם במרכזו את הסכנות הטמונות באתרים ובצפייה הפיראטית עבור הצופים. הקמפיין ילווה בקולו של שחקן התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה, אורי גבריאל.
לפי סקר שנערך ע"י זיר"ה, פחות ממחצית מהצופים מבינים את ההשלכות שיש לצפייה הפיראטית הן עבור היוצרים הישראלים והבינלאומיים, והן עבור ביטחונם האישי.
 
מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על ידי גופים מובילים, ביניהם האיחוד האירופי, לשכת המסחר האמריקאית, ארגוני זכויות יוצרים בריטיים ואמריקאיים, אוניברסיטאות מובילות וכו', ובחנו את השלכות הצפייה הפיראטית, מצאו כי לצד הפגיעה המוכרת יותר של הצפייה הפיראטית בזכויות יוצרים, ישנה פגיעה רחבה, ידועה הרבה פחות של פגיעה בצופים.
בזיר"ה בחרו למקד את הקמפיין הנוכחי בפגיעה שחווה הצופה בבית משידורים פיראטיים. לפי המחקרים, האתרים הפיראטיים מכילים קישורים אשר מקורם לא ידוע והם "נגועים" בתוכנות זדוניות אשר מביאות בין השאר לפגיעה מווירוסים, גניבת פרטי אשראי, גניבת כסף, גניבת פרטי זהות (למעשה הופכת לחשוף כל מידע שהוקלד על המחשב), וחשיפה לתכנים לא הולמים (שרלוונטיים מאד במקרה של ילדים). הדבר נכון שבעתיים בישראל, מדינה המהווה יעד אטרקטיבי עבור האקרים.
מיכל פליישר, יו"ר זיר"ה, הוסיפה: "במהלך השנה האחרונה אנו פועלים רבות כדי להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בצפייה פיראטית. ההשלכות של צפייה פיראטית מגיעות גם אל הצופה בבית ומסכנות את פרטיותו. זאת לצד הפגיעה בתעשיית התוכן - בזכויות הקנייניות של גופי השידור, בהיקף היצירה הישראלית ובצופים עצמם, ובפרט במקור פרנסתם של המפיקים, היוצרים, השחקנים ועל העוסקים במלאכה. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להגביר את המודעות ולמנוע את פעילותם של אתרים פיראטיים אשר פוגעים בזכויות היוצרים ובצופים עצמם".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    זה פי כמה וכמה יותר מטופש מההפחדות שעושים על הקורונה
    בני 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ופי כמה וכמה לא יעזור להם להפחית צפייה ישירה והורדות מטורנט ושיתופי קבצים אחרים. הרי אתר סדרות ממשיך לפעול והם לא הצליחו לסגור אותו.
    סגור
  • 13.
    זירה השקרנים (ל"ת)
    111 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 12.
    ארגון מיותר לחלוטין!!!היום הרעיון הוא להיחשף
    צדק 01/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמה שיותר לאנשים בעולם ולכן זה כבר לא רלוונטי כל הקשקוש הזה!!! הרלוונטיות היא שהם יכניסו כסף מפרסומות כמו שנהוג בעולם אבל כנראה שהחזירות לרווחים מסנוורת אנשים
    סגור
  • 11.
    ארגון מיותר
    אפ 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עבר השלב שבו כדי לצפות בתוכן צריך לשלם סכומי עתק או לעצור לפרסומת בכל 5 דקות מהסרטון. אם נטפליקס יכולים להציע לי מיליוני סרטים וסדרות בפני שקל, וכאן 11 יכולים להעלות את כל התכנים שלהם ליוטיוב לצפייה בחינם, אז גם בעלי ארגון זירה חובבי הכסף יכולים. אגב הסדרות של כאן יקרות הרבה יותר מהתכנים של רשת וקשת, וגם משל יס והוט.
    סגור
  • 10.
    כסף כסף כסף...
    אבי 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ישבו חבורת עורכי דין וחשבו איך נממן את הטיול הבא לחול? איך נשלם את הארנונה על מטרז' של 400 מטר? קפץ השמן ואמר: נלחם באזרח הקטן! חיככו הסובבים את ידיהם בהנאה ופתחו בציד המכשפות
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    תלוי אם מדובר בטורנטים או אתר סדרות
    רוצה דיסני פלוס בארץ 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    6 0
    טורנטים יש סיכון לווירוסים, אבל לרוב לא אם יודעים מאיזה אתרים להוריד, כמו rabrg שהוא די אמין. באתרי צפייה ישירה כמו אתר סדרות או טלגרם זה כבר בטוח לגמרי והם סתם מנסים להפחיד
    סגור
  • 8.
    רק אדיוטים או זקנים מאמינים לזה (ל"ת)
    חחחחחח 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 7.
    לכו לקיבינימט זיר"ה
    רמץ 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ימותו הקנאים!
    סגור
  • 6.
    כאילו שלא ידענו שיש דברים כאלה באתרים פיראטיים
    גל 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שהם לא בטיחותיים ולעיתים לא אמינים. יש כאלו שיותר, שצברו מוניטין. טורנטים גם בעיה. אבל בכל מקרה עם אנטיוירוס צריכה להיות פחות בעיה, בטח אם גולשים עם sandbox, שזה מה שהרוב עושים לא במודע, כי הדפדפנים היום משתמשים בזה ובקבצי הוידאו עצמם לא יכולים להיות ממש וירוסים (אני חושב שיש אפשרות לשים שם דברים בעייתיים, כמו שפונים לדפדפן, אבל לא משהו ברמה שעושה נזק). וחוץ מזה, שאין דברים כאלה בקהילות הישראליות, שזו המטרה של זיר"ה.
    סגור
  • 5.
    התגובה ההולמת היא לא חחח
    חניה חנן 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    8 0
    התגובה ההולמת היא לתרום לאתר סדרות טי וי וסרטים טי וי ולחזק אותם במאבק נגד זירה
    סגור
  • 4.
    חחחחח
    פלוני 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה לא רק שקר חלול וגס שמתפורר לתוך עצמו, זה גם ניסיון פתטי של אנשים ששמו למטרה לעצמם לסחוט לצופה הממוצע את הצורה ולגרום לו להיות מנוי באלף פלטפורמות כדי לצפות במגוון תכנים סביר.
    סגור
  • 3.
    זיר"ה בדיחה
    שם 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני לא מאמין שהאגרון הזה עדיין קיים ועדיין מבזבז כספי מדינה. פשוט בזיון
    סגור
  • זה לא מכספי מדינה. זה בעיקר חברות התקשורת הגדולות
    גל 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי שמייצרים ומפיצים את מרבית התוכן הישראלי.
    סגור
  • 2.
    כמה הפחדות
    איציק מלך הפיתות 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    זיר"ה לכו לישון על האף קודם שיורידו את מחירי המחייה, ואז נדבר
    סגור
  • 1.
    זה רק דורש תגובה אחת
    אני 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    11 0
    חחח.
    סגור