קריירה ולימודים

בשורת ענק לנכי צה"ל: זה החוק החדש שעבר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הנכים. הצעת החוק קובעת את ביטול הקיזוז לפי קריטריונים שונים של מקבלי התגמולים. ח"כ אופיר כץ מסר: "הגיע הזמן שנכי צה"ל יפסיקו לרדוף אחרי המדינה בכדי לקבל מה שמגיע להם בזכות"
אביחי דלאל | 
כסף (צילום pexels)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הנכים. מדובר בהצעה ממשלתית אליה מוזגה הצעה פרטית של ח"כ אופיר כץ. 17 תמכו בהצעה ללא מתנגדים. הצעת החוק קובעת את ביטול הקיזוז לפי קריטריונים שונים של מקבלי התגמולים. לדוגמה, לא תקוזז הקצבה של נכה המקבל תגמול נצרך ומשתכר מעבודה עד שכר המינימום. בנוסף, הכנסה שהיא לא מעבודה (השכרת דירה ונוספים) לא תקוזז בכלל.
החוק מציע, כהוראת שעה למשך שנה וחצי , להקל את מבחני ההכנסה מעבודה החלים על נכי צה"ל שמשתלמים להם תגמולי מחייה – תגמול נצרך, תגמול מחוסר פרנסה ותוספת מיוחדת עקב פרישה מוקדמת. כמו כן מוצע כי הכנסות שאינן מעבודה או ממשלח יד לא יובאו בחשבון בתקופת הוראת השעה לעניין התגמולים האמורים. בנוסף, מוצע להעניק לאגף השיקום סמכות לקבל מרשות המיסים מידע על הכנסותיהם מעבודה של הנכים ביחס לנכים הזכאים לתגמולי המחייה שצוינו, וכן חיווי בדבר תשלום מס הכנסה לשם בחינת זכאות למענק שמשתלם למי ששילם מס הכנסה.
 
כיום, מבחן ההכנסה מונע מנכי צה"ל לקבל הכנסה נוספת ממקור אחר אלא במחיר של קיזוז הכנסתם כולה או חלקה מהתגמול המשתלם להם. הצעת החוק באה לבטל את מבחן ההכנסה ולקבוע תנאים מקלים יותר לקבלת התגמולים. במהלך הדיונים בוועדת העבודה והרווחה, חבר הכנסת אופיר כץ יחד עם יושבת ראש הוועדה אפרת רייטן הצליחו להאריך את הוראת השעה של החוק משנה לשנה וחצי, בכדי לחזק את הביטחון הכלכלי של נכי צה״ל עד שהרפורמה במשרד הביטחון תושלם.
יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אפרת רייטן, הציגה את החוק, וביקשה למסור בשם יוזם ההצעה הפרטית ח"כ אופיר כץ שנמצא בבידוד כי: "אנחנו עושים היום משהו חשוב טוב והכי ישראלי שיכול להיות. אנחנו מסייעים לאלה שהקריבו למען המדינה, שנלחמו ונפצעו. הגיע הזמן שנכי צה"ל יפסיקו לרדוף אחרי המדינה בכדי לקבל מה שמגיע להם בזכות, ושאנחנו נתחיל לרדוף אחריהם בכדי להעניק להם את זה. מגיע להם לחיות את חייהם בכבוד ולקבל את הביטחון הכלכלי".
מארגון נכי צה"ל נמסר: "יום היסטורי לפצועות ופצועי צה״ל. לאחר שנים של מאבק שניהל ארגון נכי צה״ל לביטולו של מבחן ההכנסה, מבחן שערורייתי, מהרעים בתולדותיה של ישראל, בוטל היום המבחן שפגע קשות בשיקומם של פצועות ופצועי צה״ל לאורך השנים. ביטול מבחן ההכנסה הוא חלק משמעותי מרפורמת נפש אחת, אשר הביאה וממשיכה להביא שינוי עומק עבור פצועות ופצועי צה״ל". 
צפו בדבריו של יוזם החוק, ח"כ אופיר כץ, במליאת הכנסת (הסרטון צולם בעבר):
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה