תקשורת ומדיה

נסטלה נפרצה ע"י האקרים והגיבה: "המידע דלף בכוונה"

קבוצת האקרים טוענת שגנבה והדליפה שלל נתונים של ענקית המזון והמשקאות השווייצרית ככל הנראה בעקבות סירובה לצאת מרוסיה, אך בחברה עצמה עומדים על כך שהמידע הודלף בכוונה כבר לפני מספר שבועות
מערכת ice | 
נסטלה (צילום מסך יוטיוב)
קבוצת האקרים טוענת שגנבה והדליפה שלל נתונים של נסטלה, כל זאת בזמן שהחברה עצמה אומרת שזה לא יכול להיות נכון. למה? כי הנתונים למעשה הודלפו על ידי נסטלה עצמה לפני מספר שבועות.
דובר נסטלה התכחש להאשמות של קבוצת האקרים, שמי שעומד בראשה טען השבוע כי גנב והדליף נתח של 10 ג'יגה-בייט מענקית המזון והמשקאות העולמי. אותו האקר אמר כי הוא מעניש את נסטלה על סירובה להוציא את פעילות החברה מרוסיה מרוסיה, כפי שעשו שורה של חברות גדולות אחרות. הנתונים, שלדברי ההאקר כללו מיילים פנימיים, סיסמאות ומידע על לקוחות נסטלה, פורסמו לרשת ביום שלישי.
 
"לטענה האחרונה של מתקפת סייבר נגד נסטלה ודליפת הנתונים שלאחר מכן אין בסיס" אמר דובר נסטלה. הדובר הסביר כי שלל הנתונים שצפים ברחבי הרשת הוא למעשה תוצר של טעות שהחברה עשתה מוקדם יותר השנה: "זה מתייחס למקרה מפברואר, כאשר כמה נתוני בדיקה אקראיים וזמינים בעיקר לציבור של B2B. הטבע נעשה נגיש באופן מקוון ללא כוונה לפרק זמן קצר".
במייל המשך הסביר אותו דובר החברה כי הנתונים, שחלקם כבר היו פומביים וחלקם לא, פורסמו בטעות לאינטרנט הפתוח במשך מספר שבועות. לדברי הדובר: "חלק מהנתונים הזמינים בעיקר לציבור (למשל, שמות חברות וכתובות חברות וכמה כתובות דוא"ל עסקיות) הפכו בטעות לזמינים באינטרנט לפרק זמן מוגבל (כמה שבועות). זה זוהה על ידי צוות האבטחה שלנו דאז ובוצעה הבדיקה המתאימה. הנתונים הוכנו עבור אתר בדיקות B2B לביצוע כמה בדיקות פונקציונליות".
בתוך כך, נסטלה הודיעה ביום רביעי כי היא מתכננת לצמצם חלקית את פעילותה ברוסיה, ולהמשיך לספק "מזון חיוני, כגון מזון לתינוקות ותזונה רפואית/בתי חולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה