תקשורת ומדיה

יועז הנדל: "דואר ישראל הוזנח, עושים טיפול שורש חיוני"

שר התקשורת התייחס לדוחות הכספיים שאושרו על ידי דואר ישראל ומגלים הפסד של 175 מיליון שקלים ואזהרה לפיה החברה לא תצליח לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות: "מקדמים את הפרטת מלוא אחזקות המדינה בחברה ומשלימים תהליך של שיפור השירות"
מערכת ice | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
בדו״ח רואה החשבון של דואר ישראל שמגלה הפסדים של 175 מיליון שקל השנה והתקבל היום (שני) במשרד התקשורת נכתב כי אם לא תיושם תכנית הבראה מקיפה אשר תפחית באופן ניכר את הוצאות החברה ובעיקר את הוצאות השכר, ואת העלויות הכרוכות ברגולציה החלה על החברה ותביא לשיפור ולייעול באופן פעילותה בהיקפים משמעותיים, החברה לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה בעתיד הנראה לעין. 
״קיבלנו היום את הדוחות הכספיים של חברת הדואר לשנת 2021, שמראים בצורה ברורה, שכפי שצפינו, ללא תכנית הבראה והתייעלות מיידית החברה לא תעמוד בהתחייבויותיה והשירותים לציבור עלולים להיפגע משמעותית" אמר שר התקשורת יועז הנדל. "אחרי שנים של הזנחה, אנחנו עושים טיפול-שורש חיוני לדואר. אנחנו מקדמים את הפרטת מלוא אחזקות המדינה בחברה ומשלימים תהליך של שיפור השירות, תחרות והבראת החברה באופן מיטבי. נבריא ונפריט את החברה ברגישות ובאחריות. זו חובתנו לציבור".

לפני מספר שבועות הוביל משרד התקשורת את תיקון חוק הדואר שעבר בכנסת שמאפשר את פתיחת שוק הדואר לתחרות, מקדם מעבר לשירותים דיגיטליים ושיפור השירותים לציבור, ומפחית את הנטל הרגולטורי שחל על חברת הדואר מה שצפוי להביא הפחתה ניכרת בהוצאותיה הקבועות של חברת הדואר.
כמו כן, צוות בראשות מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין ונציגי משרד האוצר מקיימים דיונים עם הנהלת חברת הדואר וכן עם נציגות העובדים, במטרה לגבש הסכם התייעלות בשירותים לציבור בהקדם האפשרי,  לקדם מעבר לשירותים איכותיים, חדשניים שייעלו את פעילות החברה וייצבו את המצב הפיננסי של החברה לקראת הפרטה, ולהבטיח את רציפות השירות לכלל האזרחים.
כזכור, בינואר האחרון, שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור ליברמן קיבלו החלטה להפריט באופן מלא את חברת הדואר.  בהמשך להחלטה זאת, פועלת רשות החברות הממשלתיות לקדם הנפקה של 40% ממניות החברה לציבור. לאחר השלמת ההנפקה לציבור יימכרו יתר האחזקות בחברה במלואן כך שיביאו להפרטה בשיעור של 100% מהחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה