תקשורת ומדיה

הממשלה תיפול? עידית סילמן החליטה לפרוש מהקואליציה

מכה קשה לממשלה. על פי דיווח של עמית סגל, יו"ר הקואליציה עידית סילמן החליטה לפרוש מהקואליציה, מה שמערער משמעותית את המשך קיומה של הממשלה. האם אנחנו בדרך לבחירות נוספות בקרוב?
מערכת ice |  5
עידית סילמן (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
האם הממשלה מתקרבת לקיצה ואנחנו בדרך לבחירות נוספות? על פי חשיפה של עיתונאי חדשות 12, עמית סגל, יכול מאוד להיות שימיה של הממשלה הנוכחית ספורים, כאשר סגל דיווח שעידית סילמן פורשת מהקואליציה, במה שגובה לאחר מכן בהודעתה הרשמית של סילמן בנושא.
סילמן, חברת הכנסת מטעם סיעת 'ימינה', אשר משמשת כיו"ר הקואליציה, החליטה לפרוש מהקואליציה על רקע המתיחות המתגברת בינה לבין שאר חברי הסיעה סביב חוק החמץ לטענתו של סגל, מה שמערער בצורה משמעותית את מעמדה של הממשלה בראשותו של נפתלי בנט.
 

על פי החשיפה של סגל, סילמן אמרה לאחר קבלת ההחלטה לפרוש מהקואליציה 'אינני יכולה עוד', כאשר האידיליה הראשונית בין בנט לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, עלולה להיעלם ולהפוך לכדור שלג שיוביל לנפילתה של הממשלה עוד טרם העברת ראשות הממשלה ללפיד.
בהודעתה הרשמית של סילמן נכתב: "ניסיתי אחדות, כאחת שבאה מעולמות הטוב המשותף, עמלתי רבות עבור הקואליציה הנוכחית. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה. אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סילמן
    שחף 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המצב בו כל ח״כ גורר את המדינה לכאוס הינו דפוק , אין לאפשר מעבר עם המנדט ללא הסכמת המפלגה , שיחזירו את המנדט ויעזבו ללא מנדט השיטה הנוכחית דפוקה וגורמת לכאוס והוצאות
    סגור
  • 2.
    מה ביבי הבטיח לך שפתאום לא טוב לך
    נו לא לומדים 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    היה לך טוב עד עכשיו לא שמעו תלונות ופתאום שהבטיחומלה תפקיד שלא תקבל לא טוב לה… יום טוב לך סלימן את סיימת קריירה וטוב היום ממחר כמוך שבאים לעשות לכיסם לא צריך בכנסת כולם לים או כיכר המדינה
    סגור
  • ההבטחות של ביבי...חחחחחח..ואת מאמינה? ילדה קטנה (ל"ת)
    הדס 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    "ניסיתי אחדות... אבל ביבי הציע שריון + ג'וב + גן עדן"
    כץ 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    7 1
    חה חה חה: זה החומר שיש בפוליטיקה היום.
    סגור
  • ואני חשבתי שגן עדן זה הקואליציה. (ל"ת)
    שמחה 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור