טלוויזיה

וואלה תשיק ערוץ טלוויזיה חדשני - זה התוכן שישודר בו

בקבוצת וואלה ישיקו בקרוב ערוץ טלוויזיה חדש, וואלה+, שיכלול תכני חדשות ובידור 24 שעות ביממה, ובהם בין היתר תכניות בשידור חי. הערוץ, שיעלה בפלטפורמות הטלוויזיה הדיגיטליות בישראל, ימומן כולו מפרסום פרוגרמטי, המותאם אישית לצופים
מערכת ice |  6
וואלה תשיק ערוץ טלוויזיה חדשני
קבוצת וואלה, המפעילה נוסף על אתר התוכן הפופולרי גם אפליקציות ושירותים שונים ובהם דוא"ל, אולפני צילום ותוכן וידאו, מתרחבת לעולם הטלוויזיה ותשיק בקרוב ערוץ טלוויזיה חדש, וואלה+, שיכלול תכני חדשות ובידור 24 שעות ביממה, ובהם בין היתר תכניות בשידור חי ותכניות נוספות מקטגוריות שונות ובהשתתפות דמויות מוכרות, כך מבטיחים בקבוצה.
הערוץ, שיעלה בפלטפורמות הטלוויזיה הדיגיטליות בישראל, ימומן כולו מפרסום פרוגרמטי, המותאם אישית לצופה, שיימכר ע"י וואלה. הוא יהפוך להיות לערוץ הטלוויזיה הראשון בארץ שעובד במודל FAST - Free Ad Supported Streaming TV, מודל שמשנה בשנים האחרונות את עולם הטלוויזיה בארה"ב ובאירופה.
 
רשתות טלוויזיה כמו בלומברג, NBC, ITV, PBS וגופים דיגיטליים כמו Tastemade, VICE ו-USA Today הצטרפו בשנים האחרונות למהפכה הפרוגרמטית בטלוויזיה עם ערוצי FAST משלהם. השינוי הגדול שמביא FAST הוא במודל הכלכלי, שבדומה ל-YouTube יאפשר לוואלה, בזמן הפסקת הפרסומות, להציע למפרסמים פרסומות מדויקות ומטורגטות עבור קהל היעד שלהם. בפועל, כל צופה יראה הפסקת פרסומות אחרת המתואמת אליו, במקום פרסומות אחידות כפי שנהוג היום בערוצי הברודקאסט.
כך, מקווים ככל הנראה בוואלה, ישיגו אחוזי היענות גבוהים יותר לפרסומות, ורצף צפייה ארוך יותר בעקבות רלוונטיות המודעות בברייקים הקוטעים את הצפייה בתוכן.
הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה של וואלה עם חברת המדיה טק Amagi, שמובילה את תחום ה-FAST בעולם, ומציעה כיום יותר מ-1000 ערוצי סטרימינג מבוססי פרסום בארה"ב, אירופה ואסיה. אמאגי הודיעה לפני כשבועיים על סבב השקעה של 95 מיליון דולר בחברה, השקעה שניה בתוך כחצי שנה, שממצבת אותה כיוניקורן וכשחקן המוביל בעולם בתחום הווידאו והפרסום לפלטפורמות טלוויזיה דיגיטליות.
 
המעבר לשידור פרוגרמטי בערוצים חיים הוא אחד השינויים הגדולים בעולם המדיה היום. ההערכות בענף בארה"ב הן, שבשנת 2021 בלבד גלגלו ערוצי FAST בארה"ב יותר מ-2 מיליארד דולר, סכום שאמור להכפיל את עצמו ליותר מ-4 מיליארד דולר ב-2023. עד 2025, ההערכה היא ששוק הפרסום הדיגיטלי כולו יגיע לכ-260 מיליארד דולר.
בין הפלטפורמות המשדרות בחו"ל ניתן למצוא גם רבות מיצרניות הטלוויזיות החכמות: Samsung, LG, Hisense ועוד. כולן מציעות מאות ערוצים בחינם מיד עם חיבור המסך לאינטרנט, ומתחלקות ברווחים שמגיעים מפרסום עם ספקיות הטכנולוגיה ומפעילות הערוצים. ההערכות הן שרק בערוצי FAST צופים האמריקנים כ-500 מיליון שעות בכל חודש. המגמה הזו, סביר להניח, תלך ותעצים ככל שיתקדם המעבר של משתמשים לפלטפורמות OTT. הערוצים שמובילים בשעות הצפייה ובמחירי הפרסום הם ערוצי חדשות, ספורט וסרטים. בקישור הבא ניתן לראות את התעצמות התחום.

עידן אלרום. צלם: עופר חג'יוב
מנכ"ל וואלה, עידן אלרום: "וואלה מציגה היום לא רק עולם תוכן חדש בטלוויזיה, אלא גם הזדמנות חדשה לגמרי עבור מפרסמים להגיע לצופים הנכונים יותר עבורם, ואלו הצפויים להגיב ביתר אהדה לפרסומת כאשר היא רלוונטית במיוחד אליהם, במסך הגדול. הטלוויזיה, שהיא מרכז הבית, ומולה אנחנו מבלים אפילו 4 שעות ביום, תמשיך לנקז אליה חלק משמעותי מתקציבי הפרסום, רק שהפעם אנו מבקשים להציע הגשה מטורגטת וחכמה. אנחנו שמחים להיות הראשונים שמביאים את הבשורה הזאת לישראל, וכפי שוואלה הייתה חלוצה בתחומים רבים בעבר – היא תמשיך לעשות זאת".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אפליקציה
    אורון 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה יהיה אפליקציה לטלוויזיה חכמה ?
    סגור
  • 4.
    שטויות
    לירון הברון 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מצב שיהיה לזה טראפיק משמעותי בישראל. ייעלם כלא היה.
    סגור
  • אם ישקיעו בתכנים זה יכול להצליח
    ערן 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמנו היה להם vod באתר שכלל סרטים כולל ישראלים וסדרות. אם הם יצליחו לרכוש זכויות לתכנים נוסטלגיים כמו מקגיוור, קומדיות משנות ה80 ותוכן ארכיוני בשיתוף פעולה עם התאגיד אני בטוח שהמון יצפו
    סגור
  • 3.
    בהצלחה...
    תומר 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל כדי שהם יוכלו להצליח הם יהיו צריכים גם להעביר את הערוץ שלהם דרך הסטרימינג של סטיג,נקסט טי וי , ופרטנר.....
    סגור
  • 2.
    שלמה ארצי שאל פעם, אני שואל היום
    ערן 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה זה עולה לנו?
    סגור
  • 1.
    פרשנדתא
    אף בולבוסי 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם שהאפליקציה בlg תעבוד
    סגור