קריירה ולימודים

התשובות למבחן הבגרות נחשפו בקבוצה סודית בטלגרם

אמש עלה תחקיר בחדשות 13 אודות קבוצה סודית בטלגרם, שבה שולחים את התשובות במהלך מבחן הבגרות. אחד התלמידים חשף: "מגיעים עם שני טלפונים ונותנים לבוחן רק טלפון אחד", איך זה עובד? להלן השיטה
מערכת ice |  3
קבוצה סודית בטלגרם (צילום freepik)

אמש (שלישי) עלה תחקיר בחדשות 13 ובו קבוצה סודית בטלגרם שבה שולחים את התשובות במהלך מבחן הבגרות: כ-250 אלף תלמידי ישראל ניגשו השבוע לבחינת הבגרות במתמטיקה. בעוד שחלקם ישבו בבית, שיננו נוסחאות ופתרו אינספור תרגילים לתרגול, והתכוננו אליה במשך זמן רב, אחרים בחרו דווקא באפיק פעולה אחר.

הם נכנסו לקבוצות טלגרם ייעודית לפתרון בחינות בזמן אמת, שילמו כמה מאות שקלים וקיבלו הרשאה להיות חלק פעיל בקבוצה שברגע האמת ייתן להם מענה לשאלות במבחן הבגרות. 
 


בקבוצה חברים כבר לא פחות מ-13 אלף איש, וקיבלו את הפתרונות המלאים במהלך המבחן - למרות האיסור להכניס טלפונים ניידים. אחד התלמידים אמר בריאיון: "מגיעים עם 2 טלפונים ונותנים לבוחן רק טלפון אחד". מכאן ההמשך ידוע. 

אז איך השיטה עובדת? התלמידים מקבלים את הבחינה, מצלמים אותה בסתר בזמן אמת ומעלים לקבוצה. תוך זמן קצר מתקבלות התשובות ותמורת 300 שקלים כל אחד יכול להיות חבר בקבוצה שבה המענה הוא מקצועי ומהיר. 
במשרד החינוך טוענים שתופעת ההעתקות זניחה. לפני כחודש החמירו את נהלי טוהר הבחירות לפיהם תלמיד שייתפס לא יוכל לגשת לבחינת בגרות בשמך שנה שלמה. 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שיתנו להם להעתיק
    אחת העם 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ככה מי צריך את זה אחר כך
    סגור
  • 2.
    חחחח
    חוני 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העתקות במתמטיקה? חחחח הכי קל שיש .הסטוריה הכי קשה
    סגור
  • 1.
    החמירו? זה לא היה לשלוש שנים על העתקות? (ל"ת)
    גל 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור