תקשורת ומדיה

בנט נפרד: "עוד שנים יבינו מה הממשלה הזאת עשתה"

ראש הממשלה נפרד מכיסאו לאחר כשנה ושבוע משנכנס לתפקיד בהצהרה דרמטית: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה למדינת ישראל", יאיר לפיד: "לא ניתן לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים"
מערכת ice |  4
בנט ולפיד מן הארכיון (צילום Ohad Zwigenberg/POOL)
דרמה פוליטית. ראש הממשלה נפתלי בנט מעביר את השרביט לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, וזאת לאחר שהקואליציה לא הצליחה להגיע ליציבות. המשמעות: בחירות ב-25 באוקטובר כאשר ראש ממשלת המעבר יהיה יאיר לפיד.
בנט ולפיד נשאו דברים בכנסת הערב על פיזור הכנסת, ועל ההחלטה הדרמטית שהובילה לכך בהסכמת ראשי הקואליציה. לדברי בנט המטרה היא להניח את המחלוקות בצד מבלי לוותר על העמדות, ואמר כי יערוך חפיפה מסודרת ללפיד: "אעמוד לצד לפיד".
"זו הייתה שנה מיוחדת, עבדנו יחד, העברנו תקציב, הבאנו לצמיחה כלכלית החזקה בעולם. ניצחנו את גלי הקורונה בלי יום של סגר. הורדנו את הגירעון האסטרונומי כמעט לאפס. המדינה חזרה להתקדם. בביטחון המערכה מול איראן - נמשכת, הבטחנו זאת גם מול ארה"ב".
נפתלי בנט אמר: "קיבלנו את ההחלטה הנכונה לישראל. לפני שנה הקמנו מדינה שחשבנו שהיא בלתי אפשרית, על מנת לעצור את הסחרור הנורא שבו ישראל הייתה מצויה. הייתה אבטלה, גירעון, מהומות ברחבי הארץ וטילים על ירושלים. החלטתי לעשות מעשה במהלך הקשה בחיי, אך גם הציוני בחיי ובעזרת השם הצלחנו להקים ממשלה. ממשלה טובה לישראל. ביחד, הוצאנו את מדינת ישראל מהבור. השגנו דברים רבים בשנה הזאת".
"עברנו לתרבות של אנחנו, ביחד, ישראל חזרה להיות מנוהלת. העסק חזר לפעול. הוכחנו שאפשר לשים את המחלוקות בצד למען המדינה. עבדנו למען מטרה גדולה יותר. בשבועות האחרונים עשינו כל מה שניתן היה כדי לשמר את הממשלה הזאת, שקיומה הוא אינטרס קיומי. לא לכבודנו עשינו את זה, אלא לכבודה של הארץ היפה שלנו. לא חסכנו במאמצים על מנת לגייס את מי שנדרש על מנת להעביר את התקנות, כל כן ידיד שר החוץ יאיר לפיד ואני החלטנו על פיזור הכנסת והבטחת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל. גם בתקופת המעבר המדיניות ממשיכה. בניגוד לאופוזיציה, בשום שלב של תפקידי לא הסכמתי ששיקול פוליטי ישפיע על ביטחון מדינת ישראל, וכך היה, הוא התחזק. גם הפעם נגלה אחריות ונוודא ששום נזק לא ייגרם. נבחרנו להיות האמא ששומרת על חיי הילד, גם במחיר שיתאבד".
"אני עומד פה עם חברי יאיר לפיד, שבקרוב ייכנס לתפקיד ראש הממשלה, בהתאם להסכם בינינו. במהלך השנה האחרונה הכרתי את יאיר, עבדנו ביחד. הוא מייצג ציבור משמעותי בישראל. היו לנו גם מחלוקות וזה בסדר, אבל חזקה מהמחלוקות היא שהמדינה חזקה משנינו ואנחנו פועלים רק לטובת מדינת ישראל. בימים הקרובים אני אסייע לו באמצעות חפיפה מסודרת ויסודית, כמה זמן שצריך. יש מדינה לנהל. אנחנו מדליקים מחדש את האורות. אעמוד לצד יאיר ואעשה הכל על מנת שיצליח במלאכת הקודש".
"זו הייתה שנה מיוחדת, עבדנו יחד, העברנו תקציב, ייצבנו את המשק, הבאנו לצמיחה כלכלית מהגבוהות בעולם, זוכרים לא פרנסה לא מעניין? קיימנו. הורדנו את הגירעון האסטרונומי כמעט לאפס. המדינה חזרה להתנהל. המערכה מול איראן נמשכת. אנחנו ניהלנו שיח נחוש, אך מכבד, מול ידידתנו ארה"ב כדי להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל. בעוד הרבה שנים, אני מעריך שיבינו מה קרה בשנה הזאת. בדרום היה שקט גדול ביותר בעשור האחרון. נערים ונערות בשדרות חוו לראשונה בחייהם את השנה הבטוחה והשקטה ביותר מכיוון שהשגנו את ההרתעה. הגבנו על כל בלון (תבערה). לא אפשרנו לחמאס להכתיב לנו איך לקיים מצעד בבירתנו ירושלים. הרמנו מחדש את הכבוד הלאומי.
"אבל התמודדנו גם עם גל טרור רציני. זה היה במשמרת שלי ולכן אני נושא באחריות הכוללת לכך. אני כל כך גאה במה שעשינו, ביחד, לא עשיתי, כי עבדנו ביחד. כמה חשוב וכמה טוב לעבוד יחד. שר החוץ ואני שוחחנו הערב עם כל המפלגות השותפות לממשלה, אמרתי להם באותה שיחה בלשכה שאני גאה בהם. רגע לפני שיתחילו קמפיינים של בחירות, בואו נזכור את העבודה הטובה ביחד. אני פונה לכל מי שלא תמכו בי, וזה בסדר, עשיתי את זה לשם שמיים".
"אסור היה לתת למצב להימשך. לא הייתה לי את האופציה לחמוק מזה. אחרי שנה כראש ממשלת ישראל אדם לא נשאר כפי שהיה, הוא מבין דברים, הבנתי כמה אנחנו חזקים כעם, כמה טוב יש בעם הזה, ואני יודע שהמדינה שלנו תמשיך להיות כזאת. אני רוצה להודות לכל משפחתי, שנשאו איתי בעול וחטפו הרבה מילים קשות, אבל הם היו חלק מהמסע וידעו שזה לטובת מדינת ישראל. אני מודה גם לחברי בסיעה. מעל הכל אני מודה למשפחה שלי, שעמדה לצידי במסע הזה". 
ראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד אמר: ״אני רוצה להודות לשותפי, ראש הממשלה נפתלי בנט, על האחריות שהוא מגלה היום, על העובדה שהוא שם את המדינה לפני האינטרס האישי. החברות בינינו עמדה במבחנים ונתקלה במכשולים, אבל תמיד צלחה אותם.״
״מילה על ההמשך: האתגרים שלנו כמדינה לא יכולים לחכות. אנחנו צריכים לטפל ביוקר המחיה, לנהל את המאבק באיראן, בחמאס ובחיזבאללה, להתייצב מול הכוחות שמאיימים להפוך את ישראל למדינה לא דמוקרטית״.
״מה שאנחנו צריכים לעשות גם היום. לחזור לרעיון של אחדות ישראלית. לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים. להזכיר לעצמנו שאנחנו אוהבים אחד את השני, אוהבים את המדינה שלנו, ורק ביחד ננצח.״
 
על פי הפרשן הפוליטי עמית סגל, בנט ייקח פסק זמן בימים הקרובים ואין לפסול אפשרות כי יפרוש מהפוליטיקה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא שנים
    היהלום הצהוב 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לקח לנו שעות ספורות וימים ספורים להבין איזה נזקים עשתה הממשלה הזו , אנחנו מרגישים זאת בכיסנו עמוק מאוד ובהתפוררות המוסרית ובבטחון הפנים . .
    סגור
  • 2.
    ממשלת קונצנזוס לשמה
    ראליסט 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו בהחלט ממשלה שדווקא בשל הפופוליזם הגס שהתמודדה עמו מחוץ ומפנים הצליחה לקדם מדיניות בתכלס, שכל אזרח ישראלי יודה בסופו של יום שהועילה מהותית. הפופוליזם הוא לעצלנים. הממשלה היא לביצועיסטים באמת. המשמיצים ישמיצו. זה הכלוב שבו כלאו הם את עצמם - מהשוליים וגם מתוך הממשלה - אלה שלא השכילו להבין שהציבור בסך הכל ל א מטומטם. פוליטיקאים שבונים על התלהמות וטמטום לא בטוחים יותר. בריא ומומלץ. ותודב ל כ ל השותפים לממשלה הזו, שהיו חכמים דיים להוכיח שאפשר לסמוך על אלה שמבטיחים ואפילו עושים כדי לקיים.
    סגור
  • לצערנו יש כאלה שפחות הצליחו לעמוד באיומים ובהסתה
    גל 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצד הביביסטים ("כוחות האופל", מן הסתם התכוון לאלימים, שונאי הדמוקרטיה והקיצוניים).
    סגור
  • 1.
    נזק
    הרצל 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה מה שהממשלה הזאת עשתה
    סגור