השוק

עסקת הענק באיסתא: הסטודנטים מכרו מניות בהפסד של מיליונים

התאחדות הסטודנטים מכרה את רוב מניותיה באיסתא (16%) במחיר שנמוך ב-24% ממחיר השוק: "תאפשר להתאחדות להשקיע את הכספים באפיקים חדשים ולסדר את השקעותיה בצורה יעילה יותר"
מערכת ice | 
תיירות (צילום Magma Images)

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מכרה אתמול (רביעי) 16% ממניות חברת הנסיעות והנדל"ן "איסתא" בעבור 202 מיליון שקלים, בכך נותרים בידי הסטודנטים אחזקות בשווי 5.3% בלבד. רוכשי המניות הינם הפניקס, מור וקרנות הגידור נוקד וספרה. 

המכירה התבצעה בהנחה משמעותית של 24 % ממחיר השוק של המניה, מהלך המיוחס לכך שמודבר בהיקף רחב של מניות נתון שהקשה על מכירתם בתקופה הנוכחית. הצעד אושר ע"י האסיפה הכללית של התאחדות הסטודנטים, ונעשה בליווי פועלים IBI, יועץ המס עו"ד מאיר מזרחי ועורכי הדין יניב בר־זיק ומורן גולדברג ממשרד צמח שניידר ושות'.
 


לאחר המכירה נסחרה מנית איסתא במחיר של 90 שקל למינה, המשקפים ירידה של כ-12%. החברה ששווי השוק שלה עומד נכון לכתיבת שורות אלה על כ- 1,608,374 אלפי שקלים, סגרה את הרבעון הראשון של השנה בהכנסות של 45 מיליון שקלים, ורווח נקי בגובה 12.3 מיליון שקלים. 


התאחדות הסטודנטים היוותה עד לעסקה הנוכחית אחד מבעלי האחזקות המרכזיים באיסתא, מאז הנפקתה הראשונה של החברה בבורסה בשנות ה-90'. מדובר בפעם הראשונה מזה יותר מעשור שההתאחדות מוכרת את מניות איסתא, כאשר בעל השליטה אחישי גל שבחר לא לקחת חלק בעסקה הנוכחית, רכש 8 % מהמניות מידי אגודת הסטודנטים בשנת 2010, מאז צמחו המניות באופן משמעותי. 
 


"זהו צעד משמעותי לטובת הסטודנטים והסטודנטיות בישראל שיאפשר לנו לקדם פרויקטים חדשים, הן במישור האקדמי והן במישור החברתי", מסר לכלי התקשורת יו"ר ההתאחדות אלחנן פלהיימר. 

לדבריו, "מכירת המניות של איסתא תאפשר להתאחדות להשקיע את הכספים באפיקים חדשים ולסדר את השקעותיה בצורה יעילה יותר, במטרה לקדם תהליכים ופרויקטים לטובת ההתאחדות, אגודות הסטודנטים בכל המוסדות האקדמיים, והסטודנטים והסטודנטיות בישראל עוד שנים קדימה”.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה