קריירה ולימודים

עיתונאי כאן 11 זוכה בפרס יוקרתי: זה המענק שיקבל

אורן אהרוני זכה בפרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה. הפרס יוענק לאהרוני ביום חמישי הקרוב על ידי ארגון העיתונאים והעיתונאיות והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי בכנס הבינלאומי לחופש העיתונות
מערכת ice |  2
אורן אהרוני (צילום רונן אקרמן)
העיתונאי אורן אהרוני זכה בפרס אורי אבנרי לעיתונות אמיצה לשנת 2022. הפרס על סך 15,000 שקלים יוענק לאהרוני על ידי ארגון העיתונאים והעיתונאיות והקרן ע"ש רחל ואורי אבנרי בטקס הפתיחה של הכנס הבינלאומי לחופש העיתונות ה-5  שיערך ביום חמישי במרכז בגין בירושלים. 
למעלה מ-40 עיתונאים וכלי תקשורת-ממוסדים, עצמאיים ובלוגרים הגישו מועמדות לפרס. הם משקפים עבודה עיתונאית מעניינת, מקצועית וחשובה, עם תחושת שליחות עמוקה, הליכה למרחקים ארוכים ובעיקר שירות לציבור.
בין מגישי המועמדות מגוון של נשים וגברים, ערבים ויהודים, חילונים, דתיים וחרדים, מזרחים ואשכנזים - מה שמשקף את התפיסה הפלורליסטית שהוביל ״העולם הזה״. צוות השופטים כלל את שני זוכי הפרס מהשנה שעברה, אור-לי ברלב, אושיית תקשורת ועיתונאית עצמאית וגור מגידו, עיתונאי דה-מרקר, את אורי דרומי, מנכ״ל מועדון העיתונאים בירושלים, שוקי טאוסיג, העורך הראשי של העין השביעית, וענת סרגוסטי, אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות, ומי שהחלה את דרכה העיתונאית בשבועון ״העולם הזה״.
נימוקי השופטים: ״אורן אהרוני זוכה בפרס השנה על תחקירים עיתונאיים החושפים שימוש לרעה בעמדות כוח שילטוני, בפרט במסגרת הסידרה ״ארץ, עיר״ ששודרה בכאן 11 ובשאר הפלטפורמות של התאגיד. אהרוני זוכה בפרס על אומץ לעמוד מול בעלי השפעה ולהשמיע את קולו של האינטרס הציבורי. על חריצות ונחישות להתמקד דווקא בשחיתות בשלטון המקומי - שעל רקע הירידה בכוחה של העיתונות המקומית, הפך לאחד מכיסי השחיתות הממאירים והבלתי מתוחקרים ביותר בישראל, על עבודת שטח טובה, בשילוב יכולת איסוף וניתוח מסמכים ומקורות״.
אורי אבנרי היה עיתונאי, פרשן, מו״ל, חבר כנסת, פעיל שלום וזכור בעיקר כבעלים והעורך הראשי של שבועון החדשות ״העולם הזה״. ״העולם הזה״ היה עיתון קטן, ותפיסת העולם שלו הייתה תמיד גלויה ושקופה. הוא דגל בברית של ישראל עם הערבים באזור, בשילוב האזרחים הערבים במדינה, בהפרדת הדת מהמדינה, בשבירה של שלטון המפלגות על מערכות החיים וניהל מאבק בלתי מתפשר בשחיתות. למרות כל הערכים האלה, הסטנדרטים העיתונאיים של השבועון היו גבוהים ומקצועיים, ברוח הסיסמה שהייתה מזוהה איתו: בלי מורא, בלי משוא פנים.
 
בגלל חשיפות עיתונאיות, הפכו אבנרי והשבועון מטרה, ונסיונות ההשתקה היו רבים ומגוונים וכללו נסיונות לפגוע בעיתון כלכלית, בין השאר באמצעות חרם מודעות, ואלימות פיסית נגד עורכי העיתון. אבנרי נפטר בשנת 2018 בגיל 95. בצוואתו הוריש את רכושו להקמת קרן על שם רחל ואורי אבנרי. את העזבון של אורי אבנרי מנהלת ח״כ גבי לסקי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא כוחות. לא מתרשמת מעבודת העיתונאי
    שי-לי 06/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אהרוני, איש יח"צ בעברו, מצא נושא קל לעיסוק מעמדת הכוח של התאגיד. "כאן" לא תלויים בתקציבי הרשויות לפרסום ויותר מכך - אין פה תחקיר אמיתי - הולכים לראש האופוזיציה שואלים איפה הבעיות והנה הכתבות. זו עבודת התחקיר הכי חשובה שנעשתה כאן השנה? מעניין מה אבנרי היה אומר על זה.
    סגור
  • 1.
    פרס ששום אדיות לא יתגאה בו. חוץ מעיתונאי מסכן (ל"ת)
    מאיר 06/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור