תקשורת ומדיה

דרמה במפלגת עלה ירוק: לאיזה גוש תיצמד המפלגה?

עימות פנימי במפלגת עלה ירוק,  שתרוץ ככל הנראה בבחירות הקרובות. מייסד המפלגה התעקש להיצמד לגוש המרכז-שמאל, אך הפסיד במרכז המפלגה והודח
מערכת ice | 
מפלגת עלה ירוק בבחירות 2015 (צילום פייסבוק)
כבר יותר מ-20 שנה שמפלגת עלה ירוק, שפועלת למען לגליזציה של סמים קלים, מנסה להיבחר לכנסת, אך ללא הצלחה. הפעם הכי קרובה שלה היתה בבחירות 2003, אז אחוז החסימה עמד על 1.5%, והמפלגה קיבלה 1.2% שהם כ-37 אלף קולות. כעת, המפלגה מתכוננת להתמודד שוב, ומלחמה פנימית איימה על הריצה.
מנכ"ל המפלגה עו"ד דקל עוזר, אמור היה להתמנות ליו"ר הרשימה במקומו של מייסד המפלגה בועז וכטל. לאחר שפנה אליו עוזר להבין את התהליך, וכטל ענה לו כי "המפלגה צריכה להיות שייכת ל-'רק לא בלוק ימין'. אני חייב להיות מעורב/מחליט במצע הפוליטי ובהחלטות מהותיות. לא הקמתי את המפלגה כדי להצטרף לימין הפשיסטי הישראלי אפילו אם זה בא על חשבון הלגליזציה". כך על פי הדיווח של מתי טוכפלד בישראל היום.
 
וכטל למעשה ביקש מעוזר להתחייב לא לחבור לגוש הימין, ורק אז יאושר מינויו ליו"ר. עוזר, שלו נטיות ימניות ושיתף בעבר פעולה עם משה פייגלין, התנגד להסכם ומחה, "לא מתחייב לשום דבר. כל עוד אני היו"ר, עד 30 ימים אחרי הבחירות או עד שאני לא חבר כנסת מטעם עלה ירוק, לפי המאוחר, אני מחליט הכל. אתה יכול להתקשר, אני תמיד אענה ואתייחס, אבל אני מחליט".
 
וכטל התעצבן עליו בחזרה, "תגיד, אתה בסדר בראש? אתה רוצה שחמומי מוח מהימין שלך יהרגו מישהו אצלנו?". עוזר כתב לו בתגובה: "רק שתדע שאני שוקל להדיח אותך. לא רציתי לעשות מהלך משפטי אבל אתה לא מתאים להיות בעלה ירוק. משפטית אני ואתה חברי הנהלה, ואני קול מכריע. אני רציתי לעשות את הכל בהסכמה אבל עכשיו אני מגלה שאתה סוכן מרצ או חד"ש".
לאחר מספר דקות של מריבה, עוזר, שמחזיק ברוב מרכז המפלגה, הוציא הודעה בשם הועידה כי מפלגת עלה ירוק החליטה להדיח את מייסד המפלגה בועז וכטל. עכשיו, כשמפלגת עלה ירוק לא מחויבת לשום גוש, האם היא תהיה האצבע ה-61 שתקים את הממשלה הבאה?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה