תקשורת ומדיה

הממלכה סוערת: בוריס ג'ונסון הודיע רשמית על התפטרות

ברקע גל ההתפטרויות המאסיבי בפרלמנט הבריטי, הדיווחים בבריטניה על כוונתו של בוריס ג'ונסון להודיע עוד היום על התפטרותו מראשות הממשלה הפכו למציאות וראש ממשלת בריטניה הולך הביתה
מערכת ice | 
בוריס גונסון (צילום Getty Images Europe, Thierry Chesnot, Stringer)
בשיאו של המשבר הפוליטי החריף בבריטניה, דיווחים לא מאומתים מהממלכה מצביעים על כוונתו של ג'ונסון להיכנע ללחץ המאסיבי שמופעל עליו מחברי הפרלמנט, ולהגיש את התפטרותו הפכו למציאות וג'ונסון הודיע רשמית על התפטרותו.
כבר יותר מ-50 חברי הפרלמנט הבריטי התפטרו מממשלתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מאז יום שלישי, בצעד מרדני חסר התקדים נגד ג'ונסון, מנהיג המפלגה מתוך המפלגה שלו. לאחר מבול של התפטרויות שהתרחש אתמול, שרים נוספים פרשו מוקדם יותר הבוקר, ביניהם שר צפון אירלנד ברנדון לואיס, שרת האוצר הלן וואטלי ושר הביטחון דמיאן הינדס.
 
סיכום של Sky News מעמיד את מספר היציאות הכולל על 53 נכון לשעה 10:15 בבוקר שעון ישראל. ההתפטרות ה-50 נרשמה על ידי ג'ורג' פרימן, שר זוטר למדע, מחקר וחדשנות, בסביבות השעה 7:20 בבוקר שעון לונדון (9:20 בישראל). שר הפנסיה גיא אופרמן התפטר זמן קצר לאחר מכן.
במכתב התפטרות חריף לראש הממשלה אמר פרימן את "שיאו של חוסר השקיפות והכנות שלך מול הפרלמנט (והנכונות לבקש מהשרים שלך להטעות את הפרלמנט), הסרת עמודי התווך של קוד השרים, ההתמודדות שלך עם מינוי של סגן שוט ראשי שמסתבר שידעת שיש לו היסטוריה של האשמות על התעללות מינית, זה יותר מדי".
"זה פוגע קשות באמון הציבור ובכבוד לממשלה, לדמוקרטיה ולחוק, ובמסורת הארוכה של המפלגה הגדולה הזו כמפלגת הסטנדרטים, האופי, ההתנהגות, היושרה והחובה לתפקיד ולמדינה לפני האינטרס הפרטי המפלגתי", הוסיף.
 
נזכיר כי ג'ונסון היה מסובך בשורה של שערוריות והאשמות על הטעיית הציבור, אבל המשבר האחרון עבור חברי פרלמנט רבים הי כרוך במחוקק השמרני כריס פינצ'ר. סגן השוט לשעבר הושעה בשבוע שעבר על רקע האשמות כי גישש בשכרות שני גברים במועדון חברים פרטי. ג'ונסון התנצל ביום שלישי על מינה את פינצ'ר לסגן השוט הראשי - תפקיד מפלגתי בכיר - למרות שידע על חקירה על התנהגותו ב-2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה