רייטינג

דרמה בעולם הרייטינג: התאגיד נכנע וחוזר לוועדת המדרוג

לאחר הדחתו של המנכ"ל אלדד קובלנץ שהוציא את התאגיד ממדידת הרייטינג, ולאחר המשך המכרזים למציאת כלי מדידה אמין עבורם, בתאגיד נכנעו וחזרו לחצי שנה למדידת הרייטינג של ועדת המדרוג. המשמעות: נתוני המונדיאל יפורסמו. כמה ישלמו בתאגיד?
מערכת ice |  1
רוני ארן, אלדד קובלנץ (צילום הוועדה למדרוג, רונן אקרמן)
תאגיד השידור הציבורי ממשיך לקדם את הליכי המרכז לשיטת מדידה חדשה לכלל הפלטפורמות, אך בינתיים נכנע גם ללחצים פנימיים וגם חיצוניים וחוזר לוועדת המדרוג וזאת לאחר חילופי מהלומות כבדים שהיו בין המנכ"ל היוצא אלדד קובלנץ ובין הוועדה בתקופה האחרונה.
כזכור, התאגיד יצא מוועדת המדרוג לאחר שטען כי הנתונים אותם היא מספקת אינם בודקים את הדיגיטל - שם נמצאים רוב תכני התאגיד. מאידך, בוועדת המדרוג טענו כי ערכו שינויים רבים למדידת הדיגיטל של התאגיד, אך באופן יוצא דופן הוא הערוץ היחידי בעולם המעלה את תכניו לא לאתר אלא ליוטיוב - וגוגל אינה מאשרת מדידת רייטינג שלא ממנה.
 
השיטה בה פועלת ועדת המדרוג פועלת על הקלטת הערוצים הנדגמים על ידי קופסאות שמחוברות לטלוויזיה, והשוואת כלל הקבצים המגיעים מהפאנל שהורכב כפילוח של הקהל הישראלי. אמנם השיטה היא יקרה אך אמינה שכן ההקלטה יודעת בדיוק מתי הצפייה עברה מערוץ לערוץ ובאיזו דקה. 
התאגיד ניסה לצאת במכרזים למדידת הדיגיטל שלו, אך מה שהוצע להם היו אפליקציות סלולריות שכבר שנים מנסים אותן בכל העולם אך עדיין לא הגיעו לרמה מספיק גבוהה מבחינת אמינות. הנתונים היו יכולים גם לחתוך עשרות אחוזים פחות של צופים, דבר שמהווה כמעט אסון לגוף המשדר.
 
על פי ההערכות, בתאגיד קיבלו כאמור רק הצעות שבנויות על אפליקציות שמותקנות בסלולר ובשום מקום בעולם הם לא הוכחו ככלי אמין למדידת רייטינג. לאחר שהמנכ"ל קובלנץ שהתנגח עם הוועדה הודח, נוצרה הזדמנות אותה דחפה סמנכ"לית התוכן טל פרייפלד לחזור לכלי האמין - לוועדת המדרוג, מה גם שהתאגיד היה הערוץ היחיד בעולם שמדד את הנתונים לעצמו. אופרציית מדידת הרייטינג הינה מאוד רצינית, ולתאגיד בעצם לא הייתה ברירה אלא לחזור לוועדה.
כמה ישלמו? בתאגיד בעבר, כגוף ממלכתי, קיבלו בעבר הנחה משמעותית להשתתפותם בוועדת המדרוג, הנחה משמעותית שיכולה לחסוך מיליוני שקלים. על פי ההערכות - הנחה זו תמשיך גם בחצי שנה הקרובה. 
גורמים בוועדת המדרוג בירכו על המהלך שמחזיר את התאגיד למדידה הארצית והממלכתית, במה שיסמן את חזרתם, אולי, באופן מלא לאחר מה שיתברר ככישלון במכרזים למציאת כלי מדידה שיהיה אמין עבורם.
מהתאגיד נמסר ל-ice כי "התאגיד ימשיך במקביל בקידום הליכי המכרז לשיטת מדידה חדשה הכוללת את כל הפלטפורמות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מגמתית ומטעה
    גבי שמעיה 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על סמך מה אתם קובעים ששיטת המדידה בסלולארי אינה מדוייקת ? איך תסבירו את זה שחברות ענק כדוגמת מדיה מטרי בצרפת מאמצות את שיטת המדידה הניידת ? כיצד תסבירו שלחברת מובייל ריסארצ' לאבס הישראלית יש ביקוש בעליה מתמדת לטכנולוגיה שלה בכל מדינות העולם עם פאנלים של יותר מ40000 איש לאחר שנבדקו בהשוואה לשיטות מדידה אחרות ? "הנתונים היו יכולים גם לחתוך עשרות אחוזים פחות של צופים, דבר שמהווה כמעט אסון לגוף המשדר." שאלתם את עצמכם למה הנתונים יכולים להחתך ? אולי משום ששיטת המדידה הסלולארי הינה מדוייקת הרבה יותר והירידה באחוזים משמעותה תיאור מדוייק יותר של המציאות הקיימת ? השיטה הסלולארי היא פאסיבית לחלוטין ולא ניתנת להשפעה, בשיטה הסלולארית ניתן לרענן את הפאנל אחת לתקופה בעלות מינימאלית ומבלי לחשוף את משתתפי הפאנל או להשפיע על התנהגותם. בשיטה הסלולארית ניתן גם לחשוף "כוונות" ATTENTION, לא מספיק לדעת שפאנילסט נחשף לערוץ מסויים, האם הוא באמת האזין לו, או היה עסוק למשל בכתיבת הודעת וואצאפ ? השיטה הסלולארית מאפשרת מדידת פלטפורמות מוצלבות, טלוויזיה, רדיו, דיגיטל .... לפני שמכפישים שיטה מבלי להכיר אותה.
    סגור