טלוויזיה

אברג'יל מתפוצץ: כמה צפו בסדרה על ראש ארגון הפשע?

דמותו של יצחק אברג'יל מסוכנת ושלילית, אך לא פחות מכך מרתקת. הסדרה שהפכה להצלחה מעלה את השאלה כיצד ראוי לספר את סיפורו של ראש ארגון הפשע
מערכת ice | 
יצחק אברג'יל (צילום כאן 11)
ראש ארגון הפשע הגדול שהיה בישראל, יצחק אברג'יל, קיבל את גזר הדין בעניינו: שלושה מאסרי עולם ועוד 30 שנים בכלא. באותו יום, שודר הפרק הראשון בסדרת הדוקו של כאן 11 – תיק 512, סדרה שיצרו עדי מאירי וטל ברדה, וסוקרת בשלושה פרקים את חיי הפשע של "העבריין המסוכן שהיה בישראל".
בתוך שבועיים מאז עלייתה לאוויר, הפכה "תיק 512" לסדרת הדוקו הנצפית ביותר של התאגיד אי פעם. עד כה צברה הסדרה יותר ממיליון וחצי צפיות בפלטפורמות הדיגיטליות, ובנוסף לכך, ונתוני רייטינג גבוהים יחסית בהקרנתה (5% לפרק הראשון ו–4.1% לשני).
 
יוצרות הסדרה עדי מאירי וטל ברדה התראיינו לשני ליטמן בעיתון הארץ, וחשפו את העבודה הקשה והדיסקרטית מאחורי הסדרה. מאירי וברדה עבדו במשך יותר מחמש שנים(!) על הסדרה, תוך שהן חייבות לשמור על סודיות. בין המרואיינים השונים הפרידה חומת ברזל, וכך אברג'יל לא ידע שהתובע הראשי בתיק, נסים מרום, מתראיין גם הוא לסדרה, ולהיפך.
ההקלטות של אברג'יל שמובאות בסדרה הן מתוך שיחות שקיימו איתו היוצרות. כיצד הצליחו לדובב אותו? "הוא רצה לספר את הסיפור שלו במלואו ופשוט הצלחנו לא להרפות מהרצון הזה", אמרה ברדה.
 
ביקורות שונות עמדו על כך שהסדרה הופכת את העבריין המסוכן לדמות להערצה, ומעלה את קרנו. על כך אמרה מאירי: "במשך כל השנים האלה, מהרגע שעמדתי בצומת וראיתי את הפיצוץ, רציתי לשמוע אותו. רציתי לדעת מה הוא חושב ומה הוביל אותו. הוא מעניין וכריזמטי, רטוריקן מטורף. זו היתה אחת מהשיחות הכי מעניינות והכי מבלבלות שהיו לי. מצד אחד, זה יצחק אברג'יל, שהמשטרה והפרקליטות מגדירות כפושע הכי מסוכן שהיה פה אי פעם. הרגשתי שזה פספוס של בן אדם. הוא היה יכול להיות מישהו גדול, אמיתי, בעולם הנורמטיבי. חבל".
עוד היא הוסיפה: "בשיחות איתו יש דואליות. הוא מואשם בעבירות קשות, ומצד שני כשאת מדברת איתו, את מדברת עם אדם חכם בצורה בלתי רגילה שקורא פילוסופיה. את יכולה בקלות להיסחף אחרי הדברים שלו ולהשתכנע. הוא מספר את הדברים בגובה העיניים ולא מתחמק מאחריות בנוגע לדברים מסוימים. הוא מספר על נסיבות החיים שלו ומעל זה מרחף האישום המאוד מאוד קשה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה