תקשורת ומדיה

לימור לבנת נגד שאשא-ביטון: "מתנהגת כמו יו"ר הסתדרות המורים"

שר החינוך לשעבר לימור לבנת הגיבה למשבר במערכת החינוך תוך שהיא מביעה תמיכה באוצר ולא חוסכת ביקורת משרת החינוך מכהנת: "מתנהגת כמו יו"ר איגוד" ומהסתדרות המורים "האיומים והדחייה של ארגוני המורים לא מתאימה"
מערכת ice |  2
לימור ליבנת (צילום יונתן זינדל פלאש 90)

שרת החינוך מטעם מפלגת הליכוד לשעבר, לימור לבנת התייחסה אתמול (חמישי) בראיון ל ליאת רון ואריה מליניאק ב-103 fm, למו"מ על הסכם השכר מול המורים, תוך שהיא מביעה תמיכה בהצעת האוצר ולא חוסכת ביקורת משרת החינוך הנוכחית יפעת שאשא ביטון שלדבריה, "מתנהגת כמו יו"ר האיגוד המקצועי של הסתדרות המורים", כשתפקידה "לראות את התמונה הכוללת".

היא הוסיפה: "לא שמעתי אותה מדברת על המחסור במורים, על זה שמכניסים למערכת מורים שאין להם הכשרה. האוצר בא ואומר אני רוצה לתת בונוסים על הצטיינות, ואומרת יפה בן דוד לא - רק על פי ותק יהיה קידום. רק על פי ותק? ללא שום התייחסות למצוינות או לפרמטרים אחרים? שרת החינוך הייתה צריכה לקום ולהגיד 'כן אנחנו רוצים לקדם הצטיינות', אבל זה לא קורה", סיכמה.


בהמשך, אמרה לבנת על הצעת כי "הצורך הדחוף ביותר הוא תוספת שכר למורים החדשים, הם נמלטים משום שהשכר שלהם כל כך נמוך ומעליב. לכן, מציע האוצר בונוס של 24 אלף ש"ח למי שנשאר 3 שנים במערכת וזו הצעה נכונה וטובה".
כמו כן, התייחסה השרה לשעבר לסוגיית שינוי ימי החופשה, ולהצעת האוצר לסנכרון ימי חופשת הלימודים, עם המשק על ידי הזזת 5 ימי לימוד: 3 אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר לימי שישי. ביטול 5 ימים מחופשת הפסח תמורת גשר של 3 ימים בין כיפור לסוכות ושני ימי  חופשה לבחירת המורים.

"זו עוד איזושהי החלפה כזו של ימים. זאת בכדי להתאים חלק קטן מימי החופשה של המורים לימי העבודה של ההורים. זו דרישה שהיא לא בלתי הגיונית, ופסילה שלה על הסף היא לחלוטין לא הגיונית. זו דרישה שמתקבלת על הדעת, האיומים והדחייה של ארגוני המורים לא מתאימה", טענה.

 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלוואי אחת כמו לימור במקום הביביסטים (ל"ת)
    צודקת, 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איך ל-י-מ-ו-ר הצליחה להיחלץ מהתכריכים??? היא לא התאדתה? (ל"ת)
    אנה 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור