תקשורת ומדיה

נטע ברזילי נחשפת: "הייתי נורא עצובה, חוויתי בריונות"

נטע ברזילי שיחררה את הסינגל החדש שלה עם קליפ שצולם בניגריה, ובראיון חושפני היא מספרת על תקופת הילדות שלה בה חיה במדינה האפריקאית, הגידופים בילדות, היחס הקשה שקיבלה בגלל היותה זמרת מישראל ועוד
מערכת ice | 
נטע ברזילי (צילום פייסבוק)
אחרי סיבוב הופעות בארה״ב ואירופה, הזמרת הבינלאומית נטע ברזילי משחררת את הסינגל פלייגראונד פוליטיקה / Playground Politica, בו היא צוללת לזכרונות הילדות שלה, ולתקופה של 6 השנים בהן חיה בניגריה עם הזכרונות הצבעוניים שנשארו בה.
הקליפ של Playground Politica צולם כולו בניגריה, ב-2022 ובסוף שנות התשעים. הוא עשוי כשילוב ייחודי בין צילומי ריקודים של נטע ו-Mr Eazi, תיעוד דוקומנטרי של הנסיעה של נטע לניגריה וביקור בלתי נשכח בבית הספר בו למדה, וחומרי ארכיון משפחתיים מהילדות של נטע.
בתוך כך, ברזילי ערכה ראיון ב"מעריב" וחשפה פרטים אישיים וכואבים על הילדות שלה: "הייתי הילדה השמנה עם החד־גבה, שהייתה מאוד רגישה. כשילדים מתייגים אותך זה נשאר ככה, ואתה מאמין לאמת הזאת".
 
על השיר החדש שהוציאה אמרה: "למדתי בבית ספר בינלאומי בניגריה, שהיו בו ילדים מכל העולם. בגלל שכולם היו נורא אחרים במבטאים שלהם ובאיך שהם נראים - לא היה אף אחד שונה. כשחזרתי לארץ - בפעם הראשונה הבנתי שאני שונה מאחרים: הכרתי מעט שירים בעברית ויותר ביטלס ושירים יפניים וניגריים".
ברזילי המשיכה: "כשהגעתי לארץ הייתי זרה. עזבנו את ניגריה כי אח שלי אובחן עם תסמונת אספרגר, לא הייתה לזה מודעות אז, אז אמא שלי החליטה שאנחנו חוזרים לארץ. לא עשינו שום מסיבת פרידה, זה היה לעזוב באישון לילה. הרגשתי שהשארתי את הילדה השמחה שבי שם".
כעסת על אמא שלך?
"לא הבנתי על מי אני כועסת, הייתי נורא עצובה, לא הבנתי למה. אני לא מתחרטת או חושבת שאפשר היה לעשות משהו אחר בצורה שבה גדלתי, אבל אנחנו צריכים לשאוף לחינוך יותר סובלני ומקבל בכל מקום".
 
איך הילדות הזו השפיעה עלייך כאדם בוגר?
"אני חייבת המון מהחשיבה העצמאית שלי, מהחופש שלי כבן אדם, ומהפתיחות המחשבתית שלי לבית הספר הזה בניגריה, שלומדים בו ילדים של אנשים שעובדים ב'לפתור את הבעיות של אפריקה'.
איך היה לצלם בניגריה?
"זה היה נורא מרגש, בית הספר לא השתנה. הם מסורתיים. הכיתות הן אותן כיתות, הצוות הוא אותו צוות, הספרנית שמרה את כרטיס הספרייה שלי. לא החזקתי את עצמי, בכיתי כל הזמן. אני לא רגילה לעשות קליפים שאני לא ב־100% שליטה עליהם, ופה עשיתי קליפ עם אמן אחר, במדינה אחרת, עם במאי ניגרי. זה היה קשה לשחרר, אבל יש בקליפ חזרה לאמת ולטבעיות".
כאמנית ישראלית יצא לך לספוג חרמות או יחס קשה?
"כן. הרגשתי שזו בריונות, כי אני אמן שלא מתבטא פוליטית. אני מגיעה מישראל, אבל זה לא אומר שום דבר אחר עליי. זה מעציב שמקשרים אותי לאיזושהי מפלצת שהם בנו בראש, וזה עצוב, אבל אני עומדת בזה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה