תקשורת ומדיה

ורטר: "שקד עשויה לפרוש בבושת פנים לפני הבחירות"

הפרשן הפוליטי של הארץ עם תחזית שחורה למפלגת "הרוח הציונית" של שקד, ועל פי איש מקצוע בתחום דעת הקהל: אם שקד תרוץ עד הסוף היא תסיים עם הרבה פחות ממנדט
מערכת ice |  4
איילת שקד (צילום פלאש 90/ רועי אלימה)
הפרשן הפוליטי של עיתון "הארץ", יוסי ורטר, מתייחס בטורו בסוף השבוע למצבה של "הרוח הציונית" בסקרים ואומר כי היא מתחרטת על החיבור עם יועז הנדל: "לא מביא קולות ימניים".
לאחר שקיבלה את המושכות מבנט להנהגת "ימינה", קיבלה שקד רוח קרירה מהסקרים שניבאו למפלגת השלטון לשעבר ירידה חדה אל מתחת לאחוז החסימה. גם לאחר החיבור עם שר התקשורת יועז הנדל ממפלגת דרך-ארץ לא עזר, ולמעט פה ושם סקרים שמנבאים לה מעבר, ברובם המוחלט עד כה היא לא עוברת את אחוז החסימה.
 
צילום: "פלאש 90" - הדס פארוש, אוליבייה פיטוסי, אבשלום ששוני, יונתן זינדל
לדברי עיתונאי הארץ והפרשן הפוליטי יוסי ורטר, הטעויות של שקד התחילו עם החיבור עם מפלגת דרך-ארץ. לדבריו, היא מתחרטת על החיבור עם יועז הנדל שלא מביא קולות מימין למפלגה ואף מבריח קולות מהמרכז. לדבריו, גם ההתעקשות לשריון צבי האוזר במקום הרביעי מנע ממנה להציג ברביעייה הראשונה דמות ציבורית בכירה שתפנה לציבור הדתי-לאומי, קהל יעד פוטנציאלי לשרת הפנים.
 
ורטר אף הוסיף כי על פי איש-מקצוע בתחום דעת הקהל, אם שקד תרוץ עד הסוף היא תסיים עם הרבה פחות ממנדט, והוסיף כי בסופו של דבר יו"ר הרוח הציונית "תיקלע למצב בלתי אפשרי", כלשונו, וזאת משום שיו"ר הליכוד נתניהו יעשה קמפיין נגדי שירוץ על הטיקט של בזבוז קולות למי שיצביע לשקד "והיא תהיה לכודה באמצע בין שמיים להשפלה בקלפי". לפרשן הפוליטי של הארץ תחזית שחורה לשקד: לדבריו, היא עשויה למצוא את עצמה כמו עופר שלח בסבב הבחירות הקודם "ולפרוש בבושת פנים הרבה לפני יום הבוחר".
על פי סקר פאנלס פוליטיקס, בהנהלת מנחם לזר, עבור "מעריב־סופהשבוע", מתחת לאחוז החסימה נמצאות שבע רשימות, ביניהן "הרוח הציונית" של שקד שמגיעה ל-1.9% בלבד. הדר מוכתר עם צעירים בוערים מתחזקת ועולה ל-1.1%.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ורטר שופרון עלוב ואנטישמי ! (ל"ת)
    אסף 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בטח שאצביע לה... אחרי שאצליח להוציא דרכון! (ל"ת)
    מתוסכל 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מתוסכל
    דני 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה להוציא דרכון. מה רע לך? לך לצפון הארץ דיור יותר זול מהמרכז ויש עבודה.
    סגור
  • 1.
    בסוף שני הנוכלים בדרך הביתה, (בנט ושקד).
    גיא. 09/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק אם אתה: ישר, נאמן, עקבי וערכי. תשרוד גם בגונגל הפוליטי, אחרת ימיך ספורים ועתידך לוט בערפל.
    סגור