בחירות 2022

איילת שקד רצה עד הסוף: "שמרתי על ערכי הימין במעשים"

בריאיון ל-ice אומרת שרת הפנים ויו"ר מפלגת הרוח הציונית, איילת שקד כי "ממשלה לא צריכה להישען על מפלגה שהיא לא ציונית". אך מוסיפה כי "הממשלה הזאת עשתה דברים גדולים ואני רואה בה חיבור טבעי", על סאגת הוויזות: "ארה"ב נתנה, נתניהו לא רצה לקחת" ועל סמוטריץ': "מייצג שנאה ופילוג"
דוד זולדן |  9
איילת שקד (צילום ראובן קפוצינסקי)
שרת הפנים ויו"ר מפלגת הרוח הציונית, איילת שקד בריאיון ערב בחירות 2022 כשיוקרתה האישית מונחת על כף המאזניים ועתידה הפוליטי לוטה בערפל.
אישרת השבוע התחדשות עירונית גדולה וזה לא סוד שמשבר הדיור הוא בנפשם של הרבה מאוד אזרחים במדינה. מה החלק שלך בפתרון המשבר?    
"בשנה האחרונה שמתי דגש מאוד גדול על התחדשות עירונית, גם במרכז וגם בפריפריה. הגשנו 50 תוכניות של התחדשות עירונית שזה אירוע חסר תקדים. השבוע אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בת"א תכנית עירונית לבניית 30 אלף יחידות דיור בחולון. זה ישנה את פני העיר וזו התוכנית הכי גדולה שאושרה אי פעם".
סאגת הוויזות נמשכת ועשית קמפיין שלם על זה. למה זה מתעכב?
"מי שתוקע את הוויזות לארה"ב זה נתניהו והאופוזיציה. ארה"ב נתנה, נתניהו לא רצה לקחת הממשל האמריקאי רתום לעניין אחרי שהתגברנו על הרבה מאוד מכשולים. אמריקה רוצה לתת אבל נתניהו לא נותן לנו להעביר חקיקה בכנסת שהיא הכרחית כדי להיכנס לתוכנית הפטור שצפוי לרדת בספטמבר ובעקבותיה יגיע האישור הגורף. עצוב לי שאזרחי ישראל ישלמו את המשחקים הפוליטיים של האופוזיציה. הליכוד לא רוצים לתת לי את הקרדיט וכל העסק ידחה בשנה וחבל".
 
האם יש לך אמון ביועז הנדל אחרי שערק ממפלגות, אינך חוששת שלא יבריז לך ברגע האחרון ליש עתיד או כחול לבן? הוא הרי לשון מאזניים והוא עשוי לחשוב על עתידו הפוליטי ולהשאיר אותך לבד.
"יועז הנדל מחויב לערכים ועל זה אנחנו מסכימים. אנחנו מפלגת ימין אחראי. אני חושבת שיש הרבה מאוד אנשים שתמונת המראה שלהם זה לא בצלאל סמוטריץ', בן גביר, נתניהו ורגב אלא ימין אחראי מסורתי וממלכתי ואנחנו נהיה הבית שלהם. מאמינה שנתחזק ונהיה הפתעת הבחירות".
 
למה את חושבת שאת מייצגת את הציונות הדתית יותר מסמוטריץ' ובן גביר?
"סמוטריץ ובן גביר מייצגים זרם מסוים בציונות הדתית שהיא חברה מחברת ומגשרת ולא חברה מפרידה ומשסעת. מה שסמוטריץ' עשה בשנה האחרונה זה לעשות הרבה מאוד דה-לגיטימציה לאנשים טובים שעובדים בשביל הציבור ולקרוא להחרים אנשים כמונו ולא לתת להם להיכנס לבתי כנסת. מה שסמוטריץ' מייצג זה שנאה ופילוג. ברגע שנצרף כוחות חדשים לרשימה בשבועות הקרובים אני מאמינה שיתמכו בנו".
אם תראי שאת לא עוברת בסקרים, האם תפרשי או תצטרפי למפלגה אחרת כדי לא לשרוף קולות לימין?
"אני עוברת ברוב הסקרים. אנחנו היחידים שמבטיחים ממשלה ויציבות הרי מפלגות שמאל מרכז רק מבטיחות אבל עם החרם שלהם על הליכוד אין להם ממשלה אלא רק עם הערבים והמשותפת שזו ממשלה שהיא אסון למדינה ולכן האלטרנטיבה היחידה היא ממשלת אחדות".
 
צילום: "פלאש 90" - הדס פארוש, אוליבייה פיטוסי, אבשלום ששוני, יונתן זינדל
איך את מגדירה את עצמך ימין ציוני בעוד שישבת עם מרצ ורע"מ באותה ממשלה?
"הקמתי 14 ישובים בנגב אחרי שנים של הקפאה כדי לחזק את המשילות בנגב. הממשלה הזאת עשתה דברים גדולים ואני רואה בה חיבור טבעי. בסך הכול שיתפנו פעולה בממשלה האחרונה ויצגנו בה את הימין"
יש תחושה שהמפלגה שלך היא אוסף של אנשים שלא מצאו לעצמם בית פוליטי. איך את מתמודדת עם תדמית כזו?
"אני הייתי הסמן הימני של הממשלה, שמרתי על ערכי הימין במעשים. הממשלה הזאת הייתה יותר ימנית מממשלות נתניהו. בתקופה שלנו לא קמה קונסוליה בירושלים, מצעד הדגלים היה גדול ושמח מבלי להרכין ראש בפני החמאס ושנה שלמה היה שקט בעזה וגם במבצע האחרון חיסלנו בכירים בג'יהאד האיסלאמי ופירקנו להם את התשתיות. החזרנו את השקט לתושבי העוטף, בנינו ביו"ש בהיקפים הכי נרחבים".
 
מה את אומרת לאנשים שחוששים שתעשי מעשה בנט. אחרי הכול את היית אדריכלית הממשלה הנוכחית והנשמת אותה עד הרגע האחרון?
"כלקח מהישיבה בממשלה עם רע"מ, הפנמתי שממשלה לא צריכה להישען על מפלגה שהיא לא ציונית ולכן אוביל לממשלה לאומית רחבה". 
האם צריך לפתוח בוועדת חקירה בפרשת הירש וסעדה?
"משה סעדה העלה נקודות חשובות שמצריכות בירור. בפרשת אפי נווה, לא יתכן שהפרקליטות מאפשרת פריצה לטלפון סלולרי של אדם. פריצה לסלולרי יותר חמור מפריצה לבית, זה פריצה לנפש ולפרטיות שלו. זה היה מעשה פסול וחמור. צריך לבדוק את הטענות של סעדה ולגלות את האמת בפרשה. אנשים שוכחים בגלל הדה לגיטימציה החמורה שנעשתה לי בשנתיים האחרונות בתקשורת הימנית כי מי שהוביל את הטיפול במערכת המשפט זו הייתי אני".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    שקד נכנסת לכנסת
    ד 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה שקד אני שמאלנית, אבל הפעם אצביע לך אני שמאלנית אבל הפעם אצביע לך
    סגור
  • 7.
    חקלאות
    לוטבק זליג 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גברתי לחקלאים במדינת ישראל אין אבא ואין אמא לא נשאר הרבה זמן אני חושב שאת יכולה לתקן את הנזק שמר פורר גרם לחקלאות. זליג 0505579081
    סגור
  • 6.
    שרת הפנים הפילה את רה"מ בנט ויוצאת מחיינו לצמיתות הפעם (ל"ת)
    dharma's a bitch 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הרבה רוח רעה
    מנחם 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקמתי 14 ישובים. כה אופייני לשרה שקד. הוחלט על הקמת 14 ישובים, זה הכל. הקמתם אולי - בעוד 20 שנה. אשה גזענית שלא הסכימה לקבל זמנית מסיבה הומניטרית את נבחרת האופניים הנשית של אפגניסטן. 15 נשים שביקשו למלט את חייהם. אשה קטנה, שלא מהווה דוגמא חיובית לשוםדבר. העלמותה מן הפוליטיקה יהיה הדבר החיובי היחיד בכל שנות כהונתה בכנסת
    סגור
  • 4.
    בדיחה
    zev 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל ראיון שלה האף מתארך פינוקיו שקרנית מדופלמת היה לה ממי ללמוד .כמה פעמים התקפלה מתחת לשולחן
    סגור
  • 3.
    הפוליטיקאית הכי מוכשרת
    יובל 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ביי פאר. הלוואי תהיה ראש הממשלה
    סגור
  • 2.
    מסרה את גופתה לפלסטין ! (ל"ת)
    אסף 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • בדיחה
    zev 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכרה גופה ונשמתה לבנט
    סגור
  • 1.
    אלדד יניב
    בנט השטןשקד הזוננה 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הגיע הזמן לתלות טת המופקרת הטמאה
    סגור