תקשורת ומדיה

מו"ל הארץ מפתיע: העיתון תומך בערוץ 14 נגד לפיד

עמוס שוקן הגיע לריאיון אצל יעקב ברדוגו בערוץ 14 והביע את תמיכתו בערוץ ונגד סגירת כלי התקשורת, וזאת לאחר הסערה סביב עתירת יש עתיד נגדו
מערכת ice |  5
עמוס שוקן (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
מו"ל הארץ, עמוס שוקן, בריאיון נדיר הערב (ראשון) בערוץ 14 בתכנית "שבע" עם הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, ומפגין תמיכה בחופש התקשורת של ערוץ 14, כנגד עתירת יש עתיד בבקשה לראות בערוץ 14 ובבעליו, המיליארדר יצחק מירילשוילי, כגופים הפעילים אקטיבית בבחירות.
שוקן הבהיר שעמדתו כי היא כי יש להניח על ערוץ 14, ואמר שזו גם עמדת העיתון שאף מחר יפורסם על כך מאמר מערכת הקורא שלא לסגור כלי תקשורת. בכך מצטרף עיתון "הארץ" גם לעמדת העיתון הכלכלי "גלובס", והצהרת המו"ל אלונה בר און כי "במדינה דמוקרטית לא מאיימים על ערוץ תקשורת - שלא עובר על שום חוק - בסגירה או בסנקציות. אם זה יקרה הפעם לערוץ 14 - זה יגיע מהר מאד לכולנו, לא משנה באיזה דעות נאחוז. דמוקרטיה וחופש ביטוי הם לכל הצדדים".
 
גם איש התקשורת, אבי בניהו, התייחס לעתירה נגד יש עתיד ואמר כי "העולם הזה״ הכה ללא רחם בבן גוריון ובמפא״י. ״על המשמר״ ו״דבר״ ברויזיוניסטים. ״האדומה״ שזכתה אז לכינוי  ״פתחלאנד״ היכתה בימין ובבגין. ״ישראל היום״ עשה זאת לשמאל עד שהתמרכז. וכעת עושה זאת ערוץ 14. גם ״הארץ״ מרתיח לעיתים את הדם". בניהו סיים וטען: "החברה שלנו חזקה ובוגרת. ב-2022 לא מגבילים כלי תקשורת".
כמובן שגם בערוץ 14 לא חסכו בביקורת. לאחר פרסום העתירה מחו מגישי הערוץ בראשם מגי טביב, מגישת המהדורה המרכזית של הערוץ. "ימים בהם ראש ממשלה מכהן דורש לסגור כלי תקשורת בגלל שזה מעביר עליו ביקורת, הם ימים שחורים לחופש הביטוי והדמוקרטיה הישראלית. לצערנו, כמעט כל עמיתנו בערוצים האחרים, בוחרים לשתוק" כלשון טביב, שאף מחתה בדקת דומיה על סתימת הפיות כדבריה.
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מעניין מי השמאל עכשיו… (ל"ת)
    אלמוני 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שוקן. צודק
    רוני הדר 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    על פי יושרתט מקדמא דנה שוקו צודק בתפיסתו הבסיסית הדימוקרטיות אין להתפלא שכדמוקרט החרד למעשה בחברה הישראלית רואה את הדברים באור צלול יפרחו אלף פרחים וגוונים.
    סגור
  • 2.
    צינורות ביוב חסרי כשרון
    Anj 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 5
    ערוץ 14 הוא בור השופכין איליו התנקזו כל הדחויים, ההזויים, המתוכלים, חסרי הכשרון שנזרקו מהתקשורת האמיתית. עכשיו הם מקריאים דף מסרים של נתניהו. וגם את זה הם עושים בלי בדל כשרון
    סגור
  • היית רוצה. לא לחינם הצפייה ב"הפטריוטים"
    א"ק 10/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק עולה. לא כולם תומכים בנתניהו ובוודאי שלא "מקריאים מדף המסרים" הלא קיים. אבל יש אנשים מאוד איכותיים (יותם זמרי, דרור קאפח, עירית לינור, איתמר פליישמן ואחרים). אתם בשמאל הצד הפאשיסטי, אבל אין לכם מספיק מודעות עצמית כדי להבחין בכך.
    סגור
  • 1.
    לא ייאמן שיש עתירה כזו ב2022 בישראל.
    שלהבת 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו בושה לראש הממשלה שלא עומד בלחץ התקשורתי בפרט ולדמוקרטיה בכלל.
    סגור