תקשורת ומדיה

יחי המלך צ'ארלס השלישי: נקבע מועד טקס ההכתרה

ארמון בקינגהאם הכריז היום כי הכתרת המלך החדש תתקיים ב-6 במאי 2023. הארכיבישוף מקנטרברי, ג'סטין וולבי, ינהל את הטקס, שבו יוכתר צ'ארלס בן ה-73 לצד אשתו קמילה, בת הזוג המלכה
מערכת ice | 
הנסיך וויליאם והמלך צ'ארלס (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
הכתרתו של המלך צ'ארלס השלישי תתקיים ב-6 במאי בשנה הבאה במנזר וסטמינסטר בלונדון, כך הכריז ארמון בקינגהאם היום (שלישי). הטקס צפוי להיות מודרני יותר מהכתרות מלכותיות קודמות ו"יסתכל לעבר העתיד", נמסר מהארמון בהצהרה, עם זאת, נאמר כי האירוע עדיין יהיה "מושרש במסורות ותחרות ארוכות".
הארכיבישוף מקנטרברי, ג'סטין וולבי, ינהל את הטקס, שבו יוכתר צ'ארלס לצד אשתו קמילה, בת הזוג המלכה. במהלך האירוע, המלך "יימשח, יתברך ויתקדש" על ידי הארכיבישוף מקנטרברי - בעל התפקיד שערך את רוב ההכתרות המלכותיות מאז 1066, לפי ההצהרה.
הארמון הוסיף: "הטקס שמר על מבנה דומה במשך יותר מאלף שנים, וההכתרה בשנה הבאה צפויה לכלול את אותם מרכיבי ליבה תוך הכרה ברוח הזמן שלנו".
 
צ'ארלס, בן 73, הפך למלך בריטניה בחודש שעבר לאחר מותה של אמו, המלכה אליזבת השנייה. ימים לאחר מותה, צ'ארלס אושר רשמית כמלך החדש של הממלכה המאוחדת בטקס בארמון סנט ג'יימס. עם זאת, הכתרתו נקבעה לשנה הבאה כדי לאפשר פרק זמן מתאים להתאבל על הריבון הקודם ולתכנן את הטקס.
הארמון לא חשף פרטים ספציפיים על ההכתרה, אך חלקם תהו אם המלך מתכוון להפוך אותה ליותר כוללנית תוך שיקוף את חזונו לגבי המלוכה העתידית. צ'ארלס אמר בעבר שהוא רואה בבריטניה "קהילה של קהילות" והבנה זו גרמה לו להבין שיש לו "חובה נוספת" "להגן על המגוון של ארצנו".
בהמשך השנה, הוא צפוי לחתום על כרוז המכריז באופן רשמי על תאריך ההכתרה בישיבה של מועצת החסידים, שהיא פאנל של יועצים מלכותיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה