תקשורת ומדיה

איגוד השידור האירופי: "ללא תאגיד - ישראל תודח מהאירוויזיון"

על רקע מינויו של שלמה קרעי לשר התקשורת ושאיפתו לסגור את תאגיד השידור הישראלי, מנכ"ל איגוד השידור האירופי פנה במכתב לרה"מ נתניהו, בו הביע דאגה מעצמאות השידור הציבורי בישראל 
מערכת ice |  1
כאן תאגיד השידור הציבורי (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
מנכ"ל איגוד השידור האירופי ה-EBU, נואל קוראן, הביע את דאגתו מהאיומים על עצמאותו של תאגיד השידור הישראלי "כאן", במכתב לראש הממשלה הנכנס, בנימין נתניהו.
קוראן הביע דאגה במיוחד מהתבטאויותיו של שר התקשורת החדש, שלמה קרעי, שלדבריו "ערערו על חופש העיתונות" ואיימו לסגור את התאגיד. השר קרעי כזכור הגיש באחרונה הצעת חוק להפרטת תאגיד השידור הישראלי, כדי להפסיק את מימון המדינה, ולפיה אם לא יימצא רוכש בתוך שנתיים – התאגיד ייסגר לחלוטין ועובדי יפוטרו. בראיון לגלי צה"ל אמר קרעי: "הציבור לא צריך לממן ערוץ אחד מסוים, לא צריך להיות שידור ציבורי".
 

לדברי מנכ"ל איגוד השידור האירופי, ללא גוף חדשות ציבורי מתפקד, "כאן" לא תעמוד עוד בהתחייבותה למגוון שלם של תכניות בשירות הציבורי - מה שמעמיד בספק את זכאותה לחברות ב-EBU ואת יכולתה לקחת חלק באירועים מרכזיים כמו השתתפות באירוויזיון.
"חדשות ומידע עצמאיים מהווים מרכיב אינטגרלי של ארגוני תקשורת בשירות הציבורי", אמר קוראן, מה שתורם תרומה מרכזית לפלורליזם התקשורתי בדמוקרטיות המתפקדות היטב... מתוך מחשבה על האינטרס העיקרי של הציבור, המממן ישירות את 'כאן', אנו סומכים על הממשלה החדשה שתשמור גם על עצמאותה של 'כאן' ותאפשר לה להמשיך ולמלא את ייעודה בחברה הדמוקרטית".
מאז הקמת התאגיד ב-2017, היצע הטלוויזיה, הרדיו והאינטרנט של "כאן" כולל מגוון של חדשות ומידע, בידור, תרבות ותוכן חינוכי. חברותו ב-EBU גם מאפשרת לרשות השידור ליהנות מרכישת זכויות ספורט ברמה עולמית, כולל שידור מונדיאל 2022, וגולת הכותרת היא תחרות האירוויזיון.
בעבר כבר איים איגוד השידור האירופי בעקבות הצהרות של ממשלת נתניהו הקודמת על סגירת התאגיד, כי ישראל לא תוכל להשתתף באירוויזיון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם לא יהיה שידור ציבורי אי אפשר יהיה גם לשדר
    רוזי 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    את האולימפיאדה, ואת המונדיאל בנוסף לאירוויזיון , אין מדינה בעולם המערבי כולל ארה"ב הקפיטליסטית בלי שידור ציבורי
    סגור