תקשורת ומדיה

המאבק נגד סגירת התאגיד: "ניאבק בשר קרעי"

אגודת העיתונאים פרסמה מכתב בו היא תקפה את כוונת שר התקשורת שלמה קרעי לקדם את סגירת תאגיד השידור הציבורי
מערכת ice |  1
שלמה קרעי (צילום עדי כהן צדק)
שר התקשורת שלמה קרעי התבטא לא אחת בעד שלילת התקציב לתאגיד השידור הציבורי והפרטתו, מה שבתאגיד מזהים כקריאת מלחמה. הערב (שבת) הגיעה התייחסות הרשמית של אגודת העיתונאים ירושלים לדברי שר התקשורת.
"הכרזת המלחמה של השר קרעי על הרשות הרביעית, התקשורת ובפרט על השידור הציבורי באה במהלך מתואם ומקביל להפיכה אחרת של שר המשפטים, יריב לוין נגד הרשות השופטת. מדובר בשיטת הסלמי לפירוק הדמוקרטיה הישראלית, מהלך שנגדו מפגינים רבבות אזרחים הערב בכיכר הבימה" נכתב בהודעה.
בהמשך נכתב: "אגודת העיתונאים ירושלים תיאבק ביחד עם התאגיד ומאות חבריה וחברותיה המאוגדים בכוונות לרסק את השידור הציבורי. בזמן שהשר קרעי בא עם רשימה של כלי תקשורת שהוא מתכנן לסגור, תוך חניקת תאגיד השידור הישראלי, הנשיא ביידן מגדיל את תקציב השידור הציבורי. טוב יעשו נתניהו וקרעי אם ילמדו מראשי מדינות דמוקרטיות אחרות שמטפחים את החופש העיתונאי ולא רואים בו איום".
 
כזכור במהלך ראיון שהעניק לרועי כ"ץ בכנס העיתונות השנתי "2023 DIGIT לעיתונות אונליין" של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת רייכמן אמר קרעי: "אני חושב ששידור ציבורי זה פסול" בהמשך הכנס השר: "כאשר יש שחקן אחד שמקבל מיליוני שקלים בשנה, גם המועצות למיניהן, הדבר הזה מהווה חסם משמעותי לתחרות. שחקנים חדשים מתקשים להתמודד עם יכולת של שחקן גדול שמקבל תקציבי עתק". בהמשך אמר קרעי: "בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתניהו לא יהודי (ל"ת)
    ושריו הינם ערב רב 01/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור