מינויים

עו"ד עמית בכר מונה זמנית ליו"ר לשכת עורכי הדין

מינוי של בכר מגיע לאחר שקודמו בתפקיד, עו"ד אבי חימי, התפטר בינואר בעקבות תחקיר בו נטען כי ביצע מעשה מגונה לכאורה במהלך שיחת וידאו עם עורכת דין שהיה עמה בקשר, ואף המליץ עליה לתפקיד שופטת. 
מערכת ice |  2
עמית בכר (צילום סיון פרג')
עו"ד עמית בכר מונה היום (רביעי) זמנית לתפקיד יו"ר לשכת עורכי הדין. בכר יחזיק בתפקיד עד הבחירות הכלליות שמתוכננות לחודש יוני. בynet דווח כי בכר, שנחשב למתנגד חריף לרפורמה המשפטית, גבר על כמה מועמדים, בהם מקורב לליכוד.
מבכר נמסר: "עלינו להישאר מאוחדים נגד אלו המנסים לפגוע דרכנו בדמוקרטיה. אל לנו לתת לקרע הנוצר בצער רב בעם - לחלחל ולהשפיע בתוך הלשכה". 
 
מינוי של בכר מגיע לאחר שקודמו בתפקיד, עו"ד אבי חימי, התפטר בינואר בעקבות הדיווח שפורסם נגדו ב"אזור בחירה" של "רשת 13" על ידי העיתונאית אילה חסון. בדיווח נטען כי חימי ביצע מעשה מגונה לכאורה במהלך שיחת וידאו עם עורכת דין שהיה עמה בקשר, ואף המליץ עליה לתפקיד שופטת. 
לאחר מכן, הוגשה כנגדו תלונה ראשונה במשטרה. את התלונה הגישה עו"ד רות קוליאן, חברת לשכת עורכי הדין, בגין ניסיון לקבלת טובות הנאה מיניות ועבירות מוסר. היום, חימי החליט לפרוש מתפקידו. על חימי הופעל לחץ כבד להתפטר מתפקידו גם על ידי בכירים רבים בממשלה, וכעת הוא כאמור אכן פורש מתפקידו, למרות שכך או כך הוא במילא צפוי לסיים בקרוב את תפקידו.
אגב, בנוסף לתלונה במשטרה, הגישה קוליאן תלונה גם לוועדת האתיקה, בדרישה לשלול את רישיונו של חימי לאלתר, בטענה כי יש להתנער מהתנהגותו. בתלונה לוועדת האתיקה שהגישה נרשם: "הטרדות מיניות במרחב הציבורי הפכו לנגע שפשה במדינה ואוכל כל חלקה טובה. על לשכת עורכי הדין לומר בקול חד וברור - מעשים מגונים, לא בבית ספרנו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כשתיבחר תדבר נגד הרפורמה
    דני 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיין לא נבחרת על ידי עורכי הדין בבחירות. אתה מייצג רק את דעתך. כעת אתה מנסה לנצל את המינוי הזמני כנגד הרפורמה. רוב רובם של עורכי הדין דווקא רוצים את הרפומה.
    סגור
  • 1.
    כל מי שנשוי לשופטת מומלץ לבצע בדיקת אבהות (ל"ת)
    יור 03/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור