בארץ

מפלגת העבודה תצטרף לשיחות הרפורמה בבית הנשיא

מטעם מפלגת העבודה יגיעו ח"כ גלעד קריב, ח"כ אפרת רייטן, שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן וד"ר תמר הוסטובסקי-ברנדס
מערכת ice | 
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
מפלגת העבודה בראשות ח"כ מרב מיכאלי מסרה הערב (שלישי) כי גיבשה צוות מו"מ שיצטרף לשיחות בבית הנשיא סביב הרפורמה המשפטית החל ממחר. 
נציגי מפלגת העבודה: ח"כ גלעד קריב, ח"כ אפרת רייטן, שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן וד"ר תמר הוסטובסקי-ברנדס.
 
"נציגי העבודה יגיעו לשיחות בבית הנשיא כדי לוודא שעמדת המחנה תשמע ובין היתר ידרשו להסיר מהשולחן את החקיקה הקיימת, לקדם מגילת זכויות, לחזק את מעמד הכנסת ולהבטיח את עצמאות מערכת המשפט", אמרה המפלגה. 
הערב התקיימה פגישת ההידברות הראשונה בין נשיא המדינה יצחק הרצוג לצוותי העבודה מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי - שמתנהלת בדלתיים סגורות.
צוות המו"מ מטעם הליכוד כולל את מזכיר הממשלה יוסי פוקס, פרופ' טליה איינהורן, ד"ר אביעד בקשי והשר רון דרמר. הצוות של יש עתיד כולל את ח"כ אורנה ברביבאי, ח"כ קארין אלהרר, מנכ"לית משרד רה"מ לשעבר נעמה שולץ ועו"ד עודד גזית. הצוות של המחנה הממלכתי כולל את ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני.
לעומת זאת, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר שלא ישלח צוות לשיחות. "אי אפשר לנהל משא ומתן כשנתניהו ושותפיו ממשיכים בהליך החקיקה", אמר ליברמן בציוץ. "אני קורא למפלגות האופוזיציה למשוך את הצוותים שנשלחו לבית הנשיא, עד להורדת חוק יסוד השפיטה ובתי המשפט משולחן הכנסת. ככה לא מנהלים הידברות".
השיחות מגיעות אחרי חודשים של הפגנות סביב הרפורמה, שהגיעו לשיאם בראשון ושני. בעקבות החלטתו של נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט אחרי שקרא לעצור את החקיקה, מאות אלפי ישראלים יצאו בראשון בלילה להפגנות ספונטניות ברחבי הארץ. ביום שני, בנוסף להמשך ההפגנות, הכריזה ההסתדרות על שביתה כללית במשק. לבסוף, הכריז נתניהו בשני בערב כי חקיקת הרפורמה תיעצר זמנית על מנת לקיים הידברות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה