תקשורת ומדיה

צוות ערוץ 14 הותקף בצעדה בבני ברק: "כיתרו אותם"

במהלך השידור מההפגנה מפגינים התחילו להתאגד סביב כתב ערוץ 14, עתי שלו, והצלם אמיל מושאילוב ולהפריע לשידור; שוטרים היו צריכים להתערב כדי להפריד בין הצוות והמפגינים
מערכת ice |  4
עתי שלו בהפגנה (צילום צילום מסך טוויטר)
כתב ערוץ 14 עתי שלו והצלם אמיל מושאילוב הותקפו אתמול (רביעי) על ידי מפגינים במהלך צעדת מחאה של מתנגדי הרפורמה בבני ברק. במהלך השידור מההפגנה, מפגינים התחילו להתאגד סביב שלו ומושאילוב. בהתחלה הם רק הניפו דגלים מול המצלמה כדי לשבש את השידור. כמה רגעים לאחר מכן התחילה התקוטטות ושוטרים היו צריכים להתערב כדי להפריד בין הצוות והמפגינים.
הנהלת ערוץ 14 אמרה בתגובה כי היא "מגנה בחריפות את האלימות של מפגיני השמאל שתקפו והיכו את כתב הערוץ עתי שלו ואת הצלם אמיל מושאילוב, במהלך סיקור הפגנה הערב בבני ברק".
 
"הצוות שלנו הותקף על ידי עשרות ביריונים מופרעים במקלות, נזרקו לעברם חפצים ונעשה שימוש במגפונים לתוך האוזניים שלהם. האנרכיסטים אף כיתרו את הכתב ואת הצלם ולא איפשרו להם להעביר את הדיווחים מהארוע. האלימות כלפי הצוות שלנו נמשכה כשעתיים וחצי ורק בחסות כוח משטרה הם חולצו מידי מהביריונים", נאמר.
 
ההנהלה אמרה כי היא תגיש תלונה למשטרה על האירוע ודרשה ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי "לפעול לאלתר להעמיד לדין את הביריונים האלימים".
גינויים הגיעו גם מארגוני עיתונאים אחרים: "חופש העיתונות מבוסס על זכותו של כל עיתונאי למלא את תפקידו באופן מלא ובטוח. המראות שראינו הערב בבני ברק, כאשר מפגינים מנעו בגופם בכוח מכתב ערוץ 14 עתי שלו לשדר אינם מתקבלים על הדעת. השימוש בדגלי הלאום למניעת השידור מבזה את הדגל ואת הערכים הדמוקרטיים שכולנו מבקשים לשמר ולקדם", אמרה אגודת העיתונאים ירושלים. 
"הנהלת אגודת העיתונאים ירושלים מגנה בכל תוקף ניסיון לפגוע בכל עיתונאי, מכל כלי תקשורת. טוב עשתה המשטרה שהתייצבה לימינו של הכתב, כך מצופה שייעשה בכל ניסיון פגיעה בעיתונאי".
ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל: ״אנו רואים בחומרה ומתנגדים בכל תוקף להתנהגות מפגינים ששיבשו את השידור של כתב ערוץ 14. מצב שבו צוות תקשורת זקוק להגנת המשטרה כדי לבצע את עבודתו אינו מתקבל על הדעת. אנחנו קוראים לכל המפגינים, בעד ונגד, שלא להפריע לתקשורת לעשות את תפקידה במדינה דמוקרטית״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שווה בשווה
    חנה 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בסדר, קשה. אבל האם ערוץ14 דווחו על בקבוק הבירה שנזרק על כתבת מערוץ אחר והמכות שספגו. ערוצים אחרים. לא חושבת.
    סגור
  • 2.
    ערוץ 14 ממציא תקיפות חחחח אוי אוי אוי
    דויד 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קצת דגלים וערוץ 14 ממציא מציאות חלופית
    סגור
  • חכה להיום בערב ולמחר בבוקר (לאחר מצעד הדגלים).
    אורי 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערוצי התעמולה ועיתוני התעמולה יהיו מלאים בדיווחים על אירועי אלימות של אנשי ימין שלא היו אלא נבראו.
    סגור
  • 1.
    חחחחח איפה הותקפו??? דחפו אותם? ירקו עליהם? או רק עמדו
    משה 05/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לידם????
    סגור