תקשורת ומדיה

רפורמה כלכלית? החקיקה החדשה שמוביל ברקת

שר הכלכלה הצהיר על כוונתו להעביר במהלך מושב החורף של הכנסת חבילת חוקים במטרה לבלום את יוקר המחיה. על הפרק: צמצום תהליכי רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, על חשבון התאגידים הגדולים. ראש עיריית ירושלים לשעבר הוסיף כי בעלי המונופולים משרתים את המוחים בהפגנות נגד הממשלה: "אנשי המחאה רוצים שהציבור יסבול"
מערכת ice |  4
שר הכלכלה ניר ברקת (צילום חיים גולדברג/פלאש 90)
שר הכלכלה ניר ברקת קושר בין בעלי המונופלים הגדולים בישראל לבין המחאה נגד הרפורמה המשפטית. בכיר הליכוד טען אמש (שני) כי חלק מבכירי תאגידי הענק מתנגדים לחקיקה שמקדמת הממשלה, ובכך למעשה עושים יד אחת עם המפגינים במטרה לפעול להגדלת יוקר המחיה בישראל. 
"שמענו חלק מאנשי המחאה שמדברים על כך שהם רוצים שיהיה יותר גרוע", הצהיר ראש עיריית ירושלים לשעבר בראיון לתוכנית "הצינור" בערוץ 13. "הם רוצים שהציבור יסבול בשביל להוכיח שהממשלה שלנו לא עושה את עבודתה. חלק ממובילי המחאה והשותפים שלהם, המונופולים הגדולים, התארגנו ביחד". 
 
לדבריו, חלק ניכר מהביקורת המופנית לכיוונו מגיעה מכיוון בכירי המשק, שלטענתו נוטלים חלק בקמפיין נגדו. "אני מרגיש שהולכים לי על הראש... שמעתי טענה שזה משרת את סדר היום הפוליטי שלהם". השר הוסיף להתייחס לביקורו המדיני שהתקיים בעת האחרונה בסינגפור. "נפגשתי עם אחד מהמשקיעים הגדולים של קרן סינגפור", אמר ברקת, "הם אמרו לי שפנו אליהם משקיענים ישראלים ואמרו להם 'אל תשקיעו בישראל', זה נראה לך הגיוני?". 
אז איך זה יעבוד? הפרטים המלאים
שר הכלכלה התייחס למחירים המאמירים של מוצרי היסוד במשק, וחזר על כוונותיו להגדיל את הייבוא על חשבון החברות הגדולות. "המונופולים והקרטלים מעלים מחירים כי הם יכולים, לציבור אין חלופה, וברגע שיהיה ייבוא תראה שהמונופולים יפסיקו להיות כאלה גאונים וגיבורים על חשבון הציבור". ברקת הוסיף כי הפעולה המרכזית שבכוונתו לבצע בתקופה הקרובה היא פתיחת השוק לתחרות. "אני נחוש לפרק את המונופולים", אמר ברקת. "אני אעשה זאת על אפם וחמתם. זה מה שהציבור מצפה שנעשה".

"נחוש לפרק את המונופולים". הציבור הישראלי ברשתות השיווק הגדולות (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
שר הכלכלה הצהיר על שורת מהלכים פרלמנטריים שהוא צפוי לקדם במסגרת המאבק המתמשך ביוקר המחייה. "אנחנו מובילים שינויי עומק, חקיקה המשלבת מספר חוקים ביחד. גודל המורכבות שלהם לוקח זמן. הציר הראשון הוא 'מה שטוב לאירופה – טוב לישראל'". לדבריו, בכוונתו לפעול כדי לצמצם באופן ניכר את הרגולציה ולהכניס מוצרים חדשים שנמכרים באירופה. הצפי להעברת החקיקה במליאת הכנסת הוא מושב החורף.
"המטרה היא שהיבואנים יוכלו להביא מוצרים מחו"ל ולעקוף את המונופולים, להכניס תחרות בהיקפים גדולים מבלי שאף אחד יוכל לעצור אותם". השר ברקת מייעד צמצום תקינה בנמל בתהליכי ייבוא ימיים, שמתקיימים על חשבון היבואן. "עד היום הכול נעצר בנמל ונבדק בנמל, כשהחוק עובר, שום דבר לא נבדק בנמל, אלא רק על המדפים בצורה חכמה. הדבר הזה מוריד סדר גודל של עשרה אחוז מהעלות של היבואנים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ברקת צודק
    דרעק מוקרטיה 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הבסיס של המחאה בקפלן הם המאיון והאלפיון העליון, השולטים בכל מוקדי הכוח במדינה. באקדמיה, בתקשורת, במערכות הביטחון, בכלכלה, בבתי המשפט ובפרקליטות. הם הנהנים העיקריים מהמונופולים, הבלעדיות והריכוזיות במשק בואך יוקר המחייה
    סגור
  • 3.
    חקיקה מיוחדת!!!!
    אנצי! 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במשרדי הממשלה צריך לשים לב לתופעה שאם יש יבואן מקביל שמייבא סחורה זולה, המתחרה מגיש תלונת שווא ואז עושים בדיקה שגורמת לעיכוב הסחורה בנמל וכל זה עולה כסף.כך נוצר מצב שמחיר הסחורה עולה ואז לצרכנים לא ישתלם לקנות אותה!!!! לכן,צריך חקיקה גם בנושא הזה!!!!
    סגור
  • 2.
    יוקר המחיה בשמיים, והוא מאשים את המפגינים
    ליליאן 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ממשלת חלם - כבר אמרנו? לאן נוליך את החרפה?
    סגור
  • 1.
    אז תעשה כבר
    mirie 09/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למי אתה מחכה. נמאס מדיבורים. רוצים לראות תוצאות.
    סגור