תקשורת ומדיה

אבי נשר מטיל פצצה: "זה סרט הפרידה שלי מהקולנוע"

הבמאי המוערך אבי נשר, מקדיש את סרטו החדש "גן הקופים" לבנו המנוח ארי ואף חושף כי "אולי זה גם סרט פרידה מקולנוע"
מערכת ice |  1
אבי נשר (צילום פלאש 90)
בראיון לחדשות 12, מספר אבי נשר על סרטו החדש "גן הקופים". במהלך הריאיון סוקר נשר תחנות בחייו, מדבר על בנו המנוח ארי, על בכל הסרטים שלו ועל האפשרות הסבירה שמדובר בסרט האחרון שלו.
עלילת "גן קופים", סרטו החדש של אבי נשר עוסקת בסופר נשכח, שהפך אפילו די נלעג, שרוקם מזימה כדי להחזיר את אהבת הילדות שלו וגם להחזיר את עצמו לתודעה. לשם כך הוא שוכר בחורה צעירה להתחזות לדוקטורנטית שכותבת עליו.
 
נשר סיפר כי העבודה על הסרט החזירה אותו אחורה: "אני גדלתי ברמת גן, את גן קופים בנו על גבעה מאוד תלולה סניף הנוער והעובד שלי היה שם, אני גרתי מעבר לגבעה וכשאני הייתי ילד ממש קטן היו כאן קופים ואני הייתי הולך כאן עם אימא שלי". את כל ילדותו העביר נשר בגן הזה, שבאמת היו בו קופים עד תחילת שנות ה-60: "זה מקום של ילדות ושל נשיקה ראשונה ושל פעם ראשונה שאתה כותב משהו, זה מקום ראשוני. בעיניי גן קופים הפך לסמל למשהו שנוכח בי אבל כבר לא קיים, הסרט עוסק בגעגוע".

ולצד הכוכבים המוכרים נשר מפתיע כהרגלו בליהוק יוצא דופן של שחקנית אלמונית. במידה רבה המדרגות האין-סופיות שבהן הדמות צריכה לטפס כדי להגיע לגן קופים הן מה שהייתה צריכה השחקנית סוזנה פפיאן לעבור בדרך לתפקיד ראשי ראשון.
גם לסרט הזה היא בכלל הגיעה לאודישן לתפקיד קטן, אבל נשר זיהה משהו שגרם לו להביא אותה למאצ'ינג, אודישן עם השחקן הראשי אדיר מילר. "הוא שינה את השם, אין לי מושג למה אני נבחנת. לא ידעתי שזה תפקיד ראשי, באמת לא ידעתי", היא משחזרת, ונשר מסביר: "אם אתה אומר לה שאתה לוקח אותה לאודישן לתפקיד ראשי, היא לא תוכל לפגוע בשום דבר מרוב לחץ".

את התסריט הזה כתב אבי נשר לפני 5 שנים, כשחזר מפסטיבל טורונטו עם הסרט "סיפור אחר". "נתתי את התסריט למשפחתי וארי מאוד מאוד אהב את התסריט, הסרט מאוד דיבר אליו", הוא נזכר. ארי קרא את התסריט ימים ספורים לפני האסון, התאונה שבה נהרג בסוכות 2018. זה היה התסריט האחרון שקרא ואהב ואבי החליט להקדיש לו את הסרט: "לזכר קסם הנעורים, ארי נשר, 2018-2001, בגעגוע גדול".
במהלך הריאיון, נשר מחליט להטיל את הפצצה ומציין על עתיד הקריירה הקולנועית שלו: "במידה מסוימת בסבירות גבוהה זה הסרט האחרון שלי, בגלל שזה פשוט נעשה מאוד מאוד קשה נפשית. ומשסיימתי את הסרט הזה, אני לא כתבתי שום דבר חדש". כמו כן לנשר חשוב להדגיש כי: "אני לא יוצא לפנסיה, אני כותב דברים שאינם תסריטי קולנוע, דברים שלא דורשים את המרתון הסיזיפי, את המחויבות הטוטלית של עשיית סרט". 
לפני שבועיים התבשר נשר שגן קופים יוקרן בפסטיבל חיפה במסגרת תוכנית המאסטרים - וזו הפעם הראשונה שיהיה בה במאי ישראלי. גן קופים גם נמכר לחברה איטלקית נחשבת להפצה בעולם, וכל זה רק מדגיש את המכה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היו קופים בגן עד סוף שנות ה 70,אולי אפילו תחילת ה 80 (ל"ת)
    ע 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור