תקשורת ומדיה

בן כספית נגד נתניהו: "סמכנו עליו, עכשיו אנחנו קוברים את הילדים שלנו"

בטורו השבועי התמקד העיתונאי במלחמת חרבות ברזל: "מחדל מודיעיני בהיקף תנ"כי". הפרשן מפנה את הזרקור גם לאיראן: "צריכה לשלם מחיר כבד". על רקע ממשלת האחדות שהוקמה, כספית חושש שרה"מ יאשים לבסוף את גנץ בכשלונותיו של עצמו: "יש לו כישרון לגנוב את הקופון ולהטיל על עמיתיו את האסון"
מערכת ice |  13
בן כספית ,בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אורן בו חקון)
מלחמת חרבות ברזל, אחד מהמתקפות הקשות שידעה מדינת ישראל מאז קומה, גבתה את חייהם של יותר מ-1,300 נופלים ונרצחים ישראלים. הקרב מול עזה עומד במרכזו של טור הדעה השבועי של העיתונאי בן כספית שפורסם הבוקר (שישי) במעריב אונליין. מגיש "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 סוקר את המערכה הצבאית, לאחר מכן מעמיק בהתייחסות לדרג המדיני ולבסוף מתמקד בביקורת נוקבת נגד רה"מ בנימין נתניהו.
תחילה, כספית מתאר את מתקפת הפתע על ישראל שהחלה ביום שבת. הוא מתאר את תחושותיו ואת המראות שהגיעו לפתחו. "חמאס עשו בעוטף עזה את הטעות הפטאלית שעשו היפנים בפרל הרבור", אומר כספית. להערכתו, המערכה צפויה להימשך זמן רב, כשהמטרה ברורה - מיטוט החמאס. "צפויים לנו כאן כמה חודשים קשים, אבל אסור לסיים אותם בלי הלקח וההישג ההכרחיים: אף אחד מהנהגת חמאס אינו בחיים". 
 
כספית מוסיף כי להערכתו מי שצריך לשאת באחריות לא פחות מארגון הטרור חמאס, הוא משטר האייתוללות באיראן. "איראן צריכה לשלם מחיר כבד. במזומן. לא באיומים, במעשים", מוסיף כספית. הפרשן מגדיר את עוצמת הכשל המודיעיני: "היה כאן מחדל מודיעיני בהיקף תנ"כי. אין עליו כפרה... על כל קברניטי מערכת הביטחון שיידעו ללמוד את הקריסה, להפיק ממנה לקחים ואם יש צורך, אז גם להסיק מסקנות אישיות".
בהמשך, כספית מתייחס להקמת ממשלת החירום הלאומית של נתניהו וגנץ, כשהוא מתמקד בזינוק של גנץ בסקר מעריב ל-41 מנדטים. "זה לא אומר שאלה יהיו הנתונים גם כשנגיע לסוף האירוע. לנתניהו יש כישרון נדיר לגנוב את הקופון ולהטיל על עמיתיו את האסון... גנץ לקח הימור מסוכן. הוא לקח אותו, בהשראתם של איזנקוט וסער, לא מסיבות פוליטיות אלא מסיבות פטריוטיות. הציבור מבין את זה".
את טורו מסכם כספית בביקורת נחרצת על רה"מ. "סמכנו עליו. עכשיו אנחנו קוברים את הילדים שלנו... כשנשאל מהי המורשת שלו, נהג נתניהו להגיד דבר קצר וממוקד: שומר ישראל. אז הנה הרקורד של שומר ישראל". בסיומו, חתם עם כמה מילים אופטימיות: "צפויים לנו ימים קשים. יהיו עליות, יהיו ירידות. הצלחות ואסונות...  בסוף כל זה יגיע הניצחון. אל תפקפקו בכך לרגע... זוהי שעתנו הקשה, אבל היא תהיה גם שעתנו היפה. זה תלוי אך ורק בנו". 

תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    תפסיקו להשמיע את בן כספית
    בן כספית הביתה!!! 10/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שפוגע במורל העם, לא רוצים לשמוע אותו
    סגור
  • 7.
    כספית איש הכזב סמכתעל ביבי ????
    המגחך 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כספית איש הכזבים אתה פשוט מבייש את עולם העיתונות שרבים רבים בזים לה.אני לא זקוק לך כדי לאמר שעם תום המלחמה תצטרך לקום וועדת חקירה עם אנשים המנותקים מכל פוליטיקה כדי לחקור את הממשלה בראשות ביבי ואת כוחות הביטחון על כל שלוחותיו ולמצות את הדין מראש הממשלה ועד אחרון האחראים לבושה ולאסון כולל ההשלכות של הפגנות המחאה שהיו על המדינה,
    סגור
  • 6.
    די עם ההסתה!
    מישהו 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    די עם ההסתה, השינאה!!! פשוט די!!! מספיק עם הקפיין השינאה הזה בכלי התקשורת נגד נתניהו!!! די!!! צריך לייצר אחדות, השינאה רק מחלישה!! בסוף המלחמה, כשנסיים לקבור את מתינו, ונכריז על נצחון, צריך יהיה לבדוק היטב, ולמצוא אשמים, ולהעיף מהשילטון! אם נתניהו ידע ולא עשה דבר, הוא אכן ישא בתוצאות... אבל עגשיו זה לא הזמן להתעסק עם זה!!! ההפך, לתמוך ולשדר אחדות!!!
    סגור
  • 5.
    ומה עם משטר האייתולות בישראל והעומד בראשו?!
    מגיב 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוא לא צריך לשאת באחריות?!
    סגור
  • 4.
    מתי אתה סמכת על ביבי כל מה שביבי עשה פסלת אז שתוק עכשיו
    יהודה איש קריות 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ממתי אצה סומך על ביבי גם אני איש ימין לא סומךנעליו אבל אני לא אפריע סתם את הפה עכשיוואל תנצל את השכול
    סגור
  • טען עוד
  • 3.
    כן, סמכתם ולכן הרגשתם לעצמכם לסרב, להחליש להמריד להסית
    מעשה ידיכם 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    11 6
    ולמרוד ועכשיו אתם משלמים את המחיר. חשבתם שרק אנחנו נשלם, אה? תהנו.
    סגור
  • אפס חלאתי
    ישראלה 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    זוהמת אדם
    סגור
  • המסית
    רועי 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הגי גדול ביבי עוכר ישראל. ביביסט עיוור חסר מוח
    סגור
  • 2.
    אתה סמכת עליו? בן כזבית?
    דר 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    20 3
    חודשים שאתה לא מפסיק לגדף ולקלל אותו .. אלק סמכנו עליו ... ועוד יתברר שהוא ממש לא שותף למחדל הזה .. ואתם תאכלו את הנעליים .. עדיין אתה ממשיך עם ההסתה שלך אבל לצערך נשארת לבד .. כל העם היום יודע מי המסיתים ומי המפלגים .. חכו ליום אחרי המלחמה
    סגור
  • רק ביבי - אמרו עם הידיים למעלה כשהחמאס מולם עם נשקים (ל"ת)
    לטיפשות אין מחילה 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    מנהיג חלול
    א.ק 10/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 14
    מי סמך עליו ? התמוטטה לא רק הקונספציה הצבאית גם הפוליטית של ציבור גדול שטען שרק הליכוד יכול בראשות בנימין נתניהו , אמת, יכול להרוס את המדינה...
    סגור
  • מהונדס תודעה שכמותך (ל"ת)
    אזרחית 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • שמלאנים
    נח 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טעות רק השמולאנים הרסו את המדינה ועדיין מחפשים להאשים ולא את עצמם
    סגור