תקשורת ומדיה

נתניהו מסרב לקחת אחריות? "מתנהל כמו בורח מבשורה"

לאחר שראש השב"כ, אמ"ן, הרמטכ"ל ואפילו שרים בכירים בממשלה הודיעו פומבית כי הם נוטלים חלק מהאחריות למחדל הענק שהביא למלחמת חרבות ברזל - האחרון שנותר הוא רה"מ. קמפיין רשת חדש מנסה לדרבן את יו"ר הליכוד להצהיר פומבית על חלקו באירוע: "זה המינימום שהוא חייב לעשות"
מערכת ice |  5
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, אייל מרגולין, עטיה מוחמד)
לאורך ימי מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה ביותר שידעה מדינת ישראל מאז מלחמת יום כיפור, אחת השאלות שעלו בעיקר בקרב כלי התקשורת היא באשר לאחריות למחדל כמעט חסר התקדים. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, כמו גם גורמים בממשלה הביעו חרטה, ואפילו ראש המל"ל צחי הנגבי - אלא שרה"מ בנימין נתניהו טרם עשה כן.
הבוקר (רביעי) קמפיין רשת דורש מרה"מ בנימין נתניהו, כמי שעומד בראש המערכה ומצופה ממנו להנהיג אותה, לקחת אחריות לטבח המזוויע שאירע תחת המשמרת שלו בדרום הארץ. הקמפיין צובר תאוצה בשעות האחרונות והגיע תוך שעות בודדות ליותר משלושים וחמישה אלף איש.
 
לדברי יוזמי הקמפיין, "אי אפשר לעבור בשתיקה על הניסיון של נתניהו להסיר ממנו את האחריות למחדל הנוראי. ראש השב"כ הודיע פומבית כי הוא נוטל אחריות לכשלים, הרמטכ"ל גם הוא הודיע שהאחריות היא עליו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר החינוך יואב קיש, גם הם הבינו שכשרים בממשלה יש להם אחריות לטרגדיה שאירעה במשמרת שלהם והאחריות מוטלת גם על ראשם – ורק נתניהו ממשיך להתנהל כמו אדם שבורח מבשורה ומסרב להפנים שכמנהיג וכקברניט הוא חייב לקחת אחריות לכשלים. אחריות היא הבסיס הערכי המינימלי הראשוני בדרך לתיקון".
"נתניהו ביקש שההיסטוריה תזכור אותו כ'שומר ביטחון ישראל'", ציין יוזם הקמפיין, יועץ התקשורת איציק אלרוב, "במשמרת שלו, במחדל הביטחוני הגדול בתולדות ישראל, מחדל שגבה מספר שיא של קורבנות והכניס לטראומה קיומית מאות אלפי משפחות – נתניהו מסרב לקחת אחריות. כחברה מתוקנת, אסור לנו להסכים לנורמות העקומות הללו".

(צילום: יח"צ)
אז מה בתוכנית במסגרת הקמפיין? "בכל יום אנחנו נעלה מודעה ברשתות החברתיות ונספור את מספר הימים שעברו מאז הטבח ונתניהו עדיין לא לקח אחריות", מספר אלרוב. "המודעה תופץ בכל יום ובכל מקום אפשרי ברשת, עד שנתניהו ישבר ויודיע שגם הוא נושא באחריות. זה המינימום שהוא חייב לעשות לאזרחי ישראל ולמשפחות הלוחמים".
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    !!!
    טטטט 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחדן ניראה עלוב יושב בעליבות במקום ליפרוש ב ״ בכבוד ״ יפרוש בבושת פנים חדל יכולות האמת יצאה לאור
    סגור
  • 3.
    עונשך יגיע
    נמלטי 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא תצליח להמלט. עוכר ישראל
    סגור
  • 2.
    עלוב ובזוי
    מוטי 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנימין נתניהו הוא איש עלוב, בזוי ופחדן. הוא לעולם לא יודה בטעות ולעולם לא יקח אחריות על מחדלים ופשעים ואפילו שבוצעו אישית על ידו. המומחיות שלו היא הטלת אשמה על אחרים, ועוד מומחיות שלו היא "גניבת תהילה". אפילו טראמפ ציין מפורשות את האופי הפחדני מחד של ביבי ואת היותו "גנב תהילה" מצד שני. האיש המאוס הזה חייב להתפטר היום ועכשיו.
    סגור
  • 1.
    השר הנשכח בכתבה
    מה יפית 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 2
    איפה שר הביטחון גלנט שאחראי על בטחוננו?. אנחנו מחכים לאחרי המלחמה.
    סגור
  • גלנט הוא היחיד שהתריע מתוך הקואליציה (ל"ת)
    רוזה 10/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור