תקשורת ומדיה

יוסף חדאד: "כשהמשטרה מדברת 'ערבית' הגורמים הקיצונים נרתעים"

יוסף חדאד, אושיית הרשת ופעיל הסברה מהבולטים של ישראל בריאיון ל-ice: "אנחנו לא ב'שומר חומות 2' ואני גם לא חושב שיש היערכות של המדינה לכך. ההיפך, לא הייתה עד היום מערכה שערביי ישראל היו רתומים בסדר גודל שכזה לטובת מדינת ישראל"
דוד זולדן | 
יוסף חדאד - פעיל הסברה ואושיית הרשת (צילום ביחד ערבים זה לזה, shutterstock)
בריאיון עם יוסף חדאד, אושיית הרשת ופעיל ההסברה מהבולטים של ישראל הוא מדבר על התמיכה הבינלאומית בישראל שמתחילה לאבד גובה ומזהיר מפני שינוי מגמה עולמית שעלולה לאמץ את נרטיב האויב ולפגוע בהסברה הישראלית. חדאד הוא ערבי-ישראלי, פעיל הסברה ישראלית, פעיל חברתי בחברה הערבית-ישראלית, אושיית רשת ומנכ"ל עמותת "ביחד – ערבים זה לזה" הפועלת לחיבור החברה הערבית לחברה הישראלית ונכה צה"ל ממלחמת לבנון השנייה. בריאיון ל-ice הוא מספק הצצה לשיטות העבודה שלו שמפנות זרקור לעולם על הזוועות שהתרחשו באותה מתקפת פתע ב-7 באוקטובר. 
האם החיבוק הבינלאומי עלול להתחלף בקרוב ולאמץ את הנרטיב של החמאס כאשר גלריית התמונות של האזרחים ההרוגים מעזה תתרחב ותתפשט והאם ההסברה הישראלית צריכה להיערך לרגע הזה?
"הרגע הזה כבר הגיע. עברו מעל שבועיים, והזעזוע בעולם מתחיל לדעוך ולאמץ יותר ויותר את הנרטיב הפלסטיני. מתחילה להיווצר סימטריה מבחינת דעת הקהל בעולם ועוד לפני שמדינת ישראל החלה בכניסה קרקעית כבר יש יותר ויותר קריאות להפסקת אש וסיוע הומניטרי לעזה. המטרה של ההסברה הישראלית היא אחת: להמשיך להדהד את זוועות טבח חמאס-דאעש ולא לעצור לרגע. מול התיעודים העדכניים בעזה שהתעמולה הפלסטינית מוציאה מדי יום, חייבים להמשיך גם מדי יום לדבר ולהראות ולזעזע. צריך להזכיר את המשוואה שחמאס בדיוק כמו דאעש ושזו מלחמה כדי לחסל אותו, ואם לא נעשה את זה אין לנו זכות קיום והמערב יהיה הבא בתור. המלחמה ההסברתית האמיתית רק החלה ויש עבודה קשה מאוד".
 
בתקופת מלחמת המפרץ ראינו את תמיכת ערביי ישראל בסדאם חוסיין. שלושה עשורים אחרי ובישראל מתכוננים למבצע חומות 2 וחוששים מהצטרפות ערביי הגדה והמשולש בעיצומה של המלחמה. עד כמה צריך להדאיג אותנו תרחיש כזה?
"אנחנו לא בשומר חומות 2 ואני גם לא חושב שיש היערכות של המדינה לכך. ההיפך, לא הייתה עד היום מערכה שערביי ישראל היו רתומים בסדר גודל שכזה לטובת מדינת ישראל. אני מסתובב בשטח ורואה כל כך הרבה יוזמות של ערבים ישראלים לסיוע, לאריזות, אפילו להסברה. שולחים לי סרטונים ומבקשים שאני אעלה כדי שיגיע לעולם הערבי. צריך לזכור שחמאס-דאעש טבחו ורצחו גם מעל 20 ערבים מוסלמים, ירו בנשים עם חיג'אב, חטפו גם ערבים ישראלים. הרקטות שלהם נופלות גם בישובים ערבים, אפילו על מסגד באבו גוש שם נרצח בחור אחד. זו מלחמה של כל מדינת ישראל ויש לנו שותפות גורל. יש גם לא מעט סיפורי גבורה כמו של עווד דראוושה, פראמדיק שנרצח בזמן שמעניק טיפול רפואי בשטח לפצועים, יוסף זיאדנה שהצליח למלט ולהציל חיים של מעל 30 יהודים מהמסיבה ברעים, סגן ח' קצין גששים שחיסל בפעולה הירואית מחבלים שחדרו לבסיס אוגדת עזה, ויש עוד סיפורים רבים. סיבה נוספת שאני מאמין שלא נהיה בשומר חומות 2 היא שהמשטרה פועלת חזק מול הגורמים הקיצונים, מבצעת מעצרים על תומכי טרור וגם יודעת "לדבר בערבית" כמו למשל לעצור בחור ממזרח ירושלים שתלש דגל ולדאוג לו לתמונת מעצר מנופף בדגל ישראל. יש לזה משמעות - זה משדר שאין הכלה יותר, יש יד קשה. כל קיצוני אצלנו יודע שאם ינסה להתקומם תהיה הפעם אפס סבלנות. אגב אני פרסמתי על אדם מדהים בעל עסק לאופניים בטייבה שתרם 50 זוגות אופניים לילדי הדרום. למחרת הגיעו ושרפו לו את העסק. תוך מספר ימים שב"כ עצר את אותם קיצוניים שעשו את זה והם במעצר. זו בדיוק הדרך לייצר את ההרתעה ולגרום לקיצונים להבין שהמציאות השתנתה".
במה מתמקדת פעילות ההסברה שלך?
"אני רוצה שבעולם ייחשף לאמת ולמציאות כאן, שהעולם יבין שיש לנו עסק עם ארגון טרור אכזרי שבדיוק כמו דאעש וכמו הנאצים - חייבים להשמיד. אני רוצה לחשוף יותר ויותר סיפורים, תיעודים, לגרום לעולם לא לשתוק ולהבין שהם חייבים לעמוד לצדנו. בנוסף חשוב לי גם להפריך את התעמולה השקרית של חמאס ולשמחתי אני מצליח ועובדה שהם בלחץ ממני ובדף התעמולה התקשורתית הרשמי שלהם Gaza now שאחריו עוקבים מעל 1.4 מיליון איש מהעולם הם דאגו להקדיש לי מסר בעברית ולנסות לצייר אותי כמשת"פ. עצם זה שעשו את זה רק מוכיח כמה הם בלחץ מהעשייה שלי. הם מבינים וגם העולם מבין שיש חשיבות מאוד גדולה לקול שלי כאזרח ערבי בישראל שחושף את האמת על מה שקורה כאן. והמטרה שלי היא להמשיך בכל הכוח בלי לעצור לרגע, לסייע הסברתית למדינה כדי שיהיה את הגב ללוחמים שלנו לפעול ולחסל את חמאס-דאעש, וגם חשוב לי לרתום כמה שיותר אנשים בחברה הישראלית להיות שותפים בזירת ההסברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה