תקשורת ומדיה

"פלסטין חופשית": האקרים השתלטו על המפות של גוגל

על פי דיווח של CNN, משתמשים שניווטו ב'גוגל מפות' באזור רפיח נתקלו במסרים בערבים כגון "פאק ישראל" ו"שאלוהים יקלל את ירושלים" ו"פלסטין חופשית, שאלוהים יסלח לנו"

מערכת ice | 
גוגל מפות (צילום Unsplash)
על פי דיווח של CNN, עשרות מסרים אנטי ישראליים בערבית ובאנגלית הופיעו במפות של גוגל באזור מעבר רפיח. משתמשים שניווטו באפליקציה באזור רפיח נתקלו במסרים בערבים כגון "פאק ישראל" ו"שאלוהים יקלל את ירושלים" ו"פלסטין חופשית, שאלוהים יסלח לנו".
הפעילים שהשתילו את ההודעות עשו זאת תוך דרך מאפיין במפות של גוגל שמאפשר לאנשים ליצור ולתרום מידע על נקודות ציון במפות. בן דקר, מנכ"ל חברת 'ממטיקה', המנתחת איומים מקוונים, התראיי ל"כלכליסט" ותיאר זאת כ'וונדליזם סייברי' והסביר: "הסיבה לכך שהוונדליזם הזה שכיח יותר מוונזליזם רגיל, במיוחד בעימותים כמו בישראל היא שהוא נעשה באופן אלמוני לחלוטין".
 
עוד בשבוע שעבר הודיעו בגוגל ובוויז כי יפסיקו לדווח על עומסי תנועה בישראל. מגוגל נמסר: "אנחנו בגוגל מפות שואפים להגיע לאיזון הנכון בין סיוע לאנשים למצוא מידע מהימן על מקומות והפחתת אי הדיוקים או התכנים מוליכי השולל. יש לנו מדיניות ברורה בנוגע לשיתופים של המשתמשים, ואנחנו עוברים על הדוגמאות שהועברו אלינו ומסירים תכנים לא רלוונטיים אשר מפירים את המדיניות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה