תקשורת ומדיה

בדיחה עצובה: איראן מונתה ליו"ר מועצת זכויות האדם של האו"ם

על רקע המלחמה בישראל, משטר האיתוללות הרצחני צפוי להיבחר לתפקיד הבכיר בארגון הבין-לאומי. פעילים רבים ברחבי העולם מוחים על המהלך: "הם נותנים חסות לטרוריסטים של חמאס, בתימן ובסוריה". בטהרן מגנים וטוענים כי מאחוריהם עומד רקורד חזק בתחום. אנחנו התאפקנו שלא לצחוק. כל הפרטים
מערכת ice |  1
איראן מעצמה גרעינית (צילום pixabay, freepik)
מחר (חמישי) איראן צפויה להיבחר לעמוד בראש הפורום החברתי של מועצת זכויות האדם באו"ם. מינויו של משטר האייתוללות הרצחני ליו"ר פורום זכויות האדם של האו"ם עורר גל מחאות מצד פעילי זכויות אדם וקבוצות ברחבי העולם. המבקרים טוענים ובצדק, שאיראן הואשמה בהפרות רבות של זכויות אדם, ולכן ברור שאינה כשירה לתפקיד כזה, ובלשון המעטה.
ראש האיחוד האירופי לענייני חוץ, ג'וזפ בורל, הגן על מינויה של איראן כעניין של רוטציה אזורית, "בהתאם לנוהלי האו"ם שנקבעו". עם זאת, מחקר של UN Watch מראה למעשה שהקבוצה האסייתית, שאליה משתייכת איראן, החזיקה בתפקיד ארבע פעמים בשש השנים האחרונות, בהדרה של קבוצות אזוריות אחרות.
 
איראן זכתה לביקורת על יחסה הקשה למתנגדי משטר פוליטיים, מיעוטים דתיים ופעילי זכויות נשים, בין היתר. ההחלטה למנות את איראן ליו"ר הפורום גונתה גם על ידי כמה ארגונים בינלאומיים, כולל Human Rights Watch והקמפיין הבינלאומי לזכויות האדם באיראן. שרת ההגנה של צ'כיה יאנה צ'רנוכובה תקפה בחריפות את התנהלות האו"ם ברקע אי הגינויים למעשי הטבח של חמאס.
 
"לפני שלושה שבועות חמאס רצח יותר מ-1,400 ישראלים", הוסיפה השרה. "יותר קורבנות ביחס לגודל האוכלוסייה משאל קאעידה רצחו בארה"ב ב-11 בספטמבר. רק 14 מדינות, בתוכן אנחנו (צ'כיה), התבטאו בבירור נגד מתקפת הטרור חסרת התקדים הזו. אני מתביישת באו"ם". איראן, מצדה, הגנה על בחירתה והצהירה כי יש לה רקורד חזק בזכויות אדם וכי השתתפותה בפורום תאפשר לה לתרום לשיחה העולמית.
 
"אני נשבע שזו לא בדיחה. ביום חמישי אותו משטר איראני שנותן חסות לטרוריסטים של חמאס, בתימן ובסוריה ייקחו את ההגה כיו"ר מועצת זכויות האדם של האו"ם. עצם המשטר שמטרתו למחוק את ישראל עומד כעת בראש מועצת זכויות האדם של האו"ם", כתב אמג'ד טאהה, חוקר וסופר מבחריין כתב לחצי מיליון העוקבים שלו ברשתות החברתיות.
 
גורמי מחאה פועלים נמרצות במטרה להסעיר את הרוחות לקראת המינוי. הם מתייחסים למניעיה האימפריאליסטיים של איראן, שמעורבת נמרצות במתקפת חמאס על ישראל ועודדה את הטבח של ה-7 באוקטובר. המינוי הוא מסר נוסף ומהדהד לעולם לגבי מחויבות האו"ם לזכויות אדם.
גורמים רבים בתוך הארגון קראו למזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש ולנשיא מועצת זכויות האדם לשקול מחדש את החלטתו למנות את איראן ליו"ר הפורום ולנקוט עמדה חזקה יותר בנוגע להפרות זכויות האדם שבוצעו על ידי המדינות החברות, אלא שהמזכ"ל לא חזר בו מהחלטתו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ארגון אנטישמי בזוי. (ל"ת)
    שי 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור