תקשורת ומדיה

הבינה המלאכותית מגיעה ליוטיוב: כל הפרטים על הפיצ'ר החדש

יוטיוב משיקה את הפיצ'ר החדש שלה שזכה לשם Dream Track, במסגרתו יוכלו המשתמשים לקבל קטע מוזיקלי באורך של 30 שניות בביצוע של זמרים מוכרים שאישרו לגוגל לעשות שימוש בקולותיהם
מערכת ice | 
יוטיוב (צילום shutterstock)
יוטיוב משיקה את הפיצ'ר החדש שלה המבוסס על מודל בינה מלאכותית. במסגרתו, יוכלו משתמשי יוטיוב ליצור שירים קצרים ב"ביצוע" של זמרים מוכרים. נכון לעכשיו, הפיצ'ר החדש זמין לקבוצה קטנה של משתמשים.
הפיצ'ר החדש, ה-Dream Track ("רצועת החלומות"), הושק ביוטיוב שורטס, פורמט הסרטונים הקצרים שנועד להתחרות בטיקטוק. הוא מבוסס כולו על מודל בינה מלאכותית שפתחה חטיבת הבינה המלאכותית של גוגל שכזכור יוטיוב נמצאת בבעלותה.
 
Dream Track מאפשר למשתמשים לרשום נושא וסגנון לשיר למשל "בלדה על איך ששני הפכים נמשכים, אקוסטי קצבי" ולאחר מכן לבחור מתוך רשימה קצרה זמר או זמרת ש"יבצעו" אותו בקולם.
המודל יוצר קטע מוזיקה קצר באורך של 30 שניות, כולל פלייבק ושירה, שהמשתמשים יכולים לשלב בסרטונים שהם מעלים לפלטפורמה. גוגל שיתפה כמה דוגמאות לשימוש בפיצ'ר החדש ואתם מוזמנים לשמוע ולשפוט בעצמכם עד כמה הוא באמת יעיל.
האמנים שאישרו לגוגל לשכפל את קולם ולהשתמש בו הם: סיה, ג'ון לג'נד, דמי לובאטו, אלק בנג'מין, צ'רלי פות', צ'רלי XCX, פאפוז, T-Pain וטרוי סיון. אומנם, מדובר ברשימה איכותית אך קצרה. מסתמן כי היא תתארך בעתיד הקרוב.
כזכור, החברה כבר הכריזה עבר על מודלים של בינה מלאכותי המיועדים ליצירת מוזיקה ,אך הם מעולם לא שולבו במוצרי החברה באופן רשמי. לצד ההכרזה על Dream Track, הודיעה החברה כי היא משתפת פעולה עם אמנים, מפיקים מוזיקליים וכותבי שירים כדי לפתח כלים מבוססי AI ליצירת מוזיקה.
בכל קטעי המוזיקה שייווצרו על ידי המודל החדש יוטמע סימן שיאפשר לזהות שמדובר בקובץ שנוצר על ידי בינה מלאכותית. בגוגל אומרים כי מדובר בשיטה חדשה שלא נעשה בה שימוש בעבר וכי סימן המים אינו פוגע באיכות הקובץ. בחברה מבהירים כי הם רק בוחנים את שילוב הבינה המלאכותית ושמסתמן שיש עוד מה לחכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה